Gå til innhold

Jeg kjeder meg hele tiden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjeder meg hele tiden og det er nok fordi jeg er deprimert. Men jeg finner ikke noen interesser og jeg synes alt er så kjedelig. Har slitt med depresjon siden jeg var unge og den gir seg aldri. Jeg får ikke tida til å gå fordi jeg kjeder meg sånn.

Hører alle snakker om at tida går så fort men jeg synes tida går så sakte. Det skjer aldri noe nytt og jeg føler livet kun går i reprise og det samme om og om igjen. Jeg kommer meg ikke videre i livet og står på stedet hvil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du oppsøkt behandling? antidepp hjalp meg veldig!

Anonymkode: 173de...9a7

Skrevet

Men hva vil du? Hva drømmer du om? Jobber du, eller kan du dra hvor som helst?

Anonymkode: a6935...6cd

Skrevet

Jeg opplever det samme som deg, og jeg prøver å få med meg det jeg kan av jobb, studier og sosialt selv om det er veldig begrenset. Uansett kjeder jeg meg da depresjonen er så alvorlig og sitter så dypt. Tidligere hadde jeg ikke noe problem med å gjøre det samme uten å kjede meg. 

Anonymkode: a7c13...61d

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tok det for deg før du merket effekt? Hva slags antidepressiva er det du tar? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tok det for deg før du merket effekt? Hva slags antidepressiva er det du tar? 

3-4 uker kanskje? Har også gått til regelmessige oppfølging hos legen. Jeg er langt ifra så bra jeg ser for meg å være, men jeg er i hvert fall i gang! Å oppsøke hjelp var mye lettere enn jeg hadde sett for meg etter jeg bare fikk meg selv til fastlegen.

Går på fontex, men ikke sikkert det er det riktige for deg, alle reagerer forskjellig. Jeg valgte den pga tidligere historie med builimi, som holdt på å komme tilbake.

Skrevet

Er det vanlig å kjede seg ved depresjon?

Anonymkode: c87ac...4b1

Skrevet

Kjeder du deg fordi du er deprimert, eller er du deprimert fordi du kjeder deg..?

Anonymkode: 1a89b...909

• Liker 3
Skrevet

Jeg har prøvd flere antidep uten at de virker. Merker ingenting av dem. Har også gått til terapi flere ganger. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva vil du? Hva drømmer du om? Jobber du, eller kan du dra hvor som helst?

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med livet og drømmer ikke om noe. Jeg er ufør pga psykiske. Jeg kan ikke dra noen steder siden jeg ikke har noen å reise på ferie med. Jeg har ingen venner.

Er det vanlig å kjede seg ved depresjon?

Anonymkode: c87ac...4b1

Det aner jeg ikke. Det lurer jeg også på.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjeder du deg fordi du er deprimert, eller er du deprimert fordi du kjeder deg..?

Anonymkode: 1a89b...909

Det vet jeg heller ikke. Sikkert en kombinasjon antar jeg. 

Skrevet
3 hours ago, Viviann said:

Jeg har prøvd flere antidep uten at de virker. Merker ingenting av dem. Har også gått til terapi flere ganger. 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med livet og drømmer ikke om noe. Jeg er ufør pga psykiske. Jeg kan ikke dra noen steder siden jeg ikke har noen å reise på ferie med. Jeg har ingen venner.

Det aner jeg ikke. Det lurer jeg også på.

Det vet jeg heller ikke. Sikkert en kombinasjon antar jeg. 

Da synes jeg ikke det er så rart at du kjeder deg. Du trenger ikke venner for å reise, du kan finne venner på reisen. Har du noen hobbyer, eller noe du har lyst til å lære? Dra på språkkurs et varmt sted f.eks? Da kan du finne nye venner gjennom felles aktivitet. Eller lære å surfe? Skulle du ikke finne venner så kan det hende at solen gjør at du føler deg bedre, og du har lært noe nytt. Og det er bedre å være brun og fin og deprimert og venneløs enn blek og deprimert og venneløs.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg ikke det er så rart at du kjeder deg. Du trenger ikke venner for å reise, du kan finne venner på reisen. Har du noen hobbyer, eller noe du har lyst til å lære? Dra på språkkurs et varmt sted f.eks? Da kan du finne nye venner gjennom felles aktivitet. Eller lære å surfe? Skulle du ikke finne venner så kan det hende at solen gjør at du føler deg bedre, og du har lært noe nytt. Og det er bedre å være brun og fin og deprimert og venneløs enn blek og deprimert og venneløs.

Det er jo ikke noe galt i å være blek. Kjære vene. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror hun vasser i penger som ufør? 

Anonymkode: bad64...081

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tror hun vasser i penger som ufør? 

Anonymkode: bad64...081

Nei, men jeg vet at det kan være ekstremt billig å reise utenfor høysesong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...