Gå til innhold

Ta ut p stav

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har tatt ut pstav etter noen måneder. Tok min i starten av aug, mistet mensen helt da frem til rundt 15 okt eller no, har hatt en del utflod i tillegg til mensen i et strekk siden 15 okt... hvordan er det å ta den ut, da jeg tok den inn vsr d bedøvelsen som gjorde vondt. Lurer også på om det er normalt å bli svimmel av å sitte nede, stå opp, gå rundt.. har mangel på på jern og d vit, men er d vanlig å kjenne hele rommet snurre pga no a dette... takk for svar. 

Anonymkode: 74a7c...bc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ta litt tid før det stabiliserer seg. Hos meg tok det 4-5 mnd før jeg fikk fast, liten, menstruasjon. 

Svimmelheten din kommer nok av jernmangel din. Ta jerntilskudd. 

Anonymkode: 5324d...a73

• Liker 1
Skrevet

Tatt jerntilskudd i 3 måneder med både d og d vitamin hadde gått på, da jeg jeg var tilbake for å skjekke om det hadde gått opp hadde det gått ned. Fikk resept for streker enn dem vi får i butikk starter på dem imorra..

Anonymkode: 74a7c...bc4

Skrevet

Man bør la p-staven sitte minst 6 mnd, før man vurderer å fjerne den. Man får lokalbedøvelse, da det er et lite inngrep. Noen ganger klarer ikke fastlegen å få den ut, da blir man sendt til kirurg på sykehuset som fisker den ut på samme måten.

Du bør fortsette å gå på jerntabletter og drikke godt med vann for å øke blodvolumet og hindre svimmelhet

Anonymkode: b34d5...5d2

• Liker 1
Skrevet

Tok min ut etter 2 år, lokalbedøvelse på legekontoret. Satt inn ny forrige uke og da var det en legestudent til stede sol sa at man kan ta en microgynon for å stabilisere blødningene.

Anonymkode: 74b67...2c7

Skrevet

Jeg hadde først uregelmessig mens et par måneder, så blødde jeg i 11 uker, så opphold et par uker, blødde en uke igjen og etter det har jeg ikke blødd. Har hatt den i over ett år nå. 

Skrevet

Jeg tok ut min stav etter 5 måneder. Vil ikke si det var noe forskjell på når den skulle ut i forhold til når den ble satt inn. Lokalbedøvelse gjør litt vondt i det den settes, deretter er jo alt bedøvd. 
Jeg fikk to sting som måtte fjernes etter en ukes tid. 

Men jeg fjernet etter 4 måneder med omtrent konstante blødninger. 

Anonymkode: f0196...b9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...