Gå til innhold

Ingen gratulasjoner på bryllupsdagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo:) 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke her. Mannen min og jeg har vært gift i 7 år, og foreldrene mine liker ham. Jeg har god relasjon med hans familie, og vi møtes alle sammen ganske ofte. 

Dessverre har de siste månedene vært litt utfordrende for meg og min mann. Vi har kranglet en del, og det kom til et punkt hvor jeg ville gå. Jeg snakket ikke med noen om dette, før inntil et par uker siden hvor jeg fortalte moren min. Hun støttet meg og sa at de er her for meg om det skulle skjære seg, og det setter jeg pris på, og det sa jeg.. Hun syntes at jeg og mannen burde snakke om ting, og det har vi gjort, og ting er på bedringens vei, faktisk.. Det vet også mamma.. (var ikke noe alvorlige greier, mest kommunikasjonsproblemer) 

I dag hadde vi bryllupsdag, og jeg sendte bilde av kaken og skrev "9 år idag"..ingen gratulasjoner, ingen tommelopp, ingenting.. Jeg tenkte at det var litt rart, men man tar jo ikke snap så seriøst.. 

Så snakket jeg med mamma senere på telefon, og vi snakket om barnet og barnehagen, og hun virket så entusiastisk. Så fortalte jeg hva jeg lagde til middag fordi jeg og mannen har jo vært gift i 9 år idag osv.. "ja.. Ja.." og hun kom ikke på noe å si. Og så måtte hun plutselig gå. 

Er det ikke vanlig å si noe? Virker som at hun håpte på at vi skulle skille oss eller jeg vet ikke.. Jeg ville jo ikke mase om det, jeg nevnte det i en naturlig setting, men jeg skal jo innrømme at det var litt sårt. 

Mamma, pappa eller broren min har aldri gratulert oss. Og vi gratulerer alltid dem, for jeg trodde det var normalt. 

Ble egentlig litt trist av det, overreagerer jeg her? 

Anonymkode: edef7...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager det er en skrivefeil helt øverst så det samsvarer ikke. Jeg skrev øverst at vi har vært gift i 7 år, det skulle stå 9 😂 

Anonymkode: edef7...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er unaturlig å gratulere andre med bryllupsdagen. Jeg forstår ikke helt hvorfor det er noe noen andre enn det gifte paret selv følger med på, eller bryr seg om.

Hvis din mor aldri har gratulert deg med dagen tidligere, er det ikke naturlig å gjøre det akkurat i år. Jeg tenker at du legger for mye i dette.

Anonymkode: db502...c43

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er unaturlig å gratulere andre med bryllupsdagen. Jeg forstår ikke helt hvorfor det er noe noen andre enn det gifte paret selv følger med på, eller bryr seg om.

Hvis din mor aldri har gratulert deg med dagen tidligere, er det ikke naturlig å gjøre det akkurat i år. Jeg tenker at du legger for mye i dette.

Anonymkode: db502...c43

Ok så det er normalt å ikke gjøre det? De pleier jo selv å gjøre noe ut av bryllupsdagen sin og fortelle om det, tenker det faller naturlig å gratulere dem. 

Men burde kanskje ikke bry meg noe særlig.. 

 

Anonymkode: edef7...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble en hel familie drept i Mexico. Barn var noen av de drepte. 
... tror du skal la dette lille «problemet» ligge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir fullstendig blaffen i når andre har bryllupsdag! Er det vanlig å feire det?

Anonymkode: 13c44...48c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier ikke å få gratulasjoner, nei. Ikke husker jeg når andre i familien har bryllupsdag heller....

Anonymkode: 72c79...6d8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ditt tilfelle burde det kommet en form for gratulasjon. Men sånn jevnt over forventes det ikke gratulasjoner. 

Anonymkode: 81961...d49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok så det er normalt å ikke gjøre det? De pleier jo selv å gjøre noe ut av bryllupsdagen sin og fortelle om det, tenker det faller naturlig å gratulere dem. 

Men burde kanskje ikke bry meg noe særlig.. 

 

Anonymkode: edef7...d40

Jeg vet ikke hvor normalt det er, men jeg synes ikke det er noe man kan forvente.

Jeg tror ikke du skal bry deg om dette, det ligger nok ingen skjulte signaler i det din mor (ikke) sier.

Anonymkode: db502...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir fullstendig blaffen i når andre har bryllupsdag! Er det vanlig å feire det?

Anonymkode: 13c44...48c

Veit ikke 😂 jeg spør. Fikk gratulasjon av svigersøster. 

5 minutter siden, Kim123 skrev:

Idag ble en hel familie drept i Mexico. Barn var noen av de drepte. 
... tror du skal la dette lille «problemet» ligge.

Altså.. Vi har et underforum vi kan diskutere aktuelle saker. Trist likevel. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleier ikke å få gratulasjoner, nei. Ikke husker jeg når andre i familien har bryllupsdag heller....

Anonymkode: 72c79...6d8

Altså ikke jeg heller, men foreldre barn forhold føler jeg at det kanskje er normalt med en liten oppmerksomhet. Eller svar. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I ditt tilfelle burde det kommet en form for gratulasjon. Men sånn jevnt over forventes det ikke gratulasjoner. 

Anonymkode: 81961...d49

Siden jeg nevnte det liksom? Eller i det minste "åå, er det idag? Ja da passer det fint med noe god middag" eller anerkjennelse for at jeg sa noe jeg følte var viktig da.. 

Anonymkode: edef7...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg vet at søsken og øvrig familie kanskje ikke tenker på slikt eller jeg vet ikke, men trodde det var normalt i foreldre og barn forhold. 

Anonymkode: edef7...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker aldri andres bryllupsdager og tenker det ikke er så vanlig å gratulere. Men i dette tilfellet var det jo litt rart siden du åpenbart la opp til å få gratulasjoner. Kanskje moren din syns det var unaturlig å gratulere siden dere nylig har hatt problemer. At det føltes kunstig og hun ikke visste om det var passende

Anonymkode: d3a65...d8c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gratulert andre med bryllupsdagen.

I fjor glemte jeg til og med min egen..

Anonymkode: 5c956...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke en gang når foreldrene mine har bryllupsdag.. Ikke broren min heller. Den eneste jeg husker er min egen. 

Anonymkode: 95c4e...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, ikke vanlig. 

Mottar ingen gratulasjoner. Gratulerer ingen andre. 

Vi glemte til og med vår egen i fjor. Markerer heller hvor lenge vi har vært sammen. 

Anonymkode: ea646...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gratulert familie og kjente med bryllupsdagen. Visste ikke at det var vanlig. Tror ikke du skal legge så mye i det. Evt kan du jo høre med henne :)

Anonymkode: 50397...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt på at man skal gratulere noen med bryllupsdag, med mindre det er typ sølvbryllup og invitert inn til feiring. Tror jeg bare har gratulerert mannen med vår egen, men det er alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...