Gå til innhold

Hvor mye gå ned per dag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gikk ned 1,1 kg på 6 dager.. er det innafor å ned det på 6 dager? :) Er så stolt 

Anonymkode: cc9da...c4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk ned 1,1 kg på 6 dager.. er det innafor å ned det på 6 dager? :) Er så stolt 

Alle kan gå ned en kilo på en uke, vi veier ikke nøyaktig det samme hver gang vi veier oss.  Vekta mi svinger konstant med 2-3 kilo pluss minus. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Alle kan gå ned en kilo på en uke, vi veier ikke nøyaktig det samme hver gang vi veier oss.  Vekta mi svinger konstant med 2-3 kilo pluss minus. 

Ok takk, er det mulig å gå ned 2 kilo per uke? Eller blir det for mye 

Skrevet

Jeg kan gå opp og ned 2 kilo i uken, avhengig av kost, bevegelse, søvn. Men tror ikke det er lurt av deg å gå ned mer enn det. Likevel: ingen her kan egentlig fortelle deg nok om det. Snakk med legen din? :)

Anonymkode: 239cf...3ef

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan gå opp og ned 2 kilo i uken, avhengig av kost, bevegelse, søvn. Men tror ikke det er lurt av deg å gå ned mer enn det. Likevel: ingen her kan egentlig fortelle deg nok om det. Snakk med legen din? :)

Anonymkode: 239cf...3ef

Takk for svar 😀

Gjest RosaMystica-O-P-N
Skrevet

Det som er sagt til nå i tråden er fornuftig. Det er selvsagt stor forskjell på å gå ned 2 kilo i uken om man i utgangspunktet er veldig stor kontra om man er litt lubben bare. 

Dersom en på 160 kilo går ned 2 kilo på en uke et det bra. Da spiser vedkommende bra med mat, men har valgt å redusere kaloriinntaket sitt moderat for slik å senke kroppsvekten. Dersom man går fra BMI 24 til 23 på en uke er det noe helt annet. 

Som hun over meg sier, snakk med legen din om dette dersom du er usikker. Lykke til.

Skrevet

Du må tenke på dette med vannvekt, hormoner, hvor mye du har i magen når du veier deg, osv. også. Jeg har en lav vekt, men den kan fint være 1/2 -1 kilo forskjellig to morgener på rad. Så det jeg pleier å følge med på, er hva "maksvekt"/"minstevekt" er i løpet av f. eks. en uke. 

Anonymkode: 340cc...601

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må tenke på dette med vannvekt, hormoner, hvor mye du har i magen når du veier deg, osv. også. Jeg har en lav vekt, men den kan fint være 1/2 -1 kilo forskjellig to morgener på rad. Så det jeg pleier å følge med på, er hva "maksvekt"/"minstevekt" er i løpet av f. eks. en uke. 

Anonymkode: 340cc...601

Ja sikker på jeg veier et par kilo mer rett for og de første dagene under mens. Da føles jo omtrent alt man eier av klær trange.   Men et tips sånn for å klare å gå ned noen kilo er å spise lite på kvelden og helst ikke etter kl 19.00.  Det er også bevist at slanke mennesker har en rikere tarmflora enn overvektige, rik og sunn tarmflora kan man oppnå ved å spise mye fiber. F.eks grovt brød, et par gulerøtter hver dag, et eple, en banan. Brokkoli til middag. Skal ikke så mye til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...