Gå til innhold

Vi savner hverandre, men han vil ikke!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble dumpet av verdens fineste fyr. Begge er sier at vi aldri har hatt det så bra med noen andre. Men på grunn av avstand fungerer det ikke og blir ikke et ordentlig forhold, vi har ingen ordentlige fremtidsutsikter, han mener forholdet vårt er "dødt" og aldri vil bli noe. Jeg vil gjerne fortsette inn i et mer seriøst forhold med han, men han sier han ikke ser noen kjæresteutsikter når ting er som de er. Følelsene hans har gått i daler på grunn av avstanden, og han gjorde det slutt når han var "nede". 

Vi har mange felles venner, og de sier ALLE at han bryr seg SÅ mye, at "bare vent han kommer til å angre" osv. De sier han er sjalu, stalker meg på sosiale medier, og jeg er sikker på at han tenker mye på meg. 

I kjølevannet av bruddet har jeg respektert avgjørelsen hans og ikke tatt noe kontakt, også av hensyn til meg selv. Han kan ikke få litt, hvis han ikke vil ha meg. Men han har heller ikke tatt noe kontakt! Han har tidligere sagt at det gjør han fordi han syntes det er mye vanskeligere når vi snakker sammen. 

Vi savner hverandre og vil være sammen, men han er så fornuftig og praktisk anlagt! Han vil heller vi skal sitte og deppe på hver vår ende og komme oss videre. 

Hva kan jeg gjøre? :( Er så lei meg.....

Anonymkode: 366df...c50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det uaktuelt å flytte nærmere hverandre? 

Anonymkode: 27e9e...678

Skrevet

Gå videre og tenk mer realistisk rundt dette. Han er ingen martyr. Hvis han hadde brydd seg om deg hadde han flyttet til deg, eller latt deg flytte til han om avstanden ble vanskelig. Du har sikkert riktige følelser, men han har ikke det. Han ville ikke dumpet deg om han mente du var drømmedama. 

Anonymkode: 51752...196

• Liker 11
Skrevet

Gå videre. 
Jeg gjorde det selv og nå har jeg møtt en annen.

Anonymkode: 59a4f...6f2

• Liker 5
Skrevet

Jeg må bo der jeg bor pga studier, og jeg har fremdeles tre+ år igjen, jeg hadde vært villig til å flytte, men pga det er så langt frem i "forholdet" sa jeg ikke at jeg var villig til det, i frykt for å fremstå desperat... 

Han kan ikke flytte pga jobbsituasjon, og han er veldig spesifikt utdannet og kan ikke søke jobb hvor som helst.. 

Skrevet

Du oppsummerer vel alt selv.. 

Anonymkode: 50ebe...514

• Liker 1
Skrevet

Han er ikke "praktisk anlagt". Han føler ikke nok til å ville satse på deg, dessverre.

Anonymkode: 23656...d57

• Liker 3
Skrevet

Tro meg, hadde han virkelig villet være sammen med deg så ville han ikke slått opp. Han bruker unnskyldninger rett og slett for å avslutte alt.

Anonymkode: 56d86...ad8

• Liker 9
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå videre og tenk mer realistisk rundt dette. Han er ingen martyr. Hvis han hadde brydd seg om deg hadde han flyttet til deg, eller latt deg flytte til han om avstanden ble vanskelig. Du har sikkert riktige følelser, men han har ikke det. Han ville ikke dumpet deg om han mente du var drømmedama. 

Anonymkode: 51752...196

Dette ☝🏻

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg, hadde han virkelig villet være sammen med deg så ville han ikke slått opp. Han bruker unnskyldninger rett og slett for å avslutte alt.

Anonymkode: 56d86...ad8

Og dette ☝🏻

Endret av Perle
  • Liker 1
Skrevet

Jeg blir fryktelig irritert på dine vegne. Hvis dere faktisk var sammen og han slår opp, så er dette unnskyldninger. Folk, inkludert meg kommer med unnskyldninger for å unngå noe de vil unngå. En kompis skyldte på at hun hadde barn fra før og ikke ville være stefar, men da var han ikke interessert heller. Avstand trenger ikke hindre

Anonymkode: 0c2cc...f39

• Liker 2
Gjest ByeByeLove
Skrevet

Mange tåpelige svar, som vanlig. Det er behov for en fasit.

Avstandsforhold er ikke for alle. Det krever veldig mye fra begge parter. Han bryr seg nok om deg, men synes det tærer for mye på trivselen i hverdagen å forholde og forplikte seg til noen som ikke er der han er. 3+ år gir ikke lys i tunnelen for de fleste. Klart han savner deg, men han tok en riktig beslutning i forhold til hvordan han takler avstanden. La ham gå. Gå videre.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg blir fryktelig irritert på dine vegne. Hvis dere faktisk var sammen og han slår opp, så er dette unnskyldninger. Folk, inkludert meg kommer med unnskyldninger for å unngå noe de vil unngå. En kompis skyldte på at hun hadde barn fra før og ikke ville være stefar, men da var han ikke interessert heller. Avstand trenger ikke hindre

Anonymkode: 0c2cc...f39

Er det sant? I stedet for å bare si han ikke var interessert i henne? 

Så trist. Tror da i tilfelle dette nettopp har skjedd meg. Trodde faktisk han mente det han sa, og at det ikke var unnskyldninger. 

Anonymkode: 27e9e...678

Skrevet

Folk finner på mer eller mindre gode unnskyldninger når de vil unngå det ubehagelige. Og det å avslutte et forhold er ubehagelig for mange. Da kan det være enklere å skylde på noe. 

Og det kan hende vennene dine vil trøste deg, fordi de ser hvor vondt dette er for deg. For det er merkelig at en som ikke vil ha noe kontakt med det (fordi det er for vanskelig) likevel stalker deg på sosiale medier. Hadde det vært for vanskelig for han å ha kontakt med deg, hadde det også vært for vanskelig å stalke deg.

Så klart, det er en liten sjans for at det han og vennene dine sier er sant. Men, du har igjen 3+ år med studiene dine. Ingen av dere er villige til å flytte og avstandsforhold ikke er noe for han. I tillegg vil han ikke ha kontakt med deg mens du bor borte. Da er det veldig lite sannsynlig at dere finner tilbake til hverandre etter 3 år.

Anonymkode: c388c...e30

Skrevet
6 timer siden, Kognosøren skrev:

Mange tåpelige svar, som vanlig. Det er behov for en fasit.

Avstandsforhold er ikke for alle. Det krever veldig mye fra begge parter. Han bryr seg nok om deg, men synes det tærer for mye på trivselen i hverdagen å forholde og forplikte seg til noen som ikke er der han er. 3+ år gir ikke lys i tunnelen for de fleste. Klart han savner deg, men han tok en riktig beslutning i forhold til hvordan han takler avstanden. La ham gå. Gå videre.

Ja. Det gir også en god indikator på hvordan han takler andre krevende ting. Så her hadde jeg uansett styrt unna. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

...det er merkelig at en som ikke vil ha noe kontakt med det (fordi det er for vanskelig) likevel stalker deg på sosiale medier. Hadde det vært for vanskelig for han å ha kontakt med deg, hadde det også vært for vanskelig å stalke deg.

Jepp. Sånn er min eks også. Men det er bare til å la folk styre med sine egne greier. Og selv gå videre.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Sånn er min eks også. Men det er bare til å la folk styre med sine egne greier. Og selv gå videre.

Enig.🙂

Anonymkode: 59a4f...6f2

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bo der jeg bor pga studier, og jeg har fremdeles tre+ år igjen, jeg hadde vært villig til å flytte, men pga det er så langt frem i "forholdet" sa jeg ikke at jeg var villig til det, i frykt for å fremstå desperat... 

Han kan ikke flytte pga jobbsituasjon, og han er veldig spesifikt utdannet og kan ikke søke jobb hvor som helst.. 

Vel, da har du jo tre valg:

1. gå videre

2. stagnere, ikke ta kontakt med han på 3+ år, søke jobb der han bor og håpe han ikke er gift med 3 unger når du ringer og sier du bor i nabolaget (og i så fall eventuelt vente til han skiller seg)

3. Nyte studenttilværelsen slik den skal nytes med typer, ffs, venner og moro og så se det an når du er ferdig: har du truffet en du vil satse videre på eller vil du forsøke på han her igjen? Studietiden er uansett ingen tid for å etablere seg i mer enn korte, festlige "forhold" av det romantiske slag. 

Dette med jobb, volvo, hund, felles økonomi, krangling på hjemmebane og søvnløse netter rekker du å ta igjen i 30- og 40- åra.

Anonymkode: a727b...395

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk finner på mer eller mindre gode unnskyldninger når de vil unngå det ubehagelige. Og det å avslutte et forhold er ubehagelig for mange. Da kan det være enklere å skylde på noe. 

Og det kan hende vennene dine vil trøste deg, fordi de ser hvor vondt dette er for deg. For det er merkelig at en som ikke vil ha noe kontakt med det (fordi det er for vanskelig) likevel stalker deg på sosiale medier. Hadde det vært for vanskelig for han å ha kontakt med deg, hadde det også vært for vanskelig å stalke deg.

Så klart, det er en liten sjans for at det han og vennene dine sier er sant. Men, du har igjen 3+ år med studiene dine. Ingen av dere er villige til å flytte og avstandsforhold ikke er noe for han. I tillegg vil han ikke ha kontakt med deg mens du bor borte. Da er det veldig lite sannsynlig at dere finner tilbake til hverandre etter 3 år.

Er enig med deg i alt, bortsett fra det med stalking. Mennesker er nyskjerrige, og uansett hvor vondt en kan ha det og en ikke ønsker kontakt med vedkommende, er det mange som stalker for å tilfredsstille egen nyskjerrighet. Det er tross alt lettere å stalke enn å gå videre. 

Anonymkode: eee54...159

Skrevet

Hvordan vet du at han savner deg om dere ikke har snakket sammen? Det er ganske vanlig å lulle seg inn i en fantasi om hvordan den andre har det og egentlig føler det, uten at det nødvendigvis har noen rot i virkeligheten.

Det er uansett helt irrelevant, det eneste som betyr noe er at han ikke vil være sammen med deg og det må du respektere. Hva som er den faktiske grunnen er helt uten betydning. Du kan ikke gjøre noe som helst, annet enn å sørge for å ikke dyrke kjærlighetssorgen. 

Anonymkode: fc533...286

• Liker 1
Skrevet

Han vil åpenbart ikke ha deg. Gå videre!

Anonymkode: 2ab88...3c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...