Gå til innhold

Varmer du opp hele boligen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller lar du noen rom du ikke bruker ofte stå kalde?

Anonymkode: c1edd...f43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Boden og ubebodd kjeller. Har et rom som ikke er ferdig oppusset som også står kaldt

Skrevet

Lar boder og ekstra soverom stå kalde

Anonymkode: 981b8...087

• Liker 1
Skrevet

Begge soverommene er kalde hele året. 9 grader på soverommet nå, elsker kaldt soverom!

Anonymkode: ddd92...131

Skrevet

Hvis jeg har varme på er det sporadisk og kun i det rommet jeg oppholder meg mest, altså stua.

Anonymkode: 7fd09...5ff

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Begge soverommene er kalde hele året. 9 grader på soverommet nå, elsker kaldt soverom!

Hallo svartsopp!

Anonymkode: 18819...b0d

• Liker 5
Skrevet

Ikke varme på soverom, men åpner døra før vi legger oss så det kommer litt lunk inn. Og bare litt varme på badet. Ingen varme i yttergang og bod.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 14 grader der uten oppvarming og trodde det var kaldt😅 Oslo her. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hallo svartsopp!

Anonymkode: 18819...b0d

Det er bare om luften er fuktig.

• Liker 3
Skrevet

Rom som ikke brukes holdes på kanskje 15 grader. Ingen varme på i rommene, men har dører på gløtt for luftsirkulasjon. 

Skrevet

Har kaldloft, samt en diger kjeller (med TV-stue, vaskerom og 4 store boder). Varmer ikke opp noen av delene akkurat nå, men holder kjelleren på 10+ grader hele året, samt har en luftavfukter der som står på døgnet rundt så det ikke blir for fuktig.

Anonymkode: a7b29...e91

Skrevet

Har balansert ventilasjon, og denne står på 18 grader. Så i teorien skal det være 18 grader i alle rom. I stuen har jeg en meget effektiv gulvovn som brukes på ettermiddag/kveld. 

Anonymkode: cda31...3eb

Skrevet

Varmer kun stuen. Men siden jeg bor i leilighet får jeg gratis varme fra naboen under. 

Anonymkode: 8f3ea...1d3

Skrevet

Varmer opp alle rom, ikke varme på soverom jeg bruker selv, men på barna sine rom. Men alle rom har varme på fra høsten og frem til våren, hadde ikke orket annet, Ellers i de varme månedene er det kun gulvvarme på badet som er på

Anonymkode: 3cd54...f60

Skrevet

Har varmekabler på bad, en elektrisk ovn i kjellerstua. Resten av huset varmes opp av vedovn i stua. Har ingen elektrisk oppvarming andre steder i huset. 

Anonymkode: 26ed9...8eb

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller lar du noen rom du ikke bruker ofte stå kalde?

Har 58 kvadrat, så det er vanskelig å la være. Døren til soverommet står dog lukket hele dagen da jeg uansett lufter på morgen og kveld, og vil ha det kjølig der inne.

Dette er et av problemene jeg ser for meg når vi skal flytte til en (mye) større bolig. Kona kommer til å kreve mye høyere temperatur i hele boligen, noe som vil gi store utgifter med mindre det er vannbåren varme e.l.

Anonymkode: 8c4a7...92b

Skrevet

Vi har tre etasjer og alle rom er varme. Vi har ikke egne varmekilder i tredje etasje, men rommene der blir varme av varmen som stiger opp fra resten av huset. Alle rom er i bruk.

Anonymkode: 77562...f2c

Skrevet

En bod, kjelleren og entreen har ikke fyring. Vi har kun varmepumpe. Panelovner på soverom. Varmepumpa holder hele huset varmt.

Anonymkode: 4c4f4...a68

Skrevet

Har kun varme på i stua, gangen, kjøkkenet og badet. Har ikke varme på i de andre rommene våre. På hovedsoverommet har vi til og med vinduet oppe hele året (vinter som sommer).

Skrevet

Bor i godt isolert to-roms med andre leiligheter på alle kanter, så en panelovn i stua i kalde perioder er som regel nok for hele leiligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...