AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #1 Skrevet 5. november 2019 Jeg har allerede vært hos legen, og venter på svar på blodprøver, men lurer fælt på om noen andre har hatt disse symptomene, og hva det da var? Symptomer: svimmelhet, elektriske støt ut i armer og ben når jeg beveger meg eller ligger stille. Bestandig tørst, og tisser dermed "hele tiden". Kvalm, liten matlyst og trøtt/sliten hele tiden. Opplever tidvis også hjertebank. Har du hatt dette? Hva var det i ditt tilfelle? Anonymkode: dac25...d6f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 Tenkte på diabetes type 2 umiddelbart. Anonymkode: 9ca01...4c2 2
DrueSmoothie Skrevet 5. november 2019 #3 Skrevet 5. november 2019 Jeg har hatt tilsvarende flere ganger, spes det med tørste, kvalme, svimmelhet og generelt dårlig form, og det har vært ifm virus av noe slag. F eks i forkant av, eller i sammenheng med en forkjølelse eller noe man går og brygger på. Da blir jeg slapp, trøtt, svimmel, noen gang voldsomt svimmel, kvalm, spes fra morgenen av, og det kan verke litt her og der. Kanskje ikke spesifikt elektriske støt som du beskriver. Pluss at hjernen bare ikke virker. Klarer ikke konsentrere meg på jobb etc. Og ofte veldig tørst, kan drikke en halvliter og være trøst igjen 15 min etterpå, helt grusomt, og det varer i dagevis. Så det kan være alt fra en uskyldig virus-infeksjon som kroppen vil kvitte seg med, til mer alvorlige sykdommer. Jeg var selv hos lege i dag, har vært slapp, svimmel, trøtt og uggen i et par uker. Siste 5 dagene har jeg i tillegg fått feberfølelse hver kveld og det svir noe brutalt i brystet. Men jeg hoster ingenting, ikke snørrete eller noe som man vil tenke på ved f eks forkjølelse. Men det er nok likevel ett forkjølavirus som ikke slår helt ut, og som har satt seg nederst i luftveiene. Og hun fortalte at det er en del sånne virus som ligger og murrer i lange tider og kan gjøre masse småtterier i kroppen, men uten at de slår helt ut så man blir skikkelig syk. Og det du skriver både med hjertebank og prikking / støt etc kan like gjerne være angst, at man er bekymret for at det er alvorlig etc. Det er utrolig hva kroppen kan lage av symptomer da! Og det selv om man selv kanskje ikke anser det som "angst". Men man går og tenker på det og ubevisst kjenner etter hele tiden og da gjør kroppen mye rart på egenhånd. Håper det er noe enkelt og ufarlig for deg også! Det er som regel det!GOD BEDRING
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #5 Skrevet 5. november 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte på diabetes type 2 umiddelbart. Anonymkode: 9ca01...4c2 19 minutter siden, Teatrica skrev: Diabetes.... Håper virkelig ikke det er det, men virket litt på legen at hun trodde det også, uten å si det rett ut. Da blir det vel til å legge om hele livsstilen og trene hver eneste dag om det skulle være det?? 19 minutter siden, DrueSmoothie skrev: Jeg har hatt tilsvarende flere ganger, spes det med tørste, kvalme, svimmelhet og generelt dårlig form, og det har vært ifm virus av noe slag. F eks i forkant av, eller i sammenheng med en forkjølelse eller noe man går og brygger på. Da blir jeg slapp, trøtt, svimmel, noen gang voldsomt svimmel, kvalm, spes fra morgenen av, og det kan verke litt her og der. Kanskje ikke spesifikt elektriske støt som du beskriver. Pluss at hjernen bare ikke virker. Klarer ikke konsentrere meg på jobb etc. Og ofte veldig tørst, kan drikke en halvliter og være trøst igjen 15 min etterpå, helt grusomt, og det varer i dagevis. Så det kan være alt fra en uskyldig virus-infeksjon som kroppen vil kvitte seg med, til mer alvorlige sykdommer. Jeg var selv hos lege i dag, har vært slapp, svimmel, trøtt og uggen i et par uker. Siste 5 dagene har jeg i tillegg fått