AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #1 Skrevet 5. november 2019 Motorsaga, en Stihl MS171, er svært tungstarta. Må ofte starte den på den fæle måten, med gassen inn. Når den først går, er alt greit. Setter jeg den fra meg, virker den sur - også når den er varm. Nesten umulig å få start på igjen. Hva er dette for noe? Anonymkode: a2d5c...ed4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 Se over pluggen, luftfilteret og at forgasseren er justert riktig. Kan også være at forgasseren trenger en rens. Anonymkode: 5e1f5...bf3 2
tdm900 Skrevet 5. november 2019 #3 Skrevet 5. november 2019 Det høres ut for at det er L-skruen som skal litt inn. Det gjør du når saga er i gang, og du hører det på gangen, da den går på tomgang at den endrer seg. Tipper og du har litt dårlig gassrespons også slik den er nå? 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #4 Skrevet 5. november 2019 Gassresponsen er egentlig fin den, mens den er kald må jeg finjustere ganske forsiktig for å unngå at saga slukner igjen. Hvordan renser man forgasseren? Luftfilter og plugg var nye i våres. Anonymkode: a2d5c...ed4
Morten1 Skrevet 5. november 2019 #5 Skrevet 5. november 2019 20 minutter siden, AnonymBruker said: Gassresponsen er egentlig fin den, mens den er kald må jeg finjustere ganske forsiktig for å unngå at saga slukner igjen. Hvordan renser man forgasseren? Luftfilter og plugg var nye i våres. Anonymkode: a2d5c...ed4 Tar den ut,åpner den og renser den for eventuelle partikler som er inni den. Hell på ny ren bensin for å flushe den. Men forgassere er følsomme, skal ikke justere mye på justeringsskruene før den går dårligere. Mye videoer på youtube du kan se hvis du er i tvil. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #6 Skrevet 5. november 2019 Sikkert lite bensin Anonymkode: 0e33e...d9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå