AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #1 Skrevet 5. november 2019 Vi har kjøpt hus med leilighet i etasjen under. Leietakeren er sløv med å sortere søpla si, papp, plast, mat og restavfall går i samme søpla. Samboer er veldig for å sortere og sorterer alt, jeg er litt sløv på redt vs mat, men er også for å sortere mellom plast og papp, hermetikkbokser og slikt. Kan vi på noe måte pålegge leietaker å bli flinkere med å sortere? Søpla ender jo opp i våre dunker til slutt, og vår sortering blir jo nesten nytteløs da. Anonymkode: 54084...849
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har kjøpt hus med leilighet i etasjen under. Leietakeren er sløv med å sortere søpla si, papp, plast, mat og restavfall går i samme søpla. Samboer er veldig for å sortere og sorterer alt, jeg er litt sløv på redt vs mat, men er også for å sortere mellom plast og papp, hermetikkbokser og slikt. Kan vi på noe måte pålegge leietaker å bli flinkere med å sortere? Søpla ender jo opp i våre dunker til slutt, og vår sortering blir jo nesten nytteløs da. Anonymkode: 54084...849 Ja du kan pålegge det. Her i kommunen vi bor er det veldig strenge regler på dette, og en får påpakk av av de som henter restavfall og de som henter papp/papir om det ikke er sortert skikkelig. Dette vil slå tilbake på dere. Jeg leier ut selv og følges ikke dette så får de ikke fornyet kontrakt når den tid kommer. Dette er jeg veldig klar på. Det blir mitt problem om leieboere ikke følger reglene som gjelder Anonymkode: 8eb98...770
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå