Gå til innhold

Tips til god, ny serie tilsvarende de gamle HBO-seriene?


Gjest Geirfuglen

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen

Så en del på serier før, men har ikke rukket å se noe særlig de siste tre årene. Synes lite fenger meg lenger også... Finnes det noe tilsvarende The Wire, Six Feet Under, Generation Kill, Deadwood m.fl. som holder på oppmerksomheten? Trenger ikke være på HBO. (Liker ikke scifi med aliens og tilsvarende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler Papirhuset på Netflix på det sterkeste! Vanvittig bra serie. Slår også er slag for Deadwood, spennende historie, herlige karakterer, nydelig grafisk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har sett Mad Men, er forresten det en serie som hører veldig til i den listen du ramser opp:) men den er ikke akkurat ny da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
1 time siden, Lill3My skrev:

Anbefaler Papirhuset på Netflix på det sterkeste! Vanvittig bra serie. Slår også er slag for Deadwood, spennende historie, herlige karakterer, nydelig grafisk

Prøvde meg såvidt på Papirhuset, men falt ikke umiddelbart. Men da skal jeg prøve den igjen!

Edit: ser nå at jeg må ha blandet den med en annen serie. Denne så utrolig spennende ut! 

 

1 time siden, Lill3My skrev:

Hvis du ikke har sett Mad Men, er forresten det en serie som hører veldig til i den listen du ramser opp:) men den er ikke akkurat ny da.

Følte den var litt for polert og kom liksom ikke videre, men kan absolutt prøve meg på den igjen! 

1 time siden, Eirasi skrev:

Har du sett Boardwalk Empire? Eventuelt Peaky Blinders som er i samme gata, men britisk. 

Har sett Boardwalk Empire og elsket den! :)  Kanskje jeg bare skal se den på ny 😄 Peaky Blinders prøvde jeg meg på, men syntes det var litt dårlig filmet osv i starten. Ser den får mye skryt, kanskje jeg skal prøve meg på den en gang til :)

Endret av Geirfuglen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sett Carnivale? Ikke helt ny, men veldig bra :jepp: 

Kan legge til Fargo og Ozark i tillegg til der som er nevnt over.

Legger til Breaking bad og Better call Saul også 😊

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Geirfuglen skrev:

Prøvde meg såvidt på Papirhuset, men falt ikke umiddelbart. Men da skal jeg prøve den igjen!

Edit: ser nå at jeg må ha blandet den med en annen serie. Denne så utrolig spennende ut! 

 

Følte den var litt for polert og kom liksom ikke videre, men kan absolutt prøve meg på den igjen! 

Har sett Boardwalk Empire og elsket den! :)  Kanskje jeg bare skal se den på ny 😄 Peaky Blinders prøvde jeg meg på, men syntes det var litt dårlig filmet osv i starten. Ser den får mye skryt, kanskje jeg skal prøve meg på den en gang til :)

Papirhuset er virkelig verdt et forsøk, den er FANTASTISK!! 
mad men begynte jeg selv på to ganger og ble ikke betatt før andre gangen, måtte være i riktig stemning. Men når jeg først ble hekta...da var det gjort

 

er også veldig enig i anbelafningerne overfor her om Fargo og True Detective

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopranos, Fargo, Sharp Objects, Mad Men er av samme kaliber vil jeg si. 😊 Det kommer fra en som er veldig kresen og liker best de gamle HBO klassikerne.

Anonymkode: b615f...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og The Crown er jo noe av det beste som er laget de senere år.

Anonymkode: b615f...cc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er en voksen dame men har likevel trykket play på Anne with an E. Og jeg må bare si at jeg elsker den serien. Den er veldig godt laget mtp kostymer, hus og alt i den. Den varmet hjerte mitt, og vil faktisk nevne den til deg, selv om den kanskje er noe far out.

Band of Brothers, outlander?

Anonymkode: a1c0e...d90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...