Gå til innhold

uvitende forelder på KG

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret

Mange brukere her inne spør om de mest banale ting. Er det ikke litt skremmende at mammaer ikke vet hva de skal ha på babyen sin eller ha de skal sitte i eller hva de skal spise. Når de skal sove og hvordan legge de.

Noen brukere spør om den minste ting. Man får jo inntrykk av at de ikke kan noen ting om barn og det mest skremmende er at de stoler på en haug med mennesker de ikke vet hvem er for råd. Hvordan vite at KGs brukere vet best når de kommer til barn.

FEKs. hva hvis man spør om barnet kan få litt honning og de får svaret ja- det kan jo være livs farlig.

Nei- hvis dere ikke kan mer om barn en det noen av dere viser her inne - kjøp en bok eller gå et kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror mer det går på at man trenger en bekreftelse på at det man gjør er riktig :wink: Ingen er ferdig utlært som mor og far når man får barn, er det ikke bra vi har en plass der vi kan få svar på det vi lurer på. De fleste følger nok magefølesen uansett hva svar de får. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten... Vi er mange-mange folk her inne, den ene spørr om en ting og den andre om noe annet. Når man leser mange slike tråder etter hverandre kan det virke som om folk ikke vet/tenker noe selv, det er lett å glemme at det er mange som skriver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnlaus

Til SAMMEN blir det nok spurt om utrolig mye dumt her, men trøst deg med at det ikke er den samme brukeren som stiller alle spørsmålene.

Forhåpentligvis har de fleste foreldre anskaffet seg bøker og tilgang på info andre steder enn her også, men noen ganger kan det sikkert være greit å høre andres meninger enn svigermors og "erfarne nabokoner"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bekymret

det er da utrolig mange av de samme brukerne som spør. Mange av detingene som blir spurt om bekymrer det meg faktisk at folk ikke vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst är det lätt att tycka att en del frågar om "självklara" saker - men dte som är självklart för dig är dte kanske inte för andra.

Här kan man också fråga "dumma" frågor utan att de man känner börjar undra vad man tänker på. Eller fråga om saker man sett hos andra: när ger ni de godis? När är barnet tillräckligt gammal för att... osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke sikkert de ikke vet, men bare at de er usikkre og spør slik at de får en slags bekreftelse på at de hadde rett når svarene kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Det er da flott at folk spør!

Er man uerfaren så er det mye og mangt man kan lure på. Mange har heller ikke andre å spørre. Generasjonen over oss er ikke alltid så tilgjengelige nå for tiden, de bor kanskje i en annen by!

Barna våre er det mest dyrebare vi har. Når vi får et slikt stort ansvar, er det lett å bli redd for å gjøre noe galt.

Det må være stor takhøyde for "dumme" spørsmål her på KG! Og det er det også. Heldigvis!

Dersom noen skulle komme til å gi feil råd, er det gjerne noen andre som retter opp. Så akkurat det er jeg overhodet ikke bekymret for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bekymret
Dersom noen skulle komme til å gi feil råd, er det gjerne noen andre som retter opp. Så akkurat det er jeg overhodet ikke bekymret for!

Hvordan vet man hvem som har rett da

Jeg synes at det er skremmende at voksene mennesker som får barn bruker et nettsted for og få bekreftelse for at de valgene de gjør for barna sine er riktige eller gale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Bruker et nettsted?

Tror du det er sånne virtuelle "cyber-mennesker" som befinner seg her?

Her er det da masse flotte kvinner med stor erfaring å ta av! Hvordan vet man forresten at råd gitt av venninner er riktige?

Dessuten tror jeg at de som stiller spørsmål har egen tenkeevne, på tross av at ett og annet spørsmål kan være banalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er skremmende at voksene mennesker som får barn bruker et nettsted for og få bekreftelse for at de valgene de gjør for barna sine er riktige eller gale

Jeg for min del syns det er like, om ikke mer, skremmende at Bekymret tror alle som skriver på KG er mennesker som ikke er i stand til å vurdere situasjoner eller ta egne avgjørlser. Jeg syns det er skremmende at man under dekke av å bry seg om andre kan være så fordømmende!

Jeg syns mange stiller fornuftige spørsmål og får bra svar. Husk - fordi om man føder er man ikke automatisk ekspert på det å ha småbarn!

Derfor, Bekymret, er mitt råd til deg å finne noe annet å gjøre og noe å bekymre deg over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Mange brukere her inne spør om de mest banale ting. Er det ikke litt skremmende at mammaer ikke vet hva de skal ha på babyen sin eller ha de skal sitte i eller hva de skal spise. Når de skal sove og hvordan legge de.

Noen brukere spør om den minste ting. Man får jo inntrykk av at de ikke kan noen ting om barn og det mest skremmende er at de stoler på en haug med mennesker de ikke vet hvem er for råd. Hvordan vite at KGs brukere vet best når de kommer til barn.

FEKs. hva hvis man spør om barnet kan få litt honning og de får svaret ja- det kan jo være livs farlig.

Nei- hvis dere ikke kan mer om barn en det noen av dere viser her inne - kjøp en bok eller gå et kurs.

Utrolig bra å være perfekt sant :roll:

Det er da virkelig bedre de spør en gang for mye, enn en gang for lite. Mange her inne har faktisk fått god kontakt med andre her inne, og de kjenner de i RL også. Så hvorfor skal det være så forferdelig å få svar på rådene her inne.

Hvorfor skal bøkene kunne så mye bedre? Er det ikke veldig firkantet å stole på en bok? Hva om denne forfatteren ahr et helt annet syn på tingene, enn det denne mammaen har. Blir jo ikke mye hjelp i den boken da, og bok koster penger, det samme gjør kurs. Råd og tips her inne er gratis, så hvorfor ikke bruke det da.

Det er utrolig mange her inne som har barn, og de burde virkelig være de som kunne svare på ting og tang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manic

Tror ikke folk spør fordi de er så dumme, det er vel mere at de har såpass omsorg for barnet at de vil forsikre seg om at de det de gjør ikke er galt. Det er jo et lite menneske det er snakk om , ikke en potteplante! Viser bare at de bryr seg maks om nurket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violetta

Skjønner ikke at man alltid skal skille mellom gjester og faste brukere her inne. Jeg er helt sikker på at en del av gjestespørsmålene kommer fra ellers faste brukere.

Ellers tror jeg at mange av spørsmålene her kommer for å få flere synspunkter på en sak. Når man ser en sak fra flere sider er det lettere å selv se hva som er rett for en selv.

Så lenge vi ikke følger hvert råd vi får slavisk (og hvordan skulle vi klare det, mange er jo motstridende :ler: )så tror jeg dette forumet har mange gode sider. Noen ganger ser man at rådene er hårreisende feile for en selv, andre ganger er de helt riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bekymret
Ærlig talt. Jeg er mer bekymret for rettskrivingen her inne. Og særlig gjestenes...

Hold deg til poenget.

Nå er jeg faktisk en fast bruker , men valgte og være gjest fordi jeg regnet med og få litt pepper.

Kan være enig i at det er greit og spørre, for og bekrefte det man tror men det jeg stusser over er at noen brukere spør om nesten alt og virker direkte uvitende,og det skremmer meg litt . Noe basis kunnskap burde man vel ha om spebarn når man velger og få de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg faktisk en fast bruker , men valgte og være gjest fordi jeg regnet med og få litt pepper.

Kan være enig i at det er greit og spørre, for og bekrefte det man tror men det jeg stusser over er at noen brukere spør om nesten alt og virker direkte uvitende,og det skremmer meg litt . Noe basis kunnskap burde man vel ha om spebarn når man velger og få de.

Tanken som Bekymret lufter her slo også meg her om dagen. (Og jeg tør å bruke nicket mitt :wink: ). Men etter å ha tenkt meg om så slo det meg at mange sikkert har foreldre eller andre rollefigurer langt unna, og da er det greit å få bekreftelse på at det man gjør er riktig.

Dessuten kan du her enkelt og anonymt si at du er usikker uten at folk tror du er dum av den grunn.

Jeg tillegger brukerne her inne såpass mye intelligens at de vet å ikke bruke svarene her inne som "den eneste sannhet". Det gjelder uansett hvilket forum de spør på.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg synes vi skal huske at ikke alle har vokst opp under gode, trygge forhold med foreldre som de kan bruke som eksempel. Det finnes folk som blir foreldre nå, som ikke har lært hva det vil si å være foreldre. Å stille spørsmål da, uansett forum, er jo helt naturlig og et sunnhetstegn.

Å ta et kurs i å være foreldre? Finnes det slike kurs? Jeg tror mange kunne trenge det. Jeg var ikke noe erfaren med småbarn da jeg ble mor, men jammen kom jeg meg gjennom småbarnstiden likevel, og det ser ut som det blir "folk" av mitt barn også. Og jeg hadde helt garantert vært av dem som stilte "dumme" spørsmål her inne, dersom jeg hadde hatt tilgang til et forum som dette. Og så lagt til en god dose sunn fornuft, før jeg evt. benyttet meg av rådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnlaus

Dessuten er det jo MANGE som svarer her inne, slik at det ofte blir en debatt eller diskusjon rundt spørsmålet. Ofte finnes det ikke EN bestemt måte å gjøre noe på, men ved å lese flere ulike svar og refleksjoner kan man faktisk bli litt klokere. I hverdagen treffer man kanskje bare noen få andre mødre/fedre, og de har kanskje andre meninger enn en selv. Da kan det være fint å lufte tankene sine, uansett hvor dumme de virker på deg.

Det er vel ikke så ofte at folk får som svar at det er greit å legge ungen til tørk i varmeskapet eller gi den jord og honning eller gravlaks til middag. Om noen svar kan være "feil" eller "dumme" tror jeg nok de fleste klarer å resonnere seg fram til en ok løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...