feberfølelse hver kveld og det svir noe brutalt i brystet. Men jeg hoster ingenting, ikke snørrete eller noe som man vil tenke på ved f eks forkjølelse. Men det er nok likevel ett forkjølavirus som ikke slår helt ut, og som har satt seg nederst i luftveiene. Og hun fortalte at det er en del sånne virus som ligger og murrer i lange tider og kan gjøre masse småtterier i kroppen, men uten at de slår helt ut så man blir skikkelig syk. Og det du skriver både med hjertebank og prikking / støt etc kan like gjerne være angst, at man er bekymret for at det er alvorlig etc. Det er utrolig hva kroppen kan lage av symptomer da! Og det selv om man selv kanskje ikke anser det som "angst". Men man går og tenker på det og ubevisst kjenner etter hele tiden og da gjør kroppen mye rart på egenhånd. Håper det er noe enkelt og ufarlig for deg også! Det er som regel det!GOD BEDRING Håper du snart er oppe på bena igjen, og føler deg kjempe fin i formen. Hjertebanken og støtende kom før de andre symptomene, så jeg tror ikke det er angst, men kan selvsagt være det også. Ts Anonymkode: dac25...d6f 1
DrueSmoothie Skrevet 5. november 2019 #6 Skrevet 5. november 2019 Men fikk du ikke svar på om blodsukker var OK da du var der? Blodsukker og CRP er jo blandt de de har svar på med en gang. Jeg har alltid fått svar på det der og da. Om blodsukker er OK er det liten sannsynlighet for Diabetes 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #7 Skrevet 5. november 2019 35 minutter siden, DrueSmoothie skrev: Men fikk du ikke svar på om blodsukker var OK da du var der? Blodsukker og CRP er jo blandt de de har svar på med en gang. Jeg har alltid fått svar på det der og da. Om blodsukker er OK er det liten sannsynlighet for Diabetes Ikke alle legekontor har mulighet for å analysere «langtidsblodsukker» selv. Anonymkode: 9ca01...4c2
DrueSmoothie Skrevet 5. november 2019 #8 Skrevet 5. november 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle legekontor har mulighet for å analysere «langtidsblodsukker» selv. Anonymkode: 9ca01...4c2 Nei men blodsukkeret der og da vil gjerne gi en indikasjon om ikke annet Endret 5. november 2019 av DrueSmoothie 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #9 Skrevet 5. november 2019 1 time siden, DrueSmoothie skrev: Nei men blodsukkeret der og da vil gjerne gi en indikasjon om ikke annet Det er langtidsblodsukker som er relevant ved diabetes 2 da vanlig blodsukker jo kan svinge i løpet av døgnet og være normalt akkurat når pasienten er på legekontoret. Anonymkode: 32069...a03 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #10 Skrevet 5. november 2019 Nei, fikk ingen svar med en gang, selv om det var CRP og blodsukker. Tror hun ville se alle svarene før hun ga meg et ordentlig svar, istedenfor "synsing". Fylte 6 glass med blod, så blir vel grundig sjekket. Hun skulle ringe meg på torsdag med svarene, så da krysser jeg fingrene for at det ikke er diabetes! Ts Anonymkode: dac25...d6f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #11 Skrevet 5. november 2019 Alkoholabstinens. Anonymkode: cb204...a25
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #12 Skrevet 6. november 2019 På 5.11.2019 den 13.09, AnonymBruker skrev: Tenkte på diabetes type 2 umiddelbart. Anonymkode: 9ca01...4c2 Lurte bare på hvorfor du tenkte type 2 og ikke type 1? Anonymkode: abd04...73e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #13 Skrevet 6. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lurte bare på hvorfor du tenkte type 2 og ikke type 1? Anonymkode: abd04...73e Symptomene er like, men I hovedsak fordi over 90% er type 2. Nå vet jeg ikke hvor gammel ts er, men de fleste type 1 påvises før fylte 20 år. Anonymkode: 9ca01...4c2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå