AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #1 Skrevet 5. november 2019 Jeg har brent meg alvorlig gjennom flere dårlige forhold der partneren har vært slem eller psykisk voldelig. Nå har jeg tatt totalt avstand til menn, og ser dem knapt inn i øynene. Unngår å snakke med dem også. hvordan skal jeg komme over dette? Vil jo finne meg en snill partner, men redselen hindrer meg i å få kontakt med noen. Har et godt utseende og er veldig snill og empatisk, men tørr ikke åpne meg for noen menn lenger. Gode tips? Anonymkode: b2f14...f83 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 Hvor er det du finner disse mennene, og hvilken type menn er det du ser etter? Det er noe som heter at "If you always do what you always did, then you always get what you always got". Så kanskje du må prøve å endre på noe rundt hvor du leter og hvem du leter etter. Ellers er det vel psykolog som er tingen om du må ha noen å snakke med det om. Anonymkode: af0fb...20b 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #3 Skrevet 5. november 2019 Det sentrale her er vel hva du blir tiltrukket av i menn. Egenskaper etc. Så hva blir du tiltrukket av? Anonymkode: 59e60...819
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #4 Skrevet 5. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor er det du finner disse mennene, og hvilken type menn er det du ser etter? Det er noe som heter at "If you always do what you always did, then you always get what you always got". Så kanskje du må prøve å endre på noe rundt hvor du leter og hvem du leter etter. Ellers er det vel psykolog som er tingen om du må ha noen å snakke med det om. Anonymkode: af0fb...20b Takk for reflektert svar. Jeg skal ta det med meg. ts Anonymkode: b2f14...f83
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #5 Skrevet 5. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det sentrale her er vel hva du blir tiltrukket av i menn. Egenskaper etc. Så hva blir du tiltrukket av? Anonymkode: 59e60...819 Gode spørsmål. Har nok falt for badboys i fortiden- ikke nødvendigvis de som ser slik ut ved første øyekast, men som viser seg å være det. ts Anonymkode: b2f14...f83
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #6 Skrevet 5. november 2019 Dette er et mønster du må bryte. Du kommer aldri til å finne en respektabel mann dersom du fortsetter å date nå. Svaret på hvorfor du tiltrekkes av dårlige menn ligger nok i fortiden din, men jeg vet ingenting om den. Råder deg til å søke hjelp hos en psykolog. Et nøytralt menneske kan se oppførsel, mønstre og sammenhenger som er vanskelig for deg å finne alene. Anonymkode: f5aee...b56 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #7 Skrevet 5. november 2019 Tar du totalt avstand fra kolleger og andre mannlige bekjente og, eller snakker vi bare i dating-situasjoner? Anonymkode: 3f1a1...298
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #8 Skrevet 5. november 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar du totalt avstand fra kolleger og andre mannlige bekjente og, eller snakker vi bare i dating-situasjoner? Anonymkode: 3f1a1...298 Desverre stort sett alle menn, minus kompiser jeg hadde fra før:-( Ts Anonymkode: b2f14...f83
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #9 Skrevet 6. november 2019 Her må du finne mønsteret og årsaken til at du faller for feil type menn. Støtter tipset over om å snakke med en psykolog eller terapeut. EQ terapeut feks. Anonymkode: 810e8...551
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #10 Skrevet 6. november 2019 Jeg har funnet årsak og mønster. Men det hjelper liksom ikke. Anonymkode: b2f14...f83
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #11 Skrevet 6. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har funnet årsak og mønster. Men det hjelper liksom ikke. Anonymkode: b2f14...f83 Er du sikker på det? Jeg tenker at dersom du faktisk har funnet riktig årsak og har evne til å se eget destruktivt mønster, så kommer det litt av seg selv at man tenker man må endre et par ting slik at ikke neste kjæresterelasjon blir lik de forrige. (Med mindre du er blitt komfortabel med det). Det er ikke alltid like enkelt å finne en løsning på et problem, men svaret ligger et sted hos deg. Anonymkode: f5aee...b56
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #12 Skrevet 6. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har funnet årsak og mønster. Men det hjelper liksom ikke. Anonymkode: b2f14...f83 Leste en gang en god artikkel om hvordan offeret tolker psykopatens mangel på respekt som spesiell interesse. Offeret tar først avstand, og sender ut tydelige signaler om at hun ikke er interessert. Normale menn respekterer disse signalene og holder dermed avstand, mens menn som ikke respekterer kvinner ignorerer signalene, dermed frastøter hun bare de gode mennene, og ender opp med de som ikke har respekt for henne. Anonymkode: c9e38...325 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #13 Skrevet 6. november 2019 Les litt om narcissisme. Det er et kontinuum av egenskaper som hos noen bikker over i personlighetsforstyrrelse. Hovedtrekk er mangel på empati og sterk egosentrisk verdensbilde. De har ikke kommet ut av barndommens egosentriske periode, hvor det er normalt at barnet forstår verden ut fra sitt eget ståsted. Barn har ikke kognitiv kapasitet til å forstå hvordan andre kan se verden, og hvorfor andre ser det annerledes enn dem. Dette er altså normalt hos barn, og varer fram til 8-10 års alder. Personer med narcissistiske trekk er fast på dette stadiet. De med narcissistiske trekk har også manglende evne til å regulere egne følelser (som innebærer å takle spesielt ubehagelige følelser som skam, sorg og sjalusi), og trenger noen til å regulere disse følelsene for dem. Resultatet er svært ofte at de ansvarliggjør den de har "valgt" å regulere følelsene sine gjennom for alle ubehagelige følelser. F.eks om de er sjalu, vil de ansvarliggjøre deg for å ha gjort/sagt ting som legitimerer at de er sjalu. Om de er sinte/slår deg, så mener de også oppriktig at det er din feil pga ting du har sagt/gjort. Ikke alle er voldelige, de vil anklage deg for andre ubehagelige følelser, f.eks stress/utilstrekkelighet. Det er typisk at personer med narcissistiske trekk finner seg empatiske kjærester. Anbefaler deg å lese om dette og finne ut om noe av det du finner ut kan passe på dine tidligere relasjoner (ikke bare kjærester). Har du f.eks foreldre/søsken med narcissistiske trekk? Løsningen er å lære seg å se "røde flagg" før relasjonen er vanskelig å bryte, lære seg å sette grenser for seg selv og å kvitte seg med skadelige relasjoner. En lang, men viktig prosess. Anonymkode: e5c74...8e2 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #14 Skrevet 6. november 2019 Tusen takk for mange gode og konstruktive svar. ts Anonymkode: b2f14...f83 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå