Gå til innhold

Betatt av behandleren min....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hat gått noen ganger til en kvinnelig psykolog. Veldig empatisk og forståelseful, mye humor mellom oss og en felles forståelse. Hun ser ganske anerledes på ting og vi deler mange synspunkter. Hun forteller også ting fra hennes liv som jeg setter pris på. Hun er helt annerledes enn tidligere psykologer jeg har gått til. 

Jeg har gått til behandling før, men aldri følt noe slik. Når jeg er ferdig med timen føles det som et stort tomrom og jeg klarer ikke å la vær å tenke på henne, savner det fantastiske smilet hennes og hele personen, samtidig vet jeg at dette er galt, men normalt. 

Vel, jeg er kvinne selv. Hjemme har jeg en fantastisk mann og vi har det intimt og godt. Men jeg klarer ikke å la være å tenke på henne når jeg er sammen med mannen min. Det føles så galt å skrive dette.... Det sitter langt inne..... Så tabu. Jeg vet jeg er inne i en mørk periode i livet og er veldig følsom, men jeg føler meg veldig betatt av denne kvinnen. Jeg har vært betatt av kvinner før, men det var når jeg var mye yngre. 

Vet ikke helt hva jeg ønsker med dette innlegget, men godt å få noen synspunkter kanskje.....

Anonymkode: b1866...41d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan nok skje når man er sårbar og deler mye av det man sitter inne med til en annen person. Kanskje du bør vurdere å bytte behandler. 

Anonymkode: 8f3f8...0f2

Skrevet

Er du seksuelt betatt eller bare betatt? Kanskje dybder på henne som en mor? Venninne? 

Hun er der for deg, viser forståelse, empati, ser deg og lytter til deg. Du deler dine innerste tanker og det blir selvfølgelig et bånd mellom dere. Det er helt normalt. Det er viktig for behandlingen at dere har en god relasjon. Du kjenner henne ikke personlig, og dette er jobben hennes. I en normal relasjon med henne på fritiden hadde hun ikke vært like imøtekommende som hun er i terapi rommet. Jobb med tankene dine og fokuser på ditt eget liv og at du skal få det bedre. Denne relasjonen tar slutt en dag, og da kan du forberede deg på det så det ikke blir for vanskelig

Anonymkode: 53ea7...180

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan nok skje når man er sårbar og deler mye av det man sitter inne med til en annen person. Kanskje du bør vurdere å bytte behandler. 

Anonymkode: 8f3f8...0f2

Jeg leste litt om det, og var ganske vanlig. Jeg kommer ikke til å ha henne så lenge da hun skal skifte jobb, men hun hjelper meg såpass mye nå at jeg orker ikke tanken på å bytte enda. 

Ts

Skrevet

Da ville jeg fortalt henne hva du føler, så hun kan ta en faglig avgjørelse, ut i fra hva som er best for deg. 

Det er langt fra uvanlig at slike følelser oppstår ovenfor behandler. Noen ganger kan man snakke om det og bli ferdig med det. Liksom få et nytt syn på det og se at det ikke er reelle følelser. Andre ganger, som ofte, må man bytte behandler. 

Anonymkode: d1433...4c5

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du seksuelt betatt eller bare betatt? Kanskje dybder på henne som en mor? Venninne? 

Hun er der for deg, viser forståelse, empati, ser deg og lytter til deg. Du deler dine innerste tanker og det blir selvfølgelig et bånd mellom dere. Det er helt normalt. Det er viktig for behandlingen at dere har en god relasjon. Du kjenner henne ikke personlig, og dette er jobben hennes. I en normal relasjon med henne på fritiden hadde hun ikke vært like imøtekommende som hun er i terapi rommet. Jobb med tankene dine og fokuser på ditt eget liv og at du skal få det bedre. Denne relasjonen tar slutt en dag, og da kan du forberede deg på det så det ikke blir for vanskelig

Anonymkode: 53ea7...180

Jeg vet ikke helt om det er seksuelt, er vel mer at jeg skulle ønske vi hadde nærheten, samt flere samtaler og mer latter sammen. Vi gråter sammen, ler sammen, latterkrampe, spøker osv. 

Du er nok inne på noe der. Det er jo veldig godt, samtidig som jeg vet at jeg er jo pasienten hennes og at det snart tar slutt.  Jeg klare å ta de positive følelsene med meg hjem og har nok blitt en veldig kontaktsøkende og kjærlig kone for mannen min, og det er jo selvfølgelig godt. 

Ts 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også j.... betatt for tiden, men det er av ei jeg trener samme med, heldigvis.🥴

Anonymkode: 07958...836

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg fortalt henne hva du føler, så hun kan ta en faglig avgjørelse, ut i fra hva som er best for deg. 

Det er langt fra uvanlig at slike følelser oppstår ovenfor behandler. Noen ganger kan man snakke om det og bli ferdig med det. Liksom få et nytt syn på det og se at det ikke er reelle følelser. Andre ganger, som ofte, må man bytte behandler. 

Uff, bare tanken på å gjøre det gjør vondt. Men du har nok rett. Hadde skulle hatt henne som psykolog fremover så hadde jeg tatt det opp. Men jeg skal få ny psykolog snart, så nå vil jeg bare fortsette med henne til hun er ferdig. 

Ts 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også j.... betatt for tiden, men det er av ei jeg trener samme med, heldigvis.🥴

😊😊 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😊😊 

Deilig.

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt om det er seksuelt, er vel mer at jeg skulle ønske vi hadde nærheten, samt flere samtaler og mer latter sammen. Vi gråter sammen, ler sammen, latterkrampe, spøker osv. 

Du er nok inne på noe der. Det er jo veldig godt, samtidig som jeg vet at jeg er jo pasienten hennes og at det snart tar slutt.  Jeg klare å ta de positive følelsene med meg hjem og har nok blitt en veldig kontaktsøkende og kjærlig kone for mannen min, og det er jo selvfølgelig godt. 

Ts 

Eeh, gråter hun foran deg? greit nok at hun bare er et menneske, men hun er også psykolog og skal klare å holde seg nøytral altså! høres ikke ut som om det er et så godt valg å gå til henne...

Anonymkode: 7c7b4...c6e

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eeh, gråter hun foran deg? greit nok at hun bare er et menneske, men hun er også psykolog og skal klare å holde seg nøytral altså! høres ikke ut som om det er et så godt valg å gå til henne...

Anonymkode: 7c7b4...c6e

Jeg har hatt en ekstrem oppvekst og opplevd veldig mye vondt. Jeg tror aldri jeg har gått fra en psykolog/terapaut som ikke har felt en tåre eller fler når jeg har åpnet meg opp. Så ja, vi har gråtet sammen. Hun er fortsatt veldig dyktig. 

Ts 

Skrevet

(Positiv)overføring kalles det. :) 

Alle som skriverat du burde bytte behandler aner ikke hva de snakker om. Overføringsreakajonene er verdifulle for terapien og noe man gjerne bruker i lengre terapiforløp. Nå skal jo du slutte uansett, men jeg kan nesten garantere deg st behandler merker seg dine reaksjoner på henne. Det er helt vanlig. 

Anonymkode: b4e57...732

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er virkelig ikke ofte. 

Det der er jo feilinformasjon! 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

(Positiv)overføring kalles det. :) 

Alle som skriverat du burde bytte behandler aner ikke hva de snakker om. Overføringsreakajonene er verdifulle for terapien og noe man gjerne bruker i lengre terapiforløp. Nå skal jo du slutte uansett, men jeg kan nesten garantere deg st behandler merker seg dine reaksjoner på henne. Det er helt vanlig. 

Takk 😊 

Det hele har jo en positiv virkning på meg, men vondt de første dagene etter terapi pga savn og tomhet. Da går jeg til mannen min for å dekke det og vi har jo fått et bedre forhold. Hun gir meg også oppgaver der jeg skal gjøre små ting med mannen for å bli trygg på han. 

Ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...