Gå til innhold

Hvorfor har alle plus-size modeller "slanke" fjes?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle de mest kjente plus-size modellene har fjes som lett kunne tilhørt radmagre "konvensjonelle" modeller. Fjesene deres ser rett og slett slanke ut. Prøv copy/paste i Paint selv, sett fjeset til Ashley Graham eller Charli Howard på en tynn kropp og se. Ingen forskjell. 

Legger ved bilde av ansiktene til de jeg nevner her. Kan du tro dette er fjesene til to overvektige damer? To såkalte plus-size modeller?

04ab4108936812003bfc927f10b9626e.jpeg.jpg

ashley-graham-no-makeup.jpg

Anonymkode: 836bb...60c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er tykk, men har et veldig slankt ansikt. Så ser man bare bilde av ansiktet mitt, så tror man jo at jeg er slank.

Anonymkode: 9c1d2...fdd

• Liker 1
Skrevet

Særlig øverste bildet kunne lurt meg pga de markerte kravebenene. 

Anonymkode: 98959...4ae

Skrevet

Det er vel det slanke og pene fjeset som gjør at de går gjennom nåløyet og får bli nettopp modeller. Folk har lettere for å synes de er pene til tross for vekten, så lenge ansiktet er smalt? Det er jo forskjell på å ha en vannmelon til hode, og hodet til hun øverste dama på bildene her i tråden.

Anonymkode: ab09d...ec3

• Liker 5
Skrevet

Seriøst.... er virkelig Charli Howard (øverste bilde i ts sitt innlegg) en såkalt Pluz size modell? Det er det drøyeste jeg har hørt...!

Dette er et bilde av figuren til en såkalt Pluz size model altså.... Det er jo en helt NORMAL og gjennomsnittlig kropp!!

2075.jpg?width=620&quality=85&auto=forma

• Liker 19
Skrevet

Folk er litt forskjellige der. Men det er også sånn at om man går ned i vekt, mister man først fett i ansiktet og fra puppene. Så det er mulig modellene sulter seg i et par - tre dager før de skal fotograferes.

Anonymkode: da12b...b2f

Skrevet

Den øverste modellen, Charli Howard har, etter hva jeg kan google og regne meg fram til, en BMI som er midt i normalområdet. Det gjør henne til plus size i modellverdenen, men i den virkelige verden er det slett ingen ting galt å si om kroppsvekten hennes. 

Høye kinnbein, lang hals, store øyne og regelmessige trekk anses trolig som tiltrekkende av de aller aller fleste. At de velger plus size-modeller med vakre ansiktstrekk er vel av samme grunn som at andre modeller også velges ut fra sitt utseende. Selv om det er ganske vanlig, har ikke alle overvektige dobbelthake og bollekinn. 

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel det slanke og pene fjeset som gjør at de går gjennom nåløyet og får bli nettopp modeller.

Nettopp. De 4000 andre jentene som prøvde seg og ikke fikk jobb som modell, ser du jo ikke. Noen få heldige har slankt ansikt til tross for høy vekt, og noen få av dem igjen er i tillegg kjempepene. Og DE ser du av og til på forsidene av moteblader, ikke alle de andre.

Anonymkode: 9a266...eb6

• Liker 1
Skrevet

Jeg er på grensa til å havne i fedmekategorien (nesten 30 i BMI), men til tross for en overvektig kropp har jeg et slankt ansikt.

Jeg vet bare om et par overvektige som har veldig runde fjes eller dobbelthake, ellers synes jeg de fleste har ganske slanke ansikter selv om kroppen er stor.

Anonymkode: e0ec0...353

Skrevet

Seriøst.... er virkelig Charli Howard (øverste bilde i ts sitt innlegg) en såkalt Pluz size modell? Det er det drøyeste jeg har hørt...!

Dette er et bilde av figuren til en såkalt Pluz size model altså.... Det er jo en helt NORMAL og gjennomsnittlig kropp!!

2075.jpg?width=620&quality=85&auto=forma

Hvis det der er plus size, er det virkelig noe galt i modell verden. Hun er jo tynn.

Anonymkode: 0de41...fda

• Liker 7
Skrevet

Ja, rart det der, at fjeset til ei slank dame er slankt. 

• Liker 6
Skrevet

Gjelder ikke Tess Holliday vel?

tess-holliday-during-a-talk-on-body-positivity-and-the-changing-in-picture-id1174609808.jpg.b01c21860e6aef99a32f11dd728bacf7.jpg

Anonymkode: 23d18...512

Skrevet

Her snakket en "plus size" modell om de triksene som bransjen bruker for å manupulere modellene større enn de egentlig er. Derfor vil ansiktet se slankere ut enn kroppen skulle tilsi (9:08)

Anonymkode: 0b983...17b

• Liker 2
Skrevet

Alle de mest kjente plus-size modellene har fjes som lett kunne tilhørt radmagre "konvensjonelle" modeller. Fjesene deres ser rett og slett slanke ut. Prøv copy/paste i Paint selv, sett fjeset til Ashley Graham eller Charli Howard på en tynn kropp og se. Ingen forskjell. 

Legger ved bilde av ansiktene til de jeg nevner her. Kan du tro dette er fjesene til to overvektige damer? To såkalte plus-size modeller?

04ab4108936812003bfc927f10b9626e.jpeg.jpg

ashley-graham-no-makeup.jpg

Anonymkode: 836bb...60c

I følge google er den øverste 173 og 64 kilo. Kvalifiserer ikke akkurat til overvektig... 

• Liker 1
Skrevet

De har jo blitt Plus size modeller nettopp fordi de har vakre ansikter som overvektige. Jeg synes Crystal Renn er et godt eksempel, nydelig ansikt på sin høyeste vekt:68067434_CrystalRenn.jpg.62393fc0d59cb1883dd60301a6f73dd4.jpgcrystalnow.thumb.jpg.f9ab83112dcb64b735e37f1503710f45.jpg

Men så ble hun jo kjempetynn igjen:

image.thumb.jpg.b9564c03c62799f2b97f8fbab8e78a7a.jpg

Og jeg personlig synes ikke hun er pen da. Veldig veldig mager i ansiktet (og resten av henne da, hun er jo åpenbart ikke frisk). 

Så de som har vakre, slanke ansikter som tykke, har kanskje ikke så vakre ansikt hvis de blir tynne? 🤷‍♀️

Anonymkode: 530a4...632

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det der er plus size, er det virkelig noe galt i modell verden. Hun er jo tynn.

Anonymkode: 0de41...fda

Brukeren har lagt ut et bilde hvor hun er tynn/slank. Her her du andre bilder (fremdeles ikke stor, men større enn på det bildet der.)

image.png.c98842f4acc5c66aaa26a13e18770138.png

image.png.04cd82bf6e26466622d6ae7b2599ac25.png

Anonymkode: 97fd3...d1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...