Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Er det noen som har noen tips til hva en bør få med seg i Berlin? Skal være der en liten uke i sommer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Synøve
Skrevet

*Brandenburger Tor

*East Side Gallery - selv om det er litt slitt, det er deler av Berlinmuren som er dekorert.

*Berlinmur-museet som ligger like ved Checkpoint Charlie er et must.

* En tur opp i kuppelen på Riksdagsbygningen er veldig fint, men kom tidlig, det blir fort endeløs lang kø.

Hvis du har en hel uke, kan du jo og ta en dagstur til Potsdam og besøke slottet Sanssousi der.

Berlin er en spennende by. God tur.

Skrevet

Restaurant besøk og pub / brune kneiper i de bydelene som tidligere lå i øst Berlin.

Hvis du liker å shoppe, er det flere bydeler som har gode muligheter for dette!

Skulle jeg reist om igjen, ville jeg tatt en sightseeingbuss rundt i byen for å få oversikt og fått sett litt. Jeg tror det er buss nr 100 (ikke helt sikker) som kjører omtrent samme rute som turistguide-bussene, bare at dette er rutebuss som er mye billigere...

Vil du ha litt fred og ro, er Tiergarten en park så svær som en hel bydel kanskje plassen å oppsøke. Tror det skjer litt av hvert i denne grønne lungen!

Det er ganske digert i Berlin; lange kvartaler, svære bygninger i en salig blanding av gammel storhet og moderne arkitektur side om side. Det er en enorm byggeaktivitet i byen.

Omvisning i Riksdagsbygningen gav vi opp etter en time i kø i atskillige minusgrader, de slapp inn noen få om gangen og det var sikkerhetssjekk på alle besøkende, så det tok laaaaang tid! Og vi hadde bare 3 dager...

Søk på reisesider på nettet, der ligger det mye god informasjon om byen, og mange gode tips!

Uff, det var så kaldt da vi var i Berlin i januar for 1 1/2 år siden, at jeg godt kunne tenkt meg å besøkt byen igjen om våren/sommeren!

God tur!

• 3 uker senere...
Gjest Dramaqueen on the loose
Skrevet

Jeg var nettopp i Berlin, likte meg beldig godt. En tur på en av de brune kneipene er absolutt verdt et besøk. Og når det gjelder shopping ble jeg ikke så imponert, bortsett fra en butikk som heter BERLINOMAT. Har kule design-ting, alt fra smykker, klær til tapeter og mye annet! Kan anbefales.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...