Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun vil gå fordi hun ikke vet hva hun føler lengre, vil ha tid for seg selv og du mistenker at hun vil feste? Hmmm... 

Jeg synes hun høres sliten og lei ut. Så sliten at hun kun vil forholde seg til seg selv og sitt eget følelsesliv, at hun har nesten møtt veggen som det heter. Da klarer man nemlig ikke alltid å sette ord på hva man føler, man bare føler seg tom. 

Har du prøvd å si: Jeg elsker deg men ser at det er noe som plager deg. Hvis du vil snakke om det er jeg her, hvis du trenger pusterom så får du det så lenge du trenger (det kan være lenge bare så du er klar over at hun trenger mer enn ei uke på husmorsferie lissom). Si hva som er viktig for deg med henne, hvordan du setter pris på henne og at ditt ønske er at det blir dere for alltid. (ikke begynn å lekse opp for henne at du er flink og gjør så mye hjemme osv osv...). For dette vet hun og det er tydeligvis ikke det som er problemet. 

Kanskje at du er så «flink» er litt av problemet, hvis hun hele tiden føler på at hun burde matche deg på flinkheten kan det hende at det blir slitsomt også -jeg vet ikke. 
Og noen ganger kan man flytte fra hverandre for en periode for så å flytte sammen igjen. Er ikke ulovlig det. Kanskje hun bare trenger et fugleperspektiv på forholdet deres. 

Anonymkode: 589df...a97

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Applauderer denne👏 Når man lever lenge sammen i et forhold er det hverdagene som virkelig teller, og det innbefatter alle de små tingene som gjør at man finner lykke og ro. Husker ikke hvor jeg leste det, eller det var vel forresten min kone som leste det for meg, at jevnt over så er hver dag terningkast fire. Det betyr at det å rusle en tur med eller uten barna er en fin ting å gjøre. Prate om løst og fast, alt fra jobben til hva man ser fram til neste uke til ønsker for fremtiden. Alle disse terningkast fire dagene kulminerer dermed med at noen dager også blir terningkast seks. Det er de små hverdagslige tingene som er viktigst.

Når man er nyforelsket er ikke dette så viktig, da er det stort sett terningkast seks hele tiden med mye moro og mye sex. Etter flere år sammen går det over i noe dypere mentalt og annerledes, men det kan være like mye moro og stort sett mye sex likevel. Det er bare det at livet blir på en måte blir mer alvorlig og de små tingene så uendelig mye viktigere. Og da må begge legge til rette for det og sammen finne den plattformen som passer.

Det kan virke som at i dette forholdet så lever de på hver sin planet uten å egentlig vite hva den andre trenger eller ønsker for sin hverdag. Det er viktig å pleie kjæresteforholdet, men det aller viktigste er vennskapet. Partneren din skal og må være din beste venn som du stoler og er trygg på og vice versa. Jeg har liten tro på at hun "ikke fikk festet fra seg" er det som egentlig er problemet her.

Anonymkode: a82e0...9ed

Jeg applauderer tilbake 👏🏻 Veldig godt, og nyansert innlegg! Det er viktig det du skriver, og noe vi er så forferdelig dårlige på å huske! Jeg blir trist når jeg leser hvor gitt vi tar hverandre, og hvor lite vi investerer i hverandre - det koster så lite, og gir så enorm gevinst i det lange løp. 

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Viss konen din er usikker på følelsene sine så er hun det. Da vil hun ikke så mye lenger. Hun kommer ikke til å savne deg viss du holder avstand. Når en kone er ferdig i et forhold så er hun ferdig. Tror du bare må innse realiteten at det blir et brudd. 

Anonymkode: 75cb8...611

Helt til hun en dag skjønner at mannen hun hadde var ganske bra. Må bare erfare først hvor mye annet ikke FUULLT så bra som finnes der ute.

Anonymkode: f1bb9...6b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...