AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #1 Skrevet 5. november 2019 Hva skyldtes det? Var du gjennomvått når du våknet? Anonymkode: 7469c...043
Libertas Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 Ja, helt gjennomblaut. Pågikk over en lengre periode, var hos legen og tok blodprøve, viste seg at jeg hadde ekstremt lavt nivå av folsyre. Begynte på folat og forbedret kosthold, og ikke opplevd så mye av det nå annet i perioder hvor jeg stresser mye og spiser lite/dårlig. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #3 Skrevet 5. november 2019 Ja. Det var pga medisiner tydeligvis. Anonymkode: d4e88...92c
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #4 Skrevet 5. november 2019 2 minutter siden, Libertas skrev: Ja, helt gjennomblaut. Pågikk over en lengre periode, var hos legen og tok blodprøve, viste seg at jeg hadde ekstremt lavt nivå av folsyre. Begynte på folat og forbedret kosthold, og ikke opplevd så mye av det nå annet i perioder hvor jeg stresser mye og spiser lite/dårlig. Så du fikk nattesvette flere dager på rad? Anonymkode: 7469c...043
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #5 Skrevet 5. november 2019 Nattsvette er lurt å ta opp med fastlege. Med mindre det er mareritt e.l da. Anonymkode: da5b6...9cc 1
Libertas Skrevet 5. november 2019 #6 Skrevet 5. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så du fikk nattesvette flere dager på rad? Anonymkode: 7469c...043 Ja, over en lengre periode før jeg tilfeldigvis dro til legen for noe annet, og han kjente på lymfekjertlene i halsen som viste seg å være hoven, og begynte å spørre om nattesvetting. Da tok han blodprøver som viste lite folsyre og jern.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #7 Skrevet 5. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nattsvette er lurt å ta opp med fastlege. Med mindre det er mareritt e.l da. Anonymkode: da5b6...9cc Selvom det gjelder en natt? Er jo vanskelig å vite om det er mareritt osv da. Anonymkode: 7469c...043
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #8 Skrevet 5. november 2019 Si meg hva er det med denne ene natten som skremmer deg sånn at du nå har startet tråd nr. Tre om det? Du må jo være alvorlig bekymret. Evt. Troller du? Alle kan oppleve nattesvette en natt. Kan være fordi det er for varmt, på grunn av alkohol, mareritt etc. Når det skjer hyppig derimot og det definitivt ikke er pga varme eller alkohol bør det sjekkes hos lege. Anonymkode: 2292a...9e7 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #9 Skrevet 5. november 2019 Hadde det et par ganger i vår ila noen uker. Var syk og hadde veldig lavt blodsukker (uten at man visste hvorfor, jeg er ikke diabetiker og bruker ikke insulin) så våkna opp heeelt klissvåt og måtte dusje og skifte sengetøy. Nattesvette er et alarmsymptom og bør tas opp med lege Anonymkode: a9532...d7d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #10 Skrevet 5. november 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde det et par ganger i vår ila noen uker. Var syk og hadde veldig lavt blodsukker (uten at man visste hvorfor, jeg er ikke diabetiker og bruker ikke insulin) så våkna opp heeelt klissvåt og måtte dusje og skifte sengetøy. Nattesvette er et alarmsymptom og bør tas opp med lege Anonymkode: a9532...d7d Selvom det gjelder bare for en natt? Anonymkode: 7469c...043
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #11 Skrevet 5. november 2019 Jeg svetter gjerne om natten når det er kaldt i rommet, fordi jeg pakker meg så godt inn i dyna at jeg blir svett etter å ha sovet en stund, tar den ikke av i søvne heller, for det er jo kalt utenfor dyna 😅😅🙄 svetter også om natten etter menstrasjon for kroppen min holder veldig på vann før og under mensen. Anonymkode: e4f57...4c8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #12 Skrevet 5. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg svetter gjerne om natten når det er kaldt i rommet, fordi jeg pakker meg så godt inn i dyna at jeg blir svett etter å ha sovet en stund, tar den ikke av i søvne heller, for det er jo kalt utenfor dyna 😅😅🙄 svetter også om natten etter menstrasjon for kroppen min holder veldig på vann før og under mensen. Anonymkode: e4f57...4c8 Tror jeg opplevde det første du skriver her om dagen selv. Men hvordan kan man svette under dyna, når det er så kaldt ute? Anonymkode: 7469c...043
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #13 Skrevet 5. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror jeg opplevde det første du skriver her om dagen selv. Men hvordan kan man svette under dyna, når det er så kaldt ute? Anonymkode: 7469c...043 Det blir jo varmt under dyna fordi man stenger inne kroppsvarmen så blir man svett og det føles enda kaldere ut utfor dyna og man pakker seg inn i dyna igjen 😅 ond sirkel for meg hvertfall Anonymkode: e4f57...4c8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #14 Skrevet 5. november 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir jo varmt under dyna fordi man stenger inne kroppsvarmen så blir man svett og det føles enda kaldere ut utfor dyna og man pakker seg inn i dyna igjen 😅 ond sirkel for meg hvertfall Anonymkode: e4f57...4c8 Så du ligger kald inne i dyna, med ikke for mye klær? Anonymkode: 7469c...043
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #15 Skrevet 5. november 2019 Mange ganger. Antagelig vært pga underernæring/overtrening, pga psykofarma, pga angst, pga for varm dyne og noen ganger aner jeg ikke hvorfor. Ville gått til legen dersom det gjentar seg over tid, da det kan være tegn på alvorlig sykdom i noen tilfeller. Anonymkode: 11bfc...540
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #16 Skrevet 5. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange ganger. Antagelig vært pga underernæring/overtrening, pga psykofarma, pga angst, pga for varm dyne og noen ganger aner jeg ikke hvorfor. Ville gått til legen dersom det gjentar seg over tid, da det kan være tegn på alvorlig sykdom i noen tilfeller. Anonymkode: 11bfc...540 Så en natt bør ikke føre til legebesøk? Anonymkode: 7469c...043
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå