Gå til innhold

Jeg har ingen venner


Viviann

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen venner fordi jeg er sånn som jeg er. Jeg er ikke noe flink i small talk og jeg er ikke en populær person som har masse å fortelle. Jeg opplever ikke noe i livet og isolerer meg hjemme. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si eller hvordan jeg ordlegger meg. Og jeg opplever gang på gang at folk flykter fra meg siden jeg er så usikker på meg selv som person. Jeg kan le når det ikke passer seg og se ned i bakken uten å mene noe fordi jeg blir helt satt ut i hver eneste anledning.

Er det noen andre som også har det sånn? Jeg ønsker meg sånn en venninne. Mye mer enn noe i hele verden. Også sitter det så kanskje andre ensomme på Internett.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette men jeg ønsker meg en venninne som kan godta sånn som jeg er. Jeg føler bare at jeg dummer meg så ut gang på gang og jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er sikkert en mager trøst men vi er mange i samme båt. Er mann selv og kjenner meg veldig godt igjen i det du sier.

Har dessverre ikke noen gode råd til deg da jeg ikke har knekt koden selv, men personlig så prøver jeg å gjøre det beste av de fleste situasjoner jeg ender opp i. Håper en dag å treffe noen som jeg blir trygg nok på slik at jeg kan fortelle denne personen hvordan jeg har det. Dette med et lite håp om at jeg kanskje har en person som kan støtte/hjelpe meg på vei i situasjoner jeg ikke takker.

Lykke til videre og jeg håper en dag at ting blir bedre for deg😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du søsken? Lettere å starte der. Jeg hadde ikke hatt venninner jeg heller om jeg ikke hadde søsken og svigerinne (levd isolert i mange år pga sykdom). 

Anonymkode: 67b20...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en hobby. Har dere bingo i byen, eller er det en idrett du kunne ha begynt på? 

Anonymkode: a2f2f...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn deg en hobby. Har dere bingo i byen, eller er det en idrett du kunne ha begynt på? 

Anonymkode: a2f2f...573

Jeg har en hobby men det er bare det at jeg ikke kommer i kontakt med folk. Det blir mest sånne samtaler om hvor bor du? Samtalene stopper opp da jeg ikke helt vet hva jeg skal si etter hvor bor du? Jeg er ikke en flink nok samtaleperson. Har opplevd at folk bare går fordi jeg er så kjedelig person. Jeg tør heller ikke å spørre andre mennesker om å treffes på kino,cafe eller sånne ting. Og sosial angsten gjør det hele bare enda mere vanskelig og kleint.

 

7 minutter siden, Kim123 skrev:

Hvor bor du? 

Østlandet. Hvor bor du?

Endret av Viviann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Viviann skrev:

Jeg har en hobby men det er bare det at jeg ikke kommer i kontakt med folk. Det blir mest sånne samtaler om hvor bor du? Samtalene stopper opp da jeg ikke helt vet hva jeg skal si etter hvor bor du? Jeg er ikke en flink nok samtaleperson. Har opplevd at folk bare går fordi jeg er så kjedelig person. Jeg tør heller ikke å spørre andre mennesker om å treffes på kino,cafe eller sånne ting. Og sosial angsten gjør det hele bare enda mere vanskelig og kleint.

 

Østlandet. Hvor bor du?

Åh, 🙁 vest-Agder 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2019 den 18.29, Viviann skrev:

Jeg har ingen venner fordi jeg er sånn som jeg er. Jeg er ikke noe flink i small talk og jeg er ikke en populær person som har masse å fortelle. Jeg opplever ikke noe i livet og isolerer meg hjemme. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si eller hvordan jeg ordlegger meg. Og jeg opplever gang på gang at folk flykter fra meg siden jeg er så usikker på meg selv som person. Jeg kan le når det ikke passer seg og se ned i bakken uten å mene noe fordi jeg blir helt satt ut i hver eneste anledning.

Er det noen andre som også har det sånn? Jeg ønsker meg sånn en venninne. Mye mer enn noe i hele verden. Også sitter det så kanskje andre ensomme på Internett.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette men jeg ønsker meg en venninne som kan godta sånn som jeg er. Jeg føler bare at jeg dummer meg så ut gang på gang og jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre.

Sånn har jeg det også. 

Anonymkode: 280c8...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var venneløs i en periode som ungdom. Gikk over da jeg flyttet og bestemte meg for å få venner. Du må bare pushe deg selv til å ta kontakt med folk for de aller fleste har ikke noe imot å li kjent med nye folk. 

Anonymkode: 0aa6a...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins grupper/gruppeterapi for folk med sosial angst, der kan du også få sosial trening.

Anonymkode: 72db5...dc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey girl! er en gruppe på Facebook hvor man kan møte venninner. Hey Vina er en app kun for jenter som leter etter venninner.

Jeg er omtrent i samme båt som deg og føler med deg. Eneste løsning er ofte å pushe seg litt ut av komfortsonen, men jeg vil nok anbefale deg å kanskje ta kontakt med psykolog hvis den sosiale angsten er veldig sterk. Det kan være greit å lære seg noen metoder som gjør det lettere å feks holde en samtale gående. 

Anonymkode: 0e174...457

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også prøve finn-en-venn tråden her på kg:) Er mange i samme båt som deg TS, synes også det er vanskelig.

Anonymkode: 0854e...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Viviann skrev:

Jeg har en hobby men det er bare det at jeg ikke kommer i kontakt med folk. Det blir mest sånne samtaler om hvor bor du? Samtalene stopper opp da jeg ikke helt vet hva jeg skal si etter hvor bor du? Jeg er ikke en flink nok samtaleperson. Har opplevd at folk bare går fordi jeg er så kjedelig person. Jeg tør heller ikke å spørre andre mennesker om å treffes på kino,cafe eller sånne ting. Og sosial angsten gjør det hele bare enda mere vanskelig og kleint.

 

 

Jeg er ikke kjempegod på "smalltalk" selv, men tenk på dette: Det må da være noe mer du er interessert i å vite om folk enn hvor de bor? Ikke vær så opptatt av hva andre synes om deg, men fokuser på hva du synes er interessant å vite om andre? Et veldig vanlig spørsmål å starte en samtale med, er jo å spørre hva folk jobber med - ikke så spennende det heller, kanskje, men det er ofte et godt utgangspunkt likevel.

Om du hører at folk har en annen dialekt, så kan du jo spørre hvor de er fra, og da blir kanskje en naturlig oppfølger å spørre hvordan de havnet her osv. Folk flest liker å snakke om seg selv, så hvis du får til det, er mye gjort. Og så framstår du som en god lytter ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Viviann skrev:

Jeg har en hobby men det er bare det at jeg ikke kommer i kontakt med folk. Det blir mest sånne samtaler om hvor bor du? Samtalene stopper opp da jeg ikke helt vet hva jeg skal si etter hvor bor du? Jeg er ikke en flink nok samtaleperson. Har opplevd at folk bare går fordi jeg er så kjedelig person. Jeg tør heller ikke å spørre andre mennesker om å treffes på kino,cafe eller sånne ting. Og sosial angsten gjør det hele bare enda mere vanskelig og kleint.

 

Østlandet. Hvor bor du?

Kim123 og viviann dere kan jo bli venner likevel. Det går an å reise å besøke hverandre.

Anonymkode: db48a...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn på et treningsstudio - kommer i kontakt med folk der. 

Jobber du? Studerer? 

Anonymkode: e4db7...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...