AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #1 Skrevet 4. november 2019 https://www.tv2.no/nyheter/10966122/ Denne mannen klager over at han brukte over 13 000 på parkering på sykehuset. Jeg har selv hatt syke pårørende på sykehus og jeg tok buss. Hver dag. Det kommer ikke fram noe sted at han er syk eller av andre grunner må kjøre bil. Man må derfor anta at han fint kunne tatt buss. Det er god bussforbindelse til de aller fleste sykehus og ingen tvinger oss til å kjøre bil. Er virkelig prisen på parkering det vi skal sutre over? Vi får tilnærmet gratis behandling på sykehus og jeg syntes virkelig ikke parkering skal være det vi skal sutre over. Vi kjører for mye bil og det er sunt å bevege seg og mer miljøvennlig med buss. De aller fleste kan ta buss. Hvis du er for syk til å ta buss, så kan du ha rett på taxikort evt handicapparkering. Vi er virkelig blitt et sutresamfunn. Det er nok av andre ting som er et problem. At mennesker dør i helsekø eller at folk må vente månedsvis på behandling. DET er et problem. Jeg håper inderlig ikke de prioriterer pengene på at folk skal få gratis parkering mens man legger ned sengeposter for alvorlig psykisk syke og folk venter i månedsvis på time hos spesialist. Parkering er virkelig det minste problemet. Hva tenker dere? Anonymkode: c229b...975 8
Ullvott Skrevet 4. november 2019 #2 Skrevet 4. november 2019 Joda, det er mange busser som stopper utenfor sykehusene, men det er ikke gitt at det går så mange busser der personen er bosatt. Det er også et tidsaspekt oppe i dette. Rutebusser bruker lang tid og kan være utmattende å ta over lengre avstander. 28
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #3 Skrevet 4. november 2019 Det går masse busser som stopper utenfor sykehuset, men for å komme dit må jeg bytte buss tre ganger. Det tar ca. halvannen time. Kjører jeg bil tar det meg 20 minutter. Løsningen var enkel da bestemor lå døende på sykehuset. En løsning kan være gratis parkering for pårørende ved feks ha kort utstedt av sykehuset, som er gyldig så-så lenge. For andre korte besøk kan man helt fint betale. Ved sykehusene her, ca. like langt til begge, så er det både privat og kommunal parkering. Kommunal er gratis etter 18 eller 20 i hverdagene, og etter 16 på lørdag og hele søndag. Anonymkode: 73df9...ec8 14
Gjest Sirah Skrevet 4. november 2019 #4 Skrevet 4. november 2019 Om jeg skal ta buss til "mitt sykehus" så må jeg bytte tre ganger. Det er en reisevei på over 3 timer en vei i forhold til en 15-20 min i bil. For min del er faktisk ikke buss et reelt alternativ. Ikke sikkert det er det for denne mannen heller.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #5 Skrevet 4. november 2019 Det er overhodet ingen bussforbindelse, eller annen kollektiv transport for øvrig, mellom moren min sitt hjemsted og sykehuset hun tilhører. Anonymkode: 5c799...d8a 13
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #6 Skrevet 4. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går masse busser som stopper utenfor sykehuset, men for å komme dit må jeg bytte buss tre ganger. Det tar ca. halvannen time. Kjører jeg bil tar det meg 20 minutter. Løsningen var enkel da bestemor lå døende på sykehuset. En løsning kan være gratis parkering for pårørende ved feks ha kort utstedt av sykehuset, som er gyldig så-så lenge. For andre korte besøk kan man helt fint betale. Ved sykehusene her, ca. like langt til begge, så er det både privat og kommunal parkering. Kommunal er gratis etter 18 eller 20 i hverdagene, og etter 16 på lørdag og hele søndag. Anonymkode: 73df9...ec8 Tenker også at det kanskje burde være mulig å få til en rimeligere kvantumsrabatt på parkering for pårørende, selvsagt i regi av sykehuset. Jeg skjønner godt at de tar betalt for parkeringen. Etter mange år i serviceyrket har jeg nesten mistet troen på menneskeheten. Enkelte er så frekke at de sannsynligvis hadde løyet på seg både kreft og det som verre er for noen timers gratis parkering. Anonymkode: 32c27...1c3 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #7 Skrevet 4. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er overhodet ingen bussforbindelse, eller annen kollektiv transport for øvrig, mellom moren min sitt hjemsted og sykehuset hun tilhører. Anonymkode: 5c799...d8a Etter å ha sett på sykehuset det gjelder i denne saken er det samme sykehus - til opplysning. Anonymkode: 5c799...d8a 2
cassio Skrevet 4. november 2019 #8 Skrevet 4. november 2019 Det er mange som bor på steder med elendig bussforbindelse. I artikkelen sto det at mannen hadde en times kjøring hver vei, det kan tyde på at han ikke bor veldig sentralt. Jeg syns i grunnen du kan slutte å sutre over at andre syns det er dyrt å måtte ut med 13.000 i parkeringsavgift, det er ikke alle som har en økonomi som tåler det. 23
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #9 Skrevet 4. november 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.tv2.no/nyheter/10966122/ Denne mannen klager over at han brukte over 13 000 på parkering på sykehuset. Jeg har selv hatt syke pårørende på sykehus og jeg tok buss. Hver dag. Det kommer ikke fram noe sted at han er syk eller av andre grunner må kjøre bil. Man må derfor anta at han fint kunne tatt buss. Det er god bussforbindelse til de aller fleste sykehus og ingen tvinger oss til å kjøre bil. Er virkelig prisen på parkering det vi skal sutre over? Vi får tilnærmet gratis behandling på sykehus og jeg syntes virkelig ikke parkering skal være det vi skal sutre over. Vi kjører for mye bil og det er sunt å bevege seg og mer miljøvennlig med buss. De aller fleste kan ta buss. Hvis du er for syk til å ta buss, så kan du ha rett på taxikort evt handicapparkering. Vi er virkelig blitt et sutresamfunn. Det er nok av andre ting som er et problem. At mennesker dør i helsekø eller at folk må vente månedsvis på behandling. DET er et problem. Jeg håper inderlig ikke de prioriterer pengene på at folk skal få gratis parkering mens man legger ned sengeposter for alvorlig psykisk syke og folk venter i månedsvis på time hos spesialist. Parkering er virkelig det minste problemet. Hva tenker dere? Anonymkode: c229b...975 Flott at det går buss til sykehuset da!... Men har det falt deg inn at det ikke alltid er supre bussforbindelser FRA alles bolig? Hjelper lite om bussen går TIL sykehuset en million ganger om dagen, om den slutter å gå hos meg kl 16, om jeg er ferdig på jobb kl 16... Anonymkode: 75d08...455 17
Djungelvrål Skrevet 4. november 2019 #10 Skrevet 4. november 2019 Mannen brukte 1 time med bil for å besøke kona. Hvor lang tid tror dere det hadde tatt om han skulle tatt buss? Buss er heller ikke billig for å si det sånn, rundt om 40 kr hver vei vil jeg tippe. Omtrent like mye som parkeringen kostet. 9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #11 Skrevet 4. november 2019 Sånn er det ikke for alle. Min far var alvorlig syk og vi måtte på sykehuset til tider flere ganger til dagen da det var krise. Skulle jeg virkelig busse 1 time fram og tilbake 3-4 ganger til dagen, seriøst? Han var alvorlig kreftsyk der situasjonen endret seg veldig i løpet av dagen. Dette pågikk nesten 3måneder før han døde. Akkurat som pårørende ikke har nok og tenke på enn og vente på bussen. Her er det snakk om langtidssyke og alvorlige tilfeller. Anonymkode: dcb30...b1f 16
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #12 Skrevet 4. november 2019 Jeg hater private parkeringsselskaper. Dette til info. Hehe. Anonymkode: ae4f1...534 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #13 Skrevet 4. november 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flott at det går buss til sykehuset da!... Men har det falt deg inn at det ikke alltid er supre bussforbindelser FRA alles bolig? Hjelper lite om bussen går TIL sykehuset en million ganger om dagen, om den slutter å gå hos meg kl 16, om jeg er ferdig på jobb kl 16... Anonymkode: 75d08...455 Denne mannen bor på Ørje og det er i praksis ikke mulig å komme seg derifra og til Kalnes med buss. Anonymkode: 3e39d...2f3 9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #14 Skrevet 4. november 2019 Jeg er helt enig med deg ts. Sutring over parkering, men liten fokus på hva det faktisk koster å gi spesialisert behandling eller ha noen innlagt på sykehus. Et døgn er beregnet til ca 5000 kr på en vanlig sengepost, 25-50 000 på en intensivavdeling, + medisiner, operasjoner osv. Men for all del klag på parkeringen. Noen kan nok ikke ta buss, men svært mange kan men gidder ikke. Jeg tilhører Haukeland der det med jevne mellomrom er masse klaging i avisene over at det er så lite parkeringsplasser. Men det er svært godt busstilbud (og snart bybane), og det går fint an å parkere litt unna og så ta bussen til sykehuset. Spesielt for alle de som skal på 1-2 besøk i uken eller har planlagt poliklinisk time. Men folk vil helst kjøre til 1 meter forran døren, parkere gratis og kunne stå så lenge de vil, ellers er det klaging. Anonymkode: 2a933...a81 9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #15 Skrevet 4. november 2019 48 minutter siden, SupaWoman skrev: Mannen brukte 1 time med bil for å besøke kona. Hvor lang tid tror dere det hadde tatt om han skulle tatt buss? Buss er heller ikke billig for å si det sånn, rundt om 40 kr hver vei vil jeg tippe. Omtrent like mye som parkeringen kostet. 40,- hver vei med buss? Hvor i all verden bor du? Anonymkode: 05a30...9c4 9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #16 Skrevet 4. november 2019 La meg gjette, TS, du stemmer kanskje MDG? Der alle menneskelige hensyn skal vike til fordel for et bilfritt samfunn? Anonymkode: a1607...f08 9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #17 Skrevet 4. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: La meg gjette, TS, du stemmer kanskje MDG? Der alle menneskelige hensyn skal vike til fordel for et bilfritt samfunn? Anonymkode: a1607...f08 Nei, men jeg syntes det er tragisk at folk klager på pris på parkering mens helsevesenet raser sammen rundt oss, sengeposter legges ned og køene vokser. Vi har langt større ting å bekymre oss for enn prisen på parkering! Anonymkode: c229b...975 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #18 Skrevet 4. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, men jeg syntes det er tragisk at folk klager på pris på parkering mens helsevesenet raser sammen rundt oss, sengeposter legges ned og køene vokser. Vi har langt større ting å bekymre oss for enn prisen på parkering! Anonymkode: c229b...975 Vel, denne mannen hadde nok mer enn nok med at kona lå på dødsleiet... og jeg tror ikke parkeringsavgift er det som redder norsk helsevesen. Ellers så kan jeg være enig i at folk klager for mye, men denne saken er det helt innafor å klage over. Anonymkode: a1607...f08 13
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #19 Skrevet 4. november 2019 Parkering utenfor sykehus burde vært tidsbegrenset, forlenget etter avtale, og gratis. Anonymkode: 84f64...75c 6
Gidavmeg Skrevet 4. november 2019 #20 Skrevet 4. november 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig med deg ts. Sutring over parkering, men liten fokus på hva det faktisk koster å gi spesialisert behandling eller ha noen innlagt på sykehus. Et døgn er beregnet til ca 5000 kr på en vanlig sengepost, 25-50 000 på en intensivavdeling, + medisiner, operasjoner osv. Men for all del klag på parkeringen. Noen kan nok ikke ta buss, men svært mange kan men gidder ikke. Jeg tilhører Haukeland der det med jevne mellomrom er masse klaging i avisene over at det er så lite parkeringsplasser. Men det er svært godt busstilbud (og snart bybane), og det går fint an å parkere litt unna og så ta bussen til sykehuset. Spesielt for alle de som skal på 1-2 besøk i uken eller har planlagt poliklinisk time. Men folk vil helst kjøre til 1 meter forran døren, parkere gratis og kunne stå så lenge de vil, ellers er det klaging. Anonymkode: 2a933...a81 Og sykehusene blir finansiert av parkeringen? 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå