AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #1 Skrevet 4. november 2019 Er litt lei Norge og ser meg om etter et annet land. Har en god utdannelse om det har noe å si. Ser etter noe i Europa da jeg synes helsesystemet er bedre enn i f.eks USA. Hvor bra er f.eks Frankrike, Italia, Sveits, Luxembourg osv? Anonymkode: f2022...187
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #2 Skrevet 4. november 2019 Skottland! Har alltid synes Skottland virker som et utrolig interessant land, fin natur, fine folk. Anonymkode: e53cc...ba8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #3 Skrevet 4. november 2019 Finn jobben først, deretter undersøker du om landet er noe for deg. Anonymkode: aa643...5e5
sumyherbst Skrevet 4. november 2019 #4 Skrevet 4. november 2019 Bra du ser i Europa. Det er ikke bare å reise til USA hvis du vil det. Når det gjelder helsesystem, vil du oppleve at det norske faktisk ikke er så aller verst. Flere land har ingen egenandel og du får kanskje refundert bussbilletten til legekontoret, men så har de kjempelange køer og det er kun satt av ti minutter til deg. Hvis jeg skulle jobbet utenfor Norge, ville jeg jobbet i Sverige, Danmark, Tyskland eller Nederland. Kulturen er ganske så lik Norge, helsevesenet er godt og du har omtrent like lange arbeidsdager som her. I Storbritannia vil du måtte jobbe mye mer enn du gjør i Norge.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #5 Skrevet 4. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Skottland! Har alltid synes Skottland virker som et utrolig interessant land, fin natur, fine folk. Anonymkode: e53cc...ba8 Men tror det er vanskelig å få jobb der? Anonymkode: f2022...187
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #6 Skrevet 4. november 2019 Selv liker jeg Nederland. Spennende, moderne, korte avstander, lett å kommunisere Anonymkode: d929b...d95
Gjest Mask Skrevet 4. november 2019 #7 Skrevet 4. november 2019 Sveits er nesten umulig å få f.eks statsborgerskap, der er de helt utrolig strenge med reglene. Så det skal du nesten bare glemme med en gang, hva med Canada? De har jo ca samme system som oss og de er "liksom" Amerika på mange måter, gode jobb muligheter der nå også da arbeidsledigheten er utrolig lav nå
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #8 Skrevet 5. november 2019 56 minutter siden, Slaskete Maskot skrev: Sveits er nesten umulig å få f.eks statsborgerskap, der er de helt utrolig strenge med reglene. Så det skal du nesten bare glemme med en gang, hva med Canada? De har jo ca samme system som oss og de er "liksom" Amerika på mange måter, gode jobb muligheter der nå også da arbeidsledigheten er utrolig lav nå Eh,. Ja, statsborgerskap er sveitserne blitt strengere på, men de er med i "freedom of movement" delen i EU på samme måte som andre EU/EØS land (gjennom bilaterale avtaler), så finner du først jobb er det relativt uproblematisk å flytte til Sveits. Da er det bare å registrere seg. Statsborgerskap er uansett ikke så viktig begynnelsen, og man må uansett bo mange år i nesten hvilket som helst land før det eventuelt blir aktuelt. Canada er betydelig vanskeligere selv om det riktignok er litt enklere enn USA. Man må uansett ha oppholds/arbeidstillatelse først, og jobber man ikke med noe det er "shortage" av, så er det ikke lett å flytte til Canada. Anonymkode: 49833...52d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå