Gå til innhold

Alternativ til Zizzi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er de beste alternativene til Zizzi? Finnes det noen som er mer rimelig, som er butikk, eller må jeg lete via nett? Er det noen som har ekstra store størrelser også, kanskje større enn Zizzi sine?

Anonymkode: df129...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lindex har jo en del plagg i store størrelser, går vel opp til str. 54. Se etter plagg merket "Added sizes" eller noe sånt (sort ring på kleshengeren).

HM har sin + kolleksjon. I butikk har jeg ikke sett over str. 54, men på nettsiden finnes noen plagg helt opp i str. 62.

KappAhl har XLNT som går til str. 54.

Disse kjedene er jo noe rimeligere enn Zizzi, men utvalget er mindre. 

Anonymkode: bc0f2...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ikke det svaret du leter etter, men akkurat nå i år ville jeg prøvd å lete blant de normale størrelsene. Moten nå er så ekstremt oversized og uformelig at jeg, som er en str 54 med utpreget eplefasong, passer inn i alt mulig av klær i vanlige størrelser. Jeg pleier aldri å finne et eneste plagg som sitter bra selv i stormotebutikker, men i år kan jeg velge og vrake i vilden sky mellom flere titalls plagg som sitter som støpt i alle butikkene jeg har prøvd klær i - alt fra HM og Vero Moda til KappAhl og Coop sine klesbutikker. Det morsomste av alt er at jeg hovedsakelig passer i en vanlig M, noen ganger i en S og bare unntaksvis i en L eller XL. Selv butikkpersonalet står og himler med øynene over hvor komisk store størrelsene er i år. Så jeg ville gitt det en sjanse... 

Anonymkode: 6c64b...3be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På nett:

Zalando.no har fått et ganske decent utvalg plus size

Boohoo.com er VELDIG billige.

Asos.com har klær i alle prisklasser :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2019 den 22.58, AnonymBruker skrev:

Adele i Oslo har store størrelser mener jeg. 

Anonymkode: 6a0b4...13c

Hvor er det? Kjenner til Alexis, men tar gjerne turen andre steder 

Anonymkode: 110ab...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har handlet mye i disse butikkene tidligere (de har alle egne curve/plus size-avdelinger):

Yours Clothing

Evans

Dorothy Perkins

Wallis

Next

New Look

Marks & Spencer

Debenahams

Alle disse har gode nettbutikker og leverer til Norge. :) 

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å nevne en utenlandsk butikk som ikke er nevnt før:

Jeg handler en del på Ulla Popken i Tyskland. Tar som regel 4-5 turer med Kielferga i året og butikken i Kiel ligger i grei gangavstand til kaia (rett ved kirken i enden av gågata for de som er kjent). Størrelsene der går opp til 60/62 og utvalget er stort. Godt utvalg i undertøy og basisplagg som jeans, singleter, t-shirts osv. Prisnivået er omtrent som på Zizzi synes jeg, men min erfaring er at kvaliteten er bedre.

De har nettbutikk som sender til Norge, men nettsiden er kun på tysk og jeg er ikke god nok i tysk til å handle fra en tysk nettside. Jeg ser også for meg at eventuell retur kan bli klønete om ting ikke passer, så jeg foretrekker å handle i fysisk butikk.

Nettsiden er denne: https://www.ullapopken.de

De har bl.a. samarbeidet med to tyske plus-size modeller/bloggere om en kolleksjon med mye fint (synes jeg): https://www.ullapopken.de/inhalt/influencer_kollektion/

Ellers åpnet den britiske billigkjeden Primark i Kiel stor butikk denne uka. De har klær opp til str. 50/52 til en svært rimelig penge. Kvaliteten er jo så som så, men man får mye for pengene der.

 

Anonymkode: bc0f2...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 4.04, AnonymBruker skrev:

Dette er kanskje ikke det svaret du leter etter, men akkurat nå i år ville jeg prøvd å lete blant de normale størrelsene. Moten nå er så ekstremt oversized og uformelig at jeg, som er en str 54 med utpreget eplefasong, passer inn i alt mulig av klær i vanlige størrelser. Jeg pleier aldri å finne et eneste plagg som sitter bra selv i stormotebutikker, men i år kan jeg velge og vrake i vilden sky mellom flere titalls plagg som sitter som støpt i alle butikkene jeg har prøvd klær i - alt fra HM og Vero Moda til KappAhl og Coop sine klesbutikker. Det morsomste av alt er at jeg hovedsakelig passer i en vanlig M, noen ganger i en S og bare unntaksvis i en L eller XL. Selv butikkpersonalet står og himler med øynene over hvor komisk store størrelsene er i år. Så jeg ville gitt det en sjanse... 

Anonymkode: 6c64b...3be

Fint du finner mange plagg til deg selv altså.

Men har de ikke roet seg med oversized-trenden enda? 😳

Anonymkode: 9b056...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cinderella. Men det er en ganske sjelden klesbutikk,og finnes ikke overalt i landet. 

Anonymkode: a4fab...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal handle i fysiske butikker og til en rimelig pris, er vel H&M, Lindex eller KappAhl det enkleste. De har i alle fall opp til størrelse 52, kanskje også 54? 

Butikker som spesialiserer seg på store størrelser er gjerne dyrere. De jeg kjenner best til er Celli på Metrosenteret i Lørenskog og Maxima i Lillestrøm. Selv handler jeg en del på Indiska og Gudrun Sjödén. De er ikke spesialbutikker for store størrelser, men begge er romslige i størrelsen. 

På nett liker jeg best Ellos, Cellbes og Zalando. Klingel kan også være verd å undersøke. Det er mye kjerringstil, men også en del klassiske plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎10‎.‎11‎.‎2019 den 11.31, Perelandra skrev:

Hvis du skal handle i fysiske butikker og til en rimelig pris, er vel H&M, Lindex eller KappAhl det enkleste. De har i alle fall opp til størrelse 52, kanskje også 54? 

Butikker som spesialiserer seg på store størrelser er gjerne dyrere. De jeg kjenner best til er Celli på Metrosenteret i Lørenskog og Maxima i Lillestrøm. Selv handler jeg en del på Indiska og Gudrun Sjödén. De er ikke spesialbutikker for store størrelser, men begge er romslige i størrelsen. 

På nett liker jeg best Ellos, Cellbes og Zalando. Klingel kan også være verd å undersøke. Det er mye kjerringstil, men også en del klassiske plagg.

Mange H&M-butikker har vel faset ut "stormoteavdelingen"?  Av mine fem nærmeste H&M-butikker er det kun en som har en bitteliten plus size-avdeling.  Den desidert største (så stor at man nærmest kan gå seg bort i den) har ikke funnet plass til BiB.  Lindex har kuttet ut Generous-kolleksjonen og har nå extended sizes på noen av plaggene, men langt fra alle.  Cubus har aldri hatt stormote, så av de fire billigkjedene er det nå kun KappAhl som satser på dette segmentet.  Det er for dårlig, synes jeg.

Jeg sverger også til Indiska.  Bare så synd de har så få fysiske butikker igjen.  Gudrun Sjõden kan bli dyrt innimellom.

Anonymkode: 32b11...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange H&M-butikker har vel faset ut "stormoteavdelingen"?  Av mine fem nærmeste H&M-butikker er det kun en som har en bitteliten plus size-avdeling.  Den desidert største (så stor at man nærmest kan gå seg bort i den) har ikke funnet plass til BiB.  Lindex har kuttet ut Generous-kolleksjonen og har nå extended sizes på noen av plaggene, men langt fra alle.  Cubus har aldri hatt stormote, så av de fire billigkjedene er det nå kun KappAhl som satser på dette segmentet.  Det er for dårlig, synes jeg.

Jeg sverger også til Indiska.  Bare så synd de har så få fysiske butikker igjen.  Gudrun Sjõden kan bli dyrt innimellom.

Anonymkode: 32b11...599

Du har kanskje rett i at de vanligste kjedene har blitt dårligere på store størrelser? 

Jeg er jevnlig innom Strømmen Storsenter. H&M-butikken der har en egen HM+ avdeling, men personlig liker jeg ikke så godt utvalget. Det for kjedelig og fargeløst for min smak. 

Når det gjelder Lindex, var kanskje tanken god med å fase ut plus size-kolleksjonen, men det spørs om tilbudet har blitt noe bedre. Det et veldig opp og ned om jeg finner noe jeg liker der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

H&M faser ut store størrelser mer og mer ja. Merker avdelingene har krympet på alle mine lokale butikker (og blir dyttet inn i de mørkeste hjørnene innerst i butikken). KappAhl synes jeg bare har kjedelige gammel tante-klær. Lindex her jeg bor er gode på adferd sizes-sortimentet, og er generelt mer generøse i størrelsene enn andre butikker (jeg bruker gjerne en størrelse mindre der). Cubus begynner faktisk å få endel klær i XXL, så det er positivt for de som i det segmentet. Men generelt er plus size utvalget i Norge ufattelig dårlig. Det lider fortsatt av at tjukke mennesker skal gjemme seg bort i oversize potetsekker, og være glade for å betale dobbelt så mye for en basic tunika som straight sizes bruker på en kul kjole. Derfor jeg hovedsaklig handler på nettet. Jeg går med magetopper, shorts eller hva nå enn jeg vil, jeg gidder ikke bli tvunget inn i tunika og leggings bare fordi jeg er tjukk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 9.20, AnonymBruker skrev:

Fint du finner mange plagg til deg selv altså.

Men har de ikke roet seg med oversized-trenden enda? 😳

Anonymkode: 9b056...75e

Nei, den er blitt verre. Klærne ser helt jævlige ut på størrelsene de er ment for, men det er flaks for oss som er store, så jeg håper det varer 😂

Anonymkode: 6c64b...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...