Gjest Per Skrevet 25. mai 2005 #1 Skrevet 25. mai 2005 Kjæresten min har tidligere hatt et kortvarig forhold til en annen kvinne. Hun vil ikke fortelle noe om det, og det sårer meg. Virker som hun synes det er vanskelig å snakke om. Selv er jeg 100% hetero og spyr nesten ved tanken på å bli berørt av en annen mann. Derimot synes jeg ikke det er ekkelt å vite hva hun har gjort. Jeg lurer bare på hvordan hun egentlig er og hvordan dette påvirker forholdet vårt.
Nelle Skrevet 25. mai 2005 #2 Skrevet 25. mai 2005 Hun gjorde det sikkert bare for gøy, uten at hun er lesbisk eller bifil av den grunn. Hvis hun ikke vil snakke om det, så ikke spør henne om det.
Gjest Madam Felle Skrevet 25. mai 2005 #3 Skrevet 25. mai 2005 Vil du vite hva hun har gjort, med de andre mennene hun har vært med også? Eller er du bare så nysgjerrig, siden hun har vært med en annen kvinne? Nøy deg med at hun har fortalt deg såpass, men hvorfor skal hun måtte forklare noe mer i det hele tatt.
Gjest Sukkerert Skrevet 25. mai 2005 #4 Skrevet 25. mai 2005 Hun gjorde det sikkert bare for gøy' date=' uten at hun er lesbisk eller bifil av den grunn. Hvis hun ikke vil snakke om det, så ikke spør henne om det.[/quote'] Hva i all verden vet du om det? Innlegget sier ingenting om legningen hennes. Viss hun har hatt et forhold til en kvinne har hun sansynligvis også hatt følelser for vedkommende.
Nelle Skrevet 25. mai 2005 #5 Skrevet 25. mai 2005 Selvsagt kan man ha følelser for en annen kvinne selvom man ikke er lesbisk eller bifil av den grunn! Jeg baserer mitt svar på egen erfaring. Jeg har hatt forhold til to kvinner tidligere -det var mest for gøy, fordi det var spennende. Jeg er ikke lesbisk. Jeg er ikke bifil. Jeg hadde i aller høyeste grad følelser for de to kvinnene. Blant annet derfor jeg avsluttet forholdet til hun ene, fordi hun var lesbisk og hadde sterke følelser for meg. Hadde jeg ikke hatt følelser hadde jeg vel sannsynligvis bare lekt videre med henne... Nelle
Gjest Sukkerert Skrevet 25. mai 2005 #6 Skrevet 25. mai 2005 Selvsagt kan man ha følelser for en annen kvinne selvom man ikke er lesbisk eller bifil av den grunn! Jeg baserer mitt svar på egen erfaring. Jeg har hatt forhold til to kvinner tidligere -det var mest for gøy, fordi det var spennende. Jeg er ikke lesbisk. Jeg er ikke bifil. Jeg hadde i aller høyeste grad følelser for de to kvinnene. Blant annet derfor jeg avsluttet forholdet til hun ene, fordi hun var lesbisk og hadde sterke følelser for meg. Hadde jeg ikke hatt følelser hadde jeg vel sannsynligvis bare lekt videre med henne... Nelle Det er en definisjonsak. Det var imidlertidig ikke det jeg reagerte på, men at du skrev :"Hun gjorde det sikkert bare for gøy" uten at du kan ane noe som helst om det.
Nelle Skrevet 25. mai 2005 #7 Skrevet 25. mai 2005 Som sagt et utsagn basert på egen erfaring -det var gøy (men det var også masse følelser). Hvis du synes utsagnet er flåsete trekker jeg det gjerne tilbake. For det er ikke ment flåsete. Nelle ;-)
Gjest Per Skrevet 26. mai 2005 #8 Skrevet 26. mai 2005 Det var mye følelser med i bildet og da er det for meg lettere å forstå enn å gjøre noe på "gøy". Samtidig forvirrende: Damen er jo hverken lesbe eller bifil. Hvordan går man da over en slik grense! Og det viktigste for meg: Hva sier det om denne damen og forholdet til meg? Kanskje det kan tyde på at hun er et veldig søkende menneske som må ha nye opplevelser hele tiden!!
Gjest Sukkerert Skrevet 26. mai 2005 #9 Skrevet 26. mai 2005 Det var mye følelser med i bildet og da er det for meg lettere å forstå enn å gjøre noe på "gøy". Samtidig forvirrende: Damen er jo hverken lesbe eller bifil. Hvordan går man da over en slik grense! quote] Hvilken legning folk har er i noen tilfeller en definisjonssak. Når damen din har hatt romantiske følelser for en annen kvinne, hatt et forhold til en og hatt sex med en kvinne, men også liker menn, vil nok mange definere henne som bifil. Og det viktigste for meg: Hva sier det om denne damen og forholdet til meg? Kanskje det kan tyde på at hun er et veldig søkende menneske som må ha nye opplevelser hele tiden!! Det sier ingen verdens ting om forholdet hennes til deg. Å være bifil, har ingenting med å ville oppsøke nye opplevelser hele tiden. Hun har vært sammen med kvinnen fordi hun hadde følelser for henne, på samme måte som du har hatt for dine ekser. Den eneste måten bifile skiller seg fra heterofile er at de kan falle for både kvinner og menn. Det betyr ikke at de blir oftere forelsket enn andre eller er mer spenningssøkende. Hvilket kjønn det er på eksene hennes har vel ingenting å si for deg?
Gjest M30 Skrevet 27. mai 2005 #11 Skrevet 27. mai 2005 Jeg skjønner trådstarter veldig godt jeg. Tror visshet om slik historie hos partner kan føles litt usikkert for noen. Til KGs heretofile kvinner: deres kjæreste har hatt et kortvarig forhold til en annen mann. Det var både sex og følelser involvert. Er det viktig for deg å vite litt mer rundt dette foholdet og hvordan kjæresten tenker om deg, forholdet og legning? Jentesex blant heterofile er liksom så vanlig og greit og i vinden, men jeg tror også at menn kan føle slikt truende og usikkert. Usikkerhet på partners legning er en faktor som ikke bare kan avfeies med "det er jo det samme som om hun hadde vært med en annen mann tidligere". For mange er det helt uviktig om kjæresten er bilfil eller hatt eksperimentert eller hva som helst, for andre er det ikke. Uten at de er intolerante av den grunn.
Gjest *Fiona* Skrevet 27. mai 2005 #13 Skrevet 27. mai 2005 Til gjester som synes det er patetisk; finn en annen sandkasse da vel... Til Per: Ut fra meg selv og det jeg vet fra venninner osv - man kan ha venninner som grensene er litt flytende til, uten å være bifil eller lesbisk. Jeg er (dessverre :o , mye kunne vært enklere...) helt heterofil. Det er menn jeg i bunn og grunn kjenner noe for og vil gi meg til og alt det der. MEN - det er for meg ingen konflikt i det, og å utforske en seksuell relasjon med en jente. For at jeg skal kunne være naken sammen med noen i det hele tatt, må jeg like vedkommende, hun eller han på appellere til noe i meg. Å plukke fra hverandre og analysere følelser og rangere dem blir helt meningsløst i den sammenheng - all den tid jeg ville satse 100% dersom jeg fant en mann jeg ville være sammen med. Jeg ville ikke gå og angre, eller ønske meg forhold til jenter, eller tenke som besatt på alt jeg ikke kunne få eller liknende - for det er kanskje det du er litt redd for? Jeg forklarer meg kanskje ikke helt klart... men jenter kan ha mye mer intense og nære relasjoner enn menn seg imellom ofte, og det er med eller uten sex - jeg er kjempeglad i venninnene mine. Dersom jeg skulle velge å utforske sex med en av dem, ville jeg ikke bli mindre glad i henne, men heller ikke ville jeg få slike følelser som jeg får for en mann. Det er ikke noe motsetningsforhold der. Jeg ønsker å leve i et heterofilt samliv, og jeg er monogam av natur. Hva jeg har gjort i fortiden av utforsking, vil ikke ødelegge det. Det blir som å si at hvis du møter noen som har hatt mange sexpartnere så vil de aldri klare å være trofaste. Eller mene at de som liker å ha ONS er mer utro enn andre. Eller si at de som har hatt få partnere, før eller siden vi være utro... Hvis hun sier hun vil leve med deg, og dere har samme linje mht grenser og utroskap etc, så ser jeg ikke at det er noe problem her ;-)
Gjest Bifil Skrevet 29. mai 2005 #14 Skrevet 29. mai 2005 Hvis mann tenner på/får følelser for en av det motsatte kjønn så er man jo bifil
Saeria Skrevet 29. mai 2005 #15 Skrevet 29. mai 2005 Hvis mann tenner på/får følelser for en av det motsatte kjønn så er man jo bifil Det kan jo hende at det er situasjonen man tenner mer på, tanken på å tråkke over en personlig grense, det å prøve noe nytt enn personen. Det kan være en kombinasjon av begge deler også. Jeg har selvfølgelig følelser for mine veninner uten at det er romantiske/kjærlige følelser som jeg har for min samboer. Jeg synes at kvinnekroppen er vakker, uten at jeg definerer meg som bifil. Jeg tenner på jenter i erotiske filmer, uten at jeg nødvendigvis kunne tenke meg å prøve det samme. Grensene for hva som er hva er ikke alltid gitt, noen ganger er de litt mer flytende.
Gjest *Fiona* Skrevet 30. mai 2005 #16 Skrevet 30. mai 2005 Hvis mann tenner på/får følelser for en av det motsatte kjønn så er man jo bifil Så vidt jeg har forstått, så er det å være heterofil... men jøss, jeg kan ha et hull i kunnskapen her. Og nei, hvis det stemmer at man er bifil så fort man tenner på begge kjønn, så er alle bifile. Det skal mye til om ikke kroppen reagerer på å se på sex ("vanlig", ikke dyr osv) uansett kjønn. Å få følelser og/eller tenne er ikke svart hvitt. Det er MANGE nyanser her. Så lenge man vet selv hva man driver med og sorterer følelser så er vel ikke diskusjonen om hvilken "fil" interessant i det hele tatt, mener jeg... og jeg ER heterofil, selv om jeg er nysgjerrig på jentesex. Jeg vet heller ikke hvor langt jeg kunne tenkt meg å gå med en jente i praksis; men jeg vet veldig godt hvor sexy det er i teorien
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå