Gå til innhold

Er SP bare populister


ferdig

Anbefalte innlegg

Er Sp bare populister som om de får makt bare vil dillte etter Ap å logre med halen eller er de virkelig det de lover?

Ser jo alle de andre partiene lover og lover men når det kommer til stykket så forhandler de bort alt for småting bare de får sitte på i regering, Så hva kommer SP til å gjøre om de får makt?

Endret av ferdig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Populister er de ikke. De er et bondeparti, og følgelig er bøndenes interesser nesten de eneste interessene SP ønsker å ivareta. At politikken i enkelte saker kan være positiv for flere enn bøndene er tilfeldig, ikke intensjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sp var med i den rødgrønne regjeringen, og du kan jo undersøke hvordan det artet seg. Sp er uttalt motstander av EU/EØS og vil at det skal være mulig å leve greit utenfor byene. Sp ønsker også en matproteksjonistisk politikk, noe det er vanskelig å få til i og med EØS-avtalen.

Mitt størst ankepunkt mot partiet er i miljøvernsaker. Skogeieres rett til å flatehogge etter eget hode står sterkt i partiet, og det samme gjør retten til å skyte rovdyr.

Om Sp gjør det så bra i neste Stortingsvalg som dagens valgmålinger viser, vil partiet få betydelig mer makt enn i den forrige rødgrønne regjeringen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2019 den 21.53, ferdig skrev:

Er Sp bare populister som om de får makt bare vil dillte etter Ap å logre med halen eller er de virkelig det de lover?

 

Jeg ser på Sp som det mest populistiske partiet i Norge i dag. De lover å endre stort sett alt som dagens regjering gjør, og de blåser ting ut av alle proporsjoner for å få omtale i media. Og det ser ut til å virke. Der Sp er klare og tydelige på hva de vil, der er Ap like utydelige. Hvem fosser fram på meningsmålingene? Det er Sp. Hvor mye vil de eventuelt få gjennomslag for i en eventuell ny regjering? Det kommer an på hvor store de blir i forhold til Ap. Dersom Ap eventuelt får statsministeren i en eventuell ny regjering, så får ikke Sp fritt spillerom. Skulle imidlertid Sp bli større enn Ap og med rette kreve å få statsministeren i en eventuell ny regjering, så kan litt av hvert skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2019 den 21.32, Husholdning1 skrev:

Populister er de ikke. De er et bondeparti, og følgelig er bøndenes interesser nesten de eneste interessene SP ønsker å ivareta. At politikken i enkelte saker kan være positiv for flere enn bøndene er tilfeldig, ikke intensjonen.

Jeg synes de hører på folk flest, ikke bare på bønder, og det å lytte til folk, og sette folkets interesser først, er jo populisme. Jeg synes populismen er det beste Senterpartiet har, og det er så fint at jeg kan vurdere å stemme på dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, I Grosny skrev:

Jeg synes de hører på folk flest, ikke bare på bønder, og det å lytte til folk, og sette folkets interesser først, er jo populisme. Jeg synes populismen er det beste Senterpartiet har, og det er så fint at jeg kan vurdere å stemme på dem :)

SP har mye fornuftig politikk, det kan vi være enige om. Men det er fordi den gagner bønder.

Hadde de bare holdt seg på den borgerlige siden ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenlignet med Frp og MdG kan de vel neppe kalles populister.

Jeg stemmer på SP, selv om jeg bor og jobber i storby, grunnet distriktspolitikk og at de er i den rød-grønne blokken. Eneste alternativet parti for meg er AP, men uaktuelt for meg å stemme på Støre/Tajik-versjonen av partiet. At de demmer litt opp mot NOAH- fraksjonen i MdG kommer som et pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...