Gå til innhold

3-sjøers løpet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Er det flere her som skal løpe 3-sjøers til helgen? 
Hva er målet og hvordan har treningen i forkant sett ut? 

Jeg har meldt meg på i dag rett før de siste plassene forsvat og dette blir min første halvmaraton! 
Jeg løper riktignok mye til vanlig, ca 50-60k i uka til sammen. 
Jeg har løpt halvmaratondistanse på flere av disse turene men da i fjellet, noe som innebærer en langt høyere kilometertid enn hva jeg kan beregne på Lørdag i 3-sjøers. 
Spent på om jeg får i gang beina innen rimelighetens tid slik at jeg slipper å bekymre meg for sperretiden på 3,5 time :P

 

Anonymkode: 1b81a...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til! Jeg løp i fjor i sterk vind og surt vær. Det ser ut som om forholdene skal være bedre i år i følge yr.

Det høres ut som om du har en god base, så her er det bare å kjøre på. De fleste som debuterer på halvmaraton har ikke løpt like mye som deg i forkant. Sperregrensen trenger du ikke å tenke på en gang med så mange km på beina. Hva er målet ditt?

Jeg begynte opptreningen et halvt år før løpet, og løp 3 ganger i uken fram til november. Gjorde den feilen at jeg trente mest på flatt, og 3-sjøers er delvis kuppert med noen heftige bakker langs Hålandsvannet. Men med trening i fjellet så vil det gå helt fint for deg.

Målet mitt var 2 timer (var mitt første halvmaraton) og klarte det akkurat. 

 

Anonymkode: 137ae...c3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...