AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #1 Skrevet 4. november 2019 Hei. Jeg har et spørsmål. Jeg har siden ifjor jobbet et sted som kun ekstra vikar og tatt vakter. I september hadde jeg kun elleve dager med vakter og i oktober hadde jeg tretten dager med jobb og sist jeg jobbet var 28.10.2019. Har ikke noe vakter og heller ikke blitt oppringt. Jeg vurderer å melde meg som arbeidssøker og kanskje få dagpenger. Jeg har aldri vært i en sånn lignende situasjon før, som sagt jeg har i lang tid klart med som vikar nå er det ikke tilfellet lenger. Det andre er at jeg samtidig er mitt i en sorgprosess (min behandler vet om det og sa at i dette tilfelle jeg burde vært heller sykemeldt) jeg vet ikke hvordan det vil å gå dagpenger og prøve å være arbeidssøker da jeg ikke har overskudd for tiden og er veldig deppe pga situasjonen, kan lege sykemelde en når en går på dagpenger? Samtidig kunne jeg tenke meg å få en jobb utenom mitt yrke da jeg ikke har det godt av å jobbe med det mtp helsen min. Håper på konstruktive tilbakemeldinger. Takk Anonymkode: 63d61...1dd
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #2 Skrevet 4. november 2019 Hvis du er syk kan du sykemelde deg. Om snittet av lønn er lavt de siste tre mnd kan du vel de til å ta gjennomsnitt av siste 12 mnd tror jeg. Du må tatt vakter innenfor siste 14 dager for å ha rett til sykepenger. Når du er frisk og i farta til å søke jobber så søker du dagpenger. Hvis du skal søke dagpenger og bli sykemeldt må du vente med sykemelding til det er innvilget. Du får avslag om du er sykemeldt når du søker. Anonymkode: 6764b...359
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #3 Skrevet 4. november 2019 Ja du kan få dagpenger når du bare får tilfeldige vakter. Hvis du går på dagpenger så bare fyller du ut arbeid på meldekortet de dagene du får vakter, sånn at du ikke får dobbelt opp den dagen (lønn + dagpenger). Ja du kan også være sykmeldt når du går på dagpenger. Da får du sykepengesats som blir regnet ut fra lønn+dagpenger. Anonymkode: 19326...f0e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #4 Skrevet 5. november 2019 Har du hatt inntekt på over 149 000 siste året eller 299 000 siste tre år? Anonymkode: 1e67b...379
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #5 Skrevet 5. november 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Har du hatt inntekt på over 149 000 siste året eller 299 000 siste tre år? Anonymkode: 1e67b...379 Ja det har jeg hatt. Har hatt vanlig inntekt er siste tre årene. Tror inntektene har vært på rundt 500.000kr Anonymkode: 63d61...1dd
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #6 Skrevet 5. november 2019 13 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du er syk kan du sykemelde deg. Om snittet av lønn er lavt de siste tre mnd kan du vel de til å ta gjennomsnitt av siste 12 mnd tror jeg. Du må tatt vakter innenfor siste 14 dager for å ha rett til sykepenger. Når du er frisk og i farta til å søke jobber så søker du dagpenger. Hvis du skal søke dagpenger og bli sykemeldt må du vente med sykemelding til det er innvilget. Du får avslag om du er sykemeldt når du søker. Anonymkode: 6764b...359 Hvordan kan jeg sykemelde meg når jeg ikke har vakt fremover? Skal sykemeldingen sendes til arbeidsgiveren og bør jeg ringe og si at jeg er sykemeldt? Hvem som skal regne ut gjennomsnittet av lønnen min? Anonymkode: 63d61...1dd
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #7 Skrevet 5. november 2019 Hvor skal jeg levere sykemeldingen når jeg ikke har vakter fremover? Hvem skal betale disse pengene? Anonymkode: 63d61...1dd
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #8 Skrevet 5. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor skal jeg levere sykemeldingen når jeg ikke har vakter fremover? Hvem skal betale disse pengene? Anonymkode: 63d61...1dd NAV og NAV. Anonymkode: cb3af...206
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #9 Skrevet 5. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker said: NAV og NAV. Anonymkode: cb3af...206 Har vært i kontakt med NAV kontor og de formidler at jeg bør sende først sykemeldingen til arbeidsgiveren selv om jeg ikke har vakter de kommende dagene. Kan dette stemme? Anonymkode: 63d61...1dd
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #10 Skrevet 5. november 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært i kontakt med NAV kontor og de formidler at jeg bør sende først sykemeldingen til arbeidsgiveren selv om jeg ikke har vakter de kommende dagene. Kan dette stemme? Anonymkode: 63d61...1dd Nei det stemmer ikke. Hvis du lurer på noe så ring nav, ikke stol på det veilederen på kontoret sier Anonymkode: 19326...f0e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå