Diana Skrevet 6. november 2019 #1 Del Skrevet 6. november 2019 Til helga tenkte jeg å ta med meg hengekøya på tur og sove ute under åpen himmel. Men det har jeg ikke gjort siden barneskolen og pappa var med. Er det noe spesiselt jeg bør tenke på å ha med? Jeg har ikke så mye turutstyr så skal innom BUA i morgen å låne såogsi alt jeg trenger. Ligge underlag, sovepose, stormkjøkken.... Noe mer jeg bør ha med utenom gode klær og kanskje litt ved? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #2 Del Skrevet 7. november 2019 Varmt liggeunderlag. Det er så viktig. Har de Exped DownMat eller SynMat så lån dette. I tillegg til underlag kan du legge et dyreskinn oppi der. Kulda kommer fra bakken. Og varm sovepose. Om det står T-limit -20° grader på den kan du anta at den er for kald for en dame når det er rundt 0°. Du må se på merkingen om soveposen har en T-comfort på -5° eller kaldere. Om de ikke har dette, så tar du to soveposer utenpå hverandre. Sjekk størrelse på sovepose. Står det Regular, Short eller Woman på den er den gjerne hakket mindre enn «normalt». Da tar du en slik inni en vanlig pose. Kjøp vintergass om du skal koke med gass. Gass fryser i kulda. Bruker du rødsprit går det greit. Det er ikke så effektivt men det funker. Anonymkode: 16d27...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 7. november 2019 #3 Del Skrevet 7. november 2019 Fyrstikker, lommelykt og førstehjelpsutstyr! Alt det er viktig å ha med, men fort gjort å glemme. Ser du ellers har fått gode råd over, og du nevner selv ting. Husk nok vann også, og god tur! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #4 Del Skrevet 7. november 2019 Du bør ha lue og vanter (i tillegg til det som blir nevnt over). Og rett mengde ullundertøy på deg - hvor mye er avhengig av nattetemperaturen der du bor. Anonymkode: dd80a...ea0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #5 Del Skrevet 7. november 2019 PS: ha vannflaska oppi hengekøya og gjerne i posen. Ellers kan du fort få en isklump dagen derpå. Og tannkrem ol må du også ha på/nære kroppen om ikke så fryser dette fort til nå. Anonymkode: 16d27...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #6 Del Skrevet 7. november 2019 Kommer an på hvor du bor. Her er det minus 25 grader, på dagtid, og kaldere om natta. Da vil du trenge mengder med reinskinn, skuterdress eller pesk (beaska), finnlandshette, skinn og ull. Og kanskje helst sove innomhus😅 Anonymkode: 81dae...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå