Gå til innhold

Skal dere selge kjolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å funderer på om jeg skal selge kjolen min nå etter at bryllupet er overstått eller ikke.

Vet jo at jeg ikke skal bruke den flere ganger , men synes det er så kjempe vemodig å kvitte meg med finstasen. :roll:

Hva skal dere andre som har kjøpt gjøre med kjolen??

Videoannonse
Annonse
Gjest Miss.Chanel
Skrevet

selger den skikkelig billig! men det blir nok trist på en måte.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Kommer til å selge den, for ellers blir det bare "husafyll". Jeg kan ikke farge den om å eventuelt bruke den senere, og da er det like greit å kvitte seg med den.

Ser ikke på det som vemodig i det hele tatt, for jeg får jo ikke brukt den igjen. :wink:

Skrevet

Jeg skal beholde min. Tviler på at det er så mange der ute som vil være interessert i å overta den, dessuten kan jeg bruke den ved andre anledninger siden den ikke ser ut som noen brudekjole.

Skrevet

Det var vel argumentet for å kjøpe kjole det ja, at jeg bare kan selge den...

Meeeen, nå ser jeg for meg at jeg ihverfall vil ha den en stund...

Ser dessuten at det ikke er så lett å få solgt, men tror nok jeg vil prøve på det smått om senn...

Skrevet

Min ligger ute for salg...

Men mannen vil gjerne at jeg skal beholde den.

Den var ALT for fin til å selges...

Men... Hvorfor skal den oppbevares når jeg ALDRI kommer til å bruke den igjen?? :-?

Skrevet
Jeg skal beholde min. Tviler på at det er så mange der ute som vil være interessert i å overta den' date=' dessuten kan jeg bruke den ved andre anledninger siden den ikke ser ut som noen brudekjole.[/quote']

min ser veldig brudeaktig ut :ler: ,men selge den vil eg aldri :-( altfor trist...ska aldri sei aldri,men den e så lekker,kanskje dattera mi vil bruke den?? lov å crømme :-)

Skrevet

Selger begge de to jeg har kjøpt billig... Har ikke brukt for dem som støvsamlere hjemme... :-)

Skrevet
Selger begge de to jeg har kjøpt billig... Har ikke brukt for dem som støvsamlere hjemme... :-)

har du kjøpt to?

Gjest Madam Felle
Skrevet

har du kjøpt to?

To er da ingenting :ler:

Jeg er oppe i 6 nå, og har en i skapet som skal selges + den jeg skal bruke selv. De andre har jeg solgt, og har funnet ut at kjolen min vil koste meg 2000 kr ( inkludert ekstra slep og slør)

Lang historie bak alle kjolene, og den vil jeg nok få høre igjen i talen til min kjære :ler:

Skrevet

To er da ingenting :ler:

Jeg er oppe i 6 nå, og har en i skapet som skal selges + den jeg skal bruke selv. De andre har jeg solgt, og har funnet ut at kjolen min vil koste meg 2000 kr ( inkludert ekstra slep og slør)

Lang historie bak alle kjolene, og den vil jeg nok få høre igjen i talen til min kjære :ler:

Har kjøpt to ja... Og kunne kjøpt mange fler.... Men har sagt til meg selv at nå må det være nok!!! :hoho:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vel, jeg klarte ikke å være så smart :ler:

Skrevet

Madam Felle:

Du MÅ fortelle oss historien. Holder på å sprekke av nyskjerrighet!!! :wink:

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg skal selge den. Jeg har jo heller ikke selv betalt den, mine foreldre hadde så lyst til å kjøpe den til meg, så føler at det kanskje blir litt feil å selge den. Jeg har derimot tenkt på om jeg kanskje skal få den sydd om, så jeg kan ha den til selskapskjole senere. Vi får se. :-)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vel, første kjolen fant jeg på Internett i Amerika. Den så veldig fin ut, og jeg fant ut jeg kunne sy den inn eller ut litt, om det var behov for det. Jeg betalte 1300 for den, så det ville ikke være store tapet. Fikk kjolen, og den var grusom :ler: Hele kjolen var dekket med perler og dingledangler, og kjolen på bilde var ikke i nærheten av den jeg hadde her hjemme. Så jeg solgte den, og fikk 4000 kr på QXL for den. :ler:

Hun var kjempe fornøyd med kjolen, og jeg fikk mail av henne med bilde av henne. Bra var jo det.

Så fant jeg to andre i Amerika igjen, og fant ut jeg kunne kjøpe begge to, for de kostet bare kr 2800. For meg ble de jo gratis, siden jeg fikk såpass mye for den første.

Fikk så begge kjolene, og den ene hadde jeg planer på å bruke, men den andre var ikke litt fin på meg. Den solgte jeg for kr 1250.

Hadde da planer på å sy om den jeg da hadde i skapet, sånn at den ble som jeg ville ha den, for den skulle ejg bruke. Til ejg en dag dumpet bort i et bilde her på KG, av den mest fantastiske kjolen jeg hadde sett. :ler: Snakket litt med min kjære, og han gikk med på at jeg skulle få kjøpe den.

Jeg kjøpte den kjolen, men tenkte da ikke på at denne bruden hadde vært 10 cm høyere enn meg. :ler: Så hele kjolen ble feil, og sydamen våget ikke begynne å sy den om for meg. La den ut for salg, og solgte den med litt tap. Men alt i alt hadde ikke jeg tapt penger.

Fant en i Danmark som syr kjole etter mål, og hun kunne sy denne kjolen jeg ville ha til meg. Jeg gledet emg som en liten unge til den dagen kjolen skulle komme, men skuffelsen ble utrolig stor da jeg fikk se kjolen. Fabrikken som syr kjolene hadde puttet kjole, slep, slør og sjal ned i en liten plastpose, så den var så krøllete at jeg lurte på hvordan jeg skulle få rettet den ut. Sendte henne mail, og hun skulle betale rens for den.

Først etter noen timer prøvde jeg kjolen, og holdt på å gå i bakken, for den var for liten. :cry: Sendte henne en ny mail og forklarte situasjonen, og fikkb eskjed om at de skulle sy ny til meg. jeg sendte den andre til henne, go sitter nå og venter på å få min kjole i posten.

Utrolig nervepirrende, for det er nå 5 uker til bryllupet, og de regner med å bli ferdig med kjolen min om ca 3 uker. Da bør den passe, for gjør den ikke det, så stiller jeg i svart sekk :ler:

Nei da, håper virkelig denne blir bra nok, for jeg orker ikke finne en ny. For da er jo jeg oppe i nr 7, og det kan jeg ikke. :hoho:

vel det var korte trekk hva som har hendt.

Skrevet

Jeg hadde tenkt å selge min, men da jeg sa det til min kjære, ville han ikke høre om det. Kjolen skulle jeg beholde, selv om vi begge er klare om at den bare kommer til å ligge der. Han vi at vi skal kunne vise den til våre barn en gang langt i fremtiden.

Skrevet

Tror nok jeg kommer til å selge min også, men mannen vil ikke høre snakk om det. Han vil at vi skal beholde den, som et minne eller noe. Men vi får se - time will tell... Jeg må jo få brukt den først :wink:

Skrevet

Jeg prøver å selge kjolen min, men har ikke hatt hell med ennå. Jeg har hatt den annonsert i 2-3 mnd, uten at jeg har fått en eneste telefon. Litt leit egentlig. Den henger jo bare i skapet likevel. Og så er den for mye brudekjolke til at jeg kan evt. farge den og bruke den senere. Jeg får vel sette inn annonse igjen.

Skrevet

Jeg har ikke helt bestemmt meg enda.

Den er jo veldig spesiell, men sammtidig skal jeg kunne ta av livet og sy på et enklere skjørