Gå til innhold

Hva er galt med min motorsag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Motorsaga, en Stihl MS171, er svært tungstarta. Må ofte starte den på den fæle måten, med gassen inn. Når den først går, er alt greit. Setter jeg den fra meg, virker den sur - også når den er varm. Nesten umulig å få start på igjen. Hva er dette for noe?

Anonymkode: a2d5c...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se over pluggen, luftfilteret og at forgasseren er justert riktig. Kan også være at forgasseren trenger en rens.

Anonymkode: 5e1f5...bf3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut for at det er L-skruen som skal litt inn. Det gjør du når saga er i gang, og du hører det på gangen, da den går på tomgang at den endrer seg. Tipper og du har litt dårlig gassrespons også slik den er nå?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gassresponsen er egentlig fin den, mens den er kald må jeg finjustere ganske forsiktig for å unngå at saga slukner igjen. Hvordan renser man forgasseren? Luftfilter og plugg var nye i våres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Gassresponsen er egentlig fin den, mens den er kald må jeg finjustere ganske forsiktig for å unngå at saga slukner igjen. Hvordan renser man forgasseren? Luftfilter og plugg var nye i våres. 

Tar den ut,åpner den og renser den for eventuelle partikler som er inni den. Hell på ny ren bensin for å flushe den. Men forgassere er følsomme, skal ikke justere mye på justeringsskruene før den går dårligere. Mye videoer på youtube du kan se hvis du er i tvil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...