Gå til innhold

wellbutrin vs fontex

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei. gått på fontex i ca 1.5 mnd. tar det for depresjon og angst. vurderer å spørre legen min om jeg kan bytte over til wellbutrin eller eventuelt bruke denne parallelt, noen med erfaringer om det?

fontex fungerer egentlig greit (eller, på et vis føler jeg ikke at det hjelper, men legen min sier det gjør det, så må vel ha observert endret sinnsstemning/oppførsel hos meg). har egentlig ikke så mange bivirkninger heller, unntatt den kjente med at man ikke kan få orgasme. har også fortsatt problemer med å fokusere.

så ja, noen som har erfaringer med den medisinen? 

foreslo i første omgang fontex fordi jeg var redd for å legge på meg, samt håpet at medisinen skulle gi meg redusert matlyst

Anonymkode: bb69e...eb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med Fontex, men med et par andre antidepressiva, og har nå gått på wellbutrin i ca et halvt år. Funker ganske bra for meg, og på en helt annen måte enn annen AD. Mer energi, mer mot (eller mindre motløshet), uten den nummenhetenjeg har kjent på annen medisin. 

Har gått ned noen kg siden jeg begynte på den. Langt fra alle som gjør det, men det er iallefall ikke en medisin som gir vektoppgang. Fjerner ikke sexlysten heller.

Den kan dog gi økt angst, særlig ved oppstart, men som ved alle medisiner reagerer vi forskjellig, så man må nesten bare prøve. 

Skrevet
1 time siden, FrittgåendeBurugle skrev:

Har ingen erfaring med Fontex, men med et par andre antidepressiva, og har nå gått på wellbutrin i ca et halvt år. Funker ganske bra for meg, og på en helt annen måte enn annen AD. Mer energi, mer mot (eller mindre motløshet), uten den nummenhetenjeg har kjent på annen medisin. 

Har gått ned noen kg siden jeg begynte på den. Langt fra alle som gjør det, men det er iallefall ikke en medisin som gir vektoppgang. Fjerner ikke sexlysten heller.

Den kan dog gi økt angst, særlig ved oppstart, men som ved alle medisiner reagerer vi forskjellig, så man må nesten bare prøve. 

Tusen takk! Har sendt inn forespørsel til legen, så får se hva hun svarer. Noe jeg sliter med fontex er at den gjør det helt umulig å oppnå orgasme (som jo er vanlig for de fleste, og ikke et STORT problem, bare irriterende).

Høres bra ut at du får mer energi og mot også. For energi er noe jeg sliter veldig med, våkner opp og føler meg like jævlig som dagen før, uansett mengde søvn. 

Hørt om det med høynet angst, fikk litt det samme av fontex, men som du sier er alle forskjellige, og har hørt det går seg til..

Igjen, takk for at du tok deg til å svare!

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Har sendt inn forespørsel til legen, så får se hva hun svarer. Noe jeg sliter med fontex er at den gjør det helt umulig å oppnå orgasme (som jo er vanlig for de fleste, og ikke et STORT problem, bare irriterende).

Høres bra ut at du får mer energi og mot også. For energi er noe jeg sliter veldig med, våkner opp og føler meg like jævlig som dagen før, uansett mengde søvn. 

Hørt om det med høynet angst, fikk litt det samme av fontex, men som du sier er alle forskjellige, og har hørt det går seg til..

Igjen, takk for at du tok deg til å svare!

Ingen årsak. Lykke til med behandlingen, håper du får det bra snart ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...