AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #1 Skrevet 7. november 2019 Har gått på Fluoxetin i mange år, men har i det siste utviklet generell angst og panikk angst. Fått anbefalt å bytte til Veneflaxin. Noen som vil dele erfaringer med dette legemidlet? Har ADD og går på Conserta. Anonymkode: f95ba...fe5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #2 Skrevet 7. november 2019 Masse bivirkninger. Grusom å slutte med. Anonymkode: a00e4...3df
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #3 Skrevet 7. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Masse bivirkninger. Grusom å slutte med. Anonymkode: a00e4...3df Oj. Hva skjedde? Har du gått på et annet anti-dep? Anonymkode: f95ba...fe5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #4 Skrevet 7. november 2019 Ja den er virkelig grusom. Ville aldri anbefalt noen å gå på det! Anonymkode: 93eaa...3b7
Jerry Lee Skrevet 7. november 2019 #5 Skrevet 7. november 2019 Venlafaxin. Avart av Efexor. Motbydelig. Ble så likegyldig og følelsesløs. Kald. Uinteressert i alt. "LYKKEpiller" meg midt i ræva...!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #6 Skrevet 7. november 2019 Grusomt medisin. Ble kjempemanisk av det. Er tatt av markedet i USA, for a good reason. Anonymkode: 48b18...be8
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #7 Skrevet 7. november 2019 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Oj. Hva skjedde? Har du gått på et annet anti-dep? Anonymkode: f95ba...fe5 Fikk høyt blodtrykk, ufrivillige muskelbevegelser, følelse av at kroppsdeler endret størrelse eller ikke tilhørte meg(husker ikke medisinsk navn). Sluttet når jeg slet med å huske enkle ord, og hvor jeg hadde vært når jeg kom inn døra. Lå på et mørkt rom, og spiste tørre skiver i to uker mens jeg trappet ned. Som fyllesyke og influensa på en gang. Anonymkode: a00e4...3df Ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Perelandra, mod. Endret 7. november 2019 av Perelandra 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #8 Skrevet 7. november 2019 Ts her. Dette høres ille ut. Tror jeg holder med til Fluoxetin. Anonymkode: f95ba...fe5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #9 Skrevet 7. november 2019 Jeg har en venn som fungerer godt på dem da, for å ikke svartmale helt. Allikevel vil jeg ikke anbefale dem. Det er også en stor sak i USA som en skrev lenger oppe. Anonymkode: a00e4...3df
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #10 Skrevet 7. november 2019 De fungerte godt for meg, men fikk en så ulvehunger og mistet metthetsfølelsen. Gikk opp over 10 kg på noen måneder. Anonymkode: c3c4d...d03
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #11 Skrevet 7. november 2019 Jeg fikk psykoser. Var overbevist om at jeg hadde maur under huden og inni øynene, det kravlet overalt. Kjæresten min måtte holde hendene mine for at jeg skulle slutte å klø. Hadde pupiller som tallerkner i tre dager etterpå, var helt dopa, så måtte bli hjemme fra jobb. Av EN tablett. Dritskummelt. Anonymkode: b1586...d09
Jerry Lee Skrevet 7. november 2019 #12 Skrevet 7. november 2019 Mot bedre vitende kuttet jeg det tvert. Ble dritdårlig.. men orket ikke mer av den.
Sussudio Skrevet 7. november 2019 #13 Skrevet 7. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Grusomt medisin. Ble kjempemanisk av det. Er tatt av markedet i USA, for a good reason. Anonymkode: 48b18...be8 Velnafaxine er ikke tatt av markedet i USA. Venlafaxine er virkestoffer i blant annet medisinen Effexor. Den gamle varianten av Effexor er tatt av markedet, men erstattet av Effexor XR. Det er ingen store saker på gang mot venlafaxine/Effexor i USA. Derimot er dette en svært utbredt medisin, som om brukt etter anvisning er regnet som trygt. Kilde: https://www.everydayhealth.com/drugs/effexor Hvorfor svare uten å ha peiling på det du svarer på?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #14 Skrevet 7. november 2019 (endret) Tenkte jeg kunne være den positive her da. Venlafaxin er det eneste jeg har prøvd. Ja, det var tungt å starte. Nei, jeg kjente ingen effekt bortsett fra intens vibrering i huden i 3 uker, men jeg har aldri hatt det så bra som jeg har det nå. Har gått på det i snart to år og er et helt annet menneske. Hadde en mild hypoman periode etter at jeg startet på det, men det gikk vekk. Anonymkode: 68b05...bff Ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Perelandra, mod. Endret 7. november 2019 av Perelandra 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #15 Skrevet 7. november 2019 Jeg har også gode erfaringer med venlafaxin. Sånt er veldig individuelt, hør på legen din. Anonymkode: 28191...3c2
Perelandra Skrevet 7. november 2019 #16 Skrevet 7. november 2019 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Minner om retningslinjene for Kropp og helse: Sitat Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå