Gå til innhold

Er det greit med julebelysning og julepynt allerede nå


Anders Eid

Anbefalte innlegg

Vi på klikk.no har lyst til å finne ut når det egentlig er greit å henge ut julebelysning og ta frem julepynten.

Madeleine Strand i Kamille hang ut julelysene allerede dagen etter Halloween, noe som fikk ektemannen Christian Strand til å riste på hodet😀

Når henter dere frem julelys og pynt - og hvor lenge blir det hengende?

Hva er greit?

 

 

 

Endret av Anders Eid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, NEI! 

Altså alle og enhver gjør jo som de vil altså, men... 

Jeg henger lys utenfor i begynnelsen av desember. Pynter litt inne litt etter det. Er ikke glad i julepynt utover kranser av granbar, pynter  kun for barna (eller de pynter da)

Og det forsvinner 1. januar. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hengt opp alt. Jeg liker så veldig godt julekosen, og vil ha den så lenge jeg kan. Jeg synes tiden går så fort, og er redd for å ikke rekke å nyte julen nok. 

Anonymkode: 69864...119

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. NEI. Altfor tidlig!

Utelys og adventspynt som stjerner og staker kommer fram 1.desember. JULEpynt kommer fram 23.desember sammen med juletreet.

Anonymkode: 50ece...d22

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lys ute, adventstjerne og adventspynt fra første søndag i advent. Nissene og juletreet kommer frem 23. desember og blir ute til noen dager ut i januar. Jeg ser ikke poenget med å bli lei jula lenge før den kommer. 

Anonymkode: 4931f...aab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. NEI. Altfor tidlig!

Utelys og adventspynt som stjerner og staker kommer fram 1.desember. JULEpynt kommer fram 23.desember sammen med juletreet.

Anonymkode: 50ece...d22

Er vi tvillingsjeler? 😂

Anonymkode: 4931f...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å henge opp utelysene rundt midten av november. Det er så mørkt og stusselig, så det er uaktuelt å vente helt til desember. 

Anonymkode: 2c3bb...ac3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei. NEI. Altfor tidlig!

Utelys og adventspynt som stjerner og staker kommer fram 1.desember. JULEpynt kommer fram 23.desember sammen med juletreet.

Anonymkode: 50ece...d22

Et hus nedi gata hos oss som har hatt adventsstjernene oppe siden jula 2018. Fire store stjerner i fire vinduer. Hengt hele året, jeg har flere ganger hatt lyst til å ringe på og kjefte de huden full men da hadde de vel kommet med dette surret som Madeleine Strand her om at de som klager er sure og at vi "dømmer" 😂

Anonymkode: fa9e5...539

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anders Eid skrev:

Vi på klikk.no har lyst til å finne ut når det egentlig er greit å henge ut julebelysning og ta frem julepynten.

Madeleine Strand i Kamille hang ut julelysene allerede dagen etter Halloween, noe som fikk ektemannen Christian Strand til å riste på hodet😀

Når henter dere frem julelys og pynt - og hvor lenge blir det hengende?

Hva er greit?

 

 

 

Julepynt 23. Desember, men henger opp utelys mye tidligere. Ett par dager etter naboene, muligens i slutten av november.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anders Eid skrev:

Vi på klikk.no har lyst til å finne ut når det egentlig er greit å henge ut julebelysning og ta frem julepynten.

Madeleine Strand i Kamille hang ut julelysene allerede dagen etter Halloween, noe som fikk ektemannen Christian Strand til å riste på hodet😀

Når henter dere frem julelys og pynt - og hvor lenge blir det hengende?

Hva er greit?

 

 

 

1 desember og alt ut 31 desember

Eneste er adventsstaker som kommer ut første søndag i advent.

Juletreet kommer i hus 23 desember og pyntes natt til 24, gavene legges under natt til 25 (vi åpner gaver på morgenen)

Endret av Fru Uperfekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt.

Det må da gå an å gjøre ting trivelig ute og inne, uten at jul skal være et tema hele året?

Lys i vinduet har jeg hele året, der henger et hjerte med batteridrevet LED-lys.  I adventstiden byttes hjertet ut med elektrisk stjerne, noe som gir et helt annet uttrykk.

Ute har jeg lanterner og lykter hele året.  I desember/første halvdel av januar får disse selskap av en lysslynge, som også gir et annet uttrykk.

Jeg er av dem som skiller mellom vinter, advent og jul.  Her blir det ikke pyntet til jul før 23. desember, men lys ute og inne klarer jeg å ha uten at det blir forvekslet med julebelysning.

Anonymkode: cfbdc...53f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi henger opp utebelysningen litt før 1. søndag i advent. Så pyntes det meste rundt 1.desember, mens det mest "julete", kommer opp siste dagene før julaften. Jeg elsker alt som har med jul å gjøre da, så holder meg i skinnet pga de andre som bor her. 😄:tre: Men etter nyttår er jeg ganske forsynt, så i begynnelsen av januar forsvinner alt ned igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger opp adventstjerner 1 desember, og resten av pynten blir satt ut/opp første helgen i advent. 
Reiser hjem til jul, så slukker adventstjerner noen dager før julaften, og resten av pynten blir ryddet bort i løpet av de første dagene i januar! 
Juletreet hjemme hos foreldre blir satt opp og pyntet 23 desember. 

Synes det kan være greit å pynte tidligere dersom man skal ha julefest/julebord eller lignende hjemme i november. 
 

Anonymkode: d55bc...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hengt opp alt. Jeg liker så veldig godt julekosen, og vil ha den så lenge jeg kan. Jeg synes tiden går så fort, og er redd for å ikke rekke å nyte julen nok. 

Anonymkode: 69864...119

Så drøy jula lenger enn til 2 juledag også da. Vent med å kaste ut jula til 13/20. dag jul sånn tradisjonene er i Norge

Anonymkode: 56865...f77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...