Gå til innhold

uvitende forelder på KG

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det som skremmer meg mest er de som tror de sitter inne med fasiten for barneoppdragelse, og ikke spør noe særlig.

Det er ganske vanlig at folk er litt usikre når det kommer til slikt, for de vil bare det beste for sine barn, og de legger da glatt vekk sitt ego og spør heller ett spørsmål for mye enn ett for lite.

Jeg håper barna til trådstarter er viktigere enn hennes ego..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Porselen

Skjønner ikke problemstillingen.. Kan ikke folk få lov til å spørre om det de vil uten å bli diagnostisert som en uvitende og dårlig mor?

Jeg tror at mange spør for å få en bekreftelse på at det de gjør er riktig, og mange ønsker å få vite at det ikke er bare deres baby som er et A ++ menneske som våkner kl 5. på morgenen eller andre ting. Og atter noen igjen som bare stiller spørsmål for å få igang en samtale.

At alle råd ikke er like gode får nå så være, men trenger vi å følge hvert eneste råd vi får? Det gjør vi sikkert ikke utenfor KG heller. Og her inne er det nok av korreksjoner hvis det kommer noen gale råd.

Spør i vei, dumt eller ikke dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spammegjest

Som ellers når man ber om hjelp i samband med barn så bør en helt opptre med lua i hånda. Er man selvsikker så risikerer man faktisk å miste dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien blir til mens man går......

Jeg synes ikke det er noe sånt som dumme spørsmål jeg heller. Hva slags forum hadde det vært om ikke folk stilte spørsmål?

Man blir vel ikke en dårlig forelder av å spørre om når det er vanlig at barn sitter? Det er jo så forskjellig. Det kan jo være godt å dele erfaringer innimellom. Og det er ikke helt uproblematisk å være småbarnsmor. Ta for eksempel sprøsmål du stiller på helsestasjonen. Der har jeg opplevd at jeg og venninna mi har fått totalt ulikt svar på det samme spørsmålet av den samme helsesøsteren. Skal man stole blindt på helsepersonell og bøker? Ikke alt i bøkene har passet for min gutt. Da synes jeg det er godt å høre andres erfaringer.

For en stund siden spurte jeg hva andre babyer på 8 - 9 mnd liker på brødskiven. Jeg hørtes sikkert ut som den dusten, men meg om det. Jeg syntes det var gøy å lese hva andre likte jeg. Og få ideer om hva annet enn leverpostei, makrell og fruktpure som han være godt.

Nei, la mødre spørre om hva de vil uten å stemple dem som dårlige foreldre. Og ikke vær så jævla feig at du ikke tør å stå fram med nick når du rakker ned på andre. Da har nemlig du fortjent litt pepper og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hadde vel ikke vært mye til forum dersom man ikke kunne stille spørsmål! Og hvem skal bestemme hva som er dumt og ikke å spørre om? Du?

Dersom jeg lurer på noe skikkelig dumt, og som alle mødre burde vite så må det vel være opp til meg og stille spørsmålet. Dersom uvitenhet er farlig må det vel være bedre å bli opplyst på KG enn aldri bli opplyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jliujio

Jeg har selv sikkert spurt om ting som andre synes er dumme ting.

Men det er så godt og betryggende og høre om jeg er helt på jordet eller er inne på rett spor.

Når man får barn er man usikker,den minste lille ting kan gjøre en mor nervøs og usikker.

Man vil jo bare det beste og jeg synes at det er styrke i og be om råd og veiledning.

Jeg har ikke spurt om hva ungene skal ha på seg og sånn,men det kunne vært meg alikevel,for jeg har mang en gang lurt på om ungen fryser eller har det for varmt.

Når man skal legge ungen er en ting,man står opp tidlig,har rutiner,og vil ha ungen i seng i normal tid

men uansett hvor flink man er så kan man ikke tvinge en unge til å sove om barnet er urolig osv.

det er vel da spørsmålene stilles:""

Hva kan jeg gjøre annerledes osv.

Om det er 10.000 brukere her inne så finnes det vel mange forskjellige måter å løse ting på også.

Så jeg fortsetter å lese spørsmålsinnlegg og stiller ofte spørsmål selv.

Etter at jeg begynte å bruke kg for 3-4 år siden så har det hjulpet meg på så vanvittig mange plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som kan dømme om et spørsmål er dumt eller ikke? Det kan være 10 stykker som synes spørsmålet er dumt, og 100 som synes dette var et interessant spørsmål. Det kan like gjerne være omvendt, men de 10 som lurer har like mye rett på svar som de som spør "lure" spørsmål. Synes uansett det er bedre å spørre om noe dumt 10 ganger for mye, enn 1 gang for lite. Lurer man så lurer man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...