Viviann Skrevet 5. november 2019 #1 Skrevet 5. november 2019 Jeg har angst hele dagen. Jeg føler jeg blir sprø og gal av å alltid ha angst. Ønsker at angsten heller kunne ha gått og kommet sånn at jeg kunne ha litt fri fra angsten. Angsten er så plagsom og det er en vond følelse i magen min. En klump av onde følelser. Jeg vet ikke om jeg skal stå, ligge eller gå siden angsten tar helt overhånd og styrer hele meg. Den ødelegger så mye. Depresjonen gjør det hele bare enda værre. Hvordan holder dere ut angsten hele dagen? 24 timer i døgnet. 7 dager i uka.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 Huff, vet hvordan du har det. Det var helt jævlig når det sto på som verst hos meg, jeg ble sykmeldt fra jobb, begynte i behandling hos Dps og startet på Cipralex. Det har hjulpet, men jeg har enda en lang vei å gå. Får du noe hjelp hos lege eller går du til behandling? Medisiner er mye omdiskutert, og jeg var fast bestemt på å ikke prøve det ut. Til slutt følte jeg at jeg måtte gi det en sjans, for angsten og depresjonen ødela meg. Heldigvis har de fått meg litt «oppå» igjen. Anonymkode: b2b16...62c
Viviann Skrevet 6. november 2019 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2019 Jeg går til psykolog på dps og prøvd flere anti deppressivia men synes de ikke virker så bra på meg. Har også jevnlig samtaler med legen min. På 5.11.2019 den 20.53, AnonymBruker skrev: Huff, vet hvordan du har det. Det var helt jævlig når det sto på som verst hos meg, jeg ble sykmeldt fra jobb, begynte i behandling hos Dps og startet på Cipralex. Det har hjulpet, men jeg har enda en lang vei å gå. Får du noe hjelp hos lege eller går du til behandling? Medisiner er mye omdiskutert, og jeg var fast bestemt på å ikke prøve det ut. Til slutt følte jeg at jeg måtte gi det en sjans, for angsten og depresjonen ødela meg. Heldigvis har de fått meg litt «oppå» igjen. Anonymkode: b2b16...62c Ja det er helt forferdelig å ha det sånn. Ødelegger hele livet. Er helt invalidiserende.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #4 Skrevet 6. november 2019 Jeg vet ikke hva du har angst for. Men jeg har begynt å få dødsangst, er redd for å bli hammel og dø alene. Jeg mister tidsperspektivet! Døden er i morgen! Fortiden skjer ila 1 sek, fremtiden kan skje ila 1 sek. Nåtiden er lang og jeg har innsett at jeg har faktisk bare ett liv. Anonymkode: 911d5...f18
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #5 Skrevet 6. november 2019 Av nysgjerrighet, hvordan oppleves angst? Er det som at du er veldig nervøs, stressa og bekymra? Anonymkode: b9717...204
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #6 Skrevet 6. november 2019 Klem til deg 💗 angst er det verste. Har du ingen du kan snakke med? Jeg sliter med angst sjøl, for meg hjelper det å snakke masse om det til venner og familie. Jo mer jeg åpner opp og deler vonde tanker og følelser, jo lettere synes jeg det er å takle de. Selv om du gjerne heller vil isolere deg når du står oppi det, men da blir alt mye verre. Anonymkode: ab1df...724
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #7 Skrevet 6. november 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av nysgjerrighet, hvordan oppleves angst? Er det som at du er veldig nervøs, stressa og bekymra? Anonymkode: b9717...204 Det er som å ha fremføring foran klassen, bare at du har det hele tiden foran hvert eneste menneske du møter på. Anonymkode: 42a50...e31
Viviann Skrevet 6. november 2019 Forfatter #8 Skrevet 6. november 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva du har angst for. Men jeg har begynt å få dødsangst, er redd for å bli hammel og dø alene. Jeg mister tidsperspektivet! Døden er i morgen! Fortiden skjer ila 1 sek, fremtiden kan skje ila 1 sek. Nåtiden er lang og jeg har innsett at jeg har faktisk bare ett liv. Anonymkode: 911d5...f18 Jeg vet heller ikke hva jeg har angst for. Siden den er tilstede hele tiden. Jeg er bare generelt redd. Sånn intens redsel inne i meg som aldri går bort. Føler at den lammer meg helt og at den har tatt helt overhånd over livskvaliteten min. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er som å ha fremføring foran klassen, bare at du har det hele tiden foran hvert eneste menneske du møter på. Anonymkode: 42a50...e31 Ja. Sånn er det. Eller hvis du har feks. Heis skrekk og heis angst så er det som om du blir sittende fast inne i heisen konstant og du kommer deg aldri ut av heisen. Du føler deg da fanget. Jeg føler meg fanget av angsten. Det er akkurat som at du skal ha levd hele ditt liv i den heisen. Helt forferdelig følelse. 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av nysgjerrighet, hvordan oppleves angst? Er det som at du er veldig nervøs, stressa og bekymra? Anonymkode: b9717...204 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klem til deg 💗 angst er det verste. Har du ingen du kan snakke med? Jeg sliter med angst sjøl, for meg hjelper det å snakke masse om det til venner og familie. Jo mer jeg åpner opp og deler vonde tanker og følelser, jo lettere synes jeg det er å takle de. Selv om du gjerne heller vil isolere deg når du står oppi det, men da blir alt mye verre. Anonymkode: ab1df...724 Tusen takk ❤️ Jeg har dessverre ingen jeg kan snakke med da jeg ikke har noen venner. Har liten familie også. Så jeg føler meg veldig alene i en stor og skummel verden. Går til psykolog og til legen og går på antidep men har ikke blitt bedre. Det er nok veldig mye arv hos meg da jeg også var veldig redd og engstelig som barn også. I tillegg ble jeg mobbet gjennom hele barndommen og ungdomsårene. Jeg passet bare aldri inn noen steder og var bare utenfor.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #9 Skrevet 6. november 2019 Har de frisklivssentral i din kommune? Du kan sjekke her: https://helsenorge.no/hjelpetilbud-i-kommunen/frisklivssentral Jeg har veldig god erfaring med fysisk aktiviteg som hjelp til selvhjelp. Via frisklivssentral får man hjelp til å komme i gang, og til å finne tilpassede aktiviteter. Anonymkode: 9c97f...914
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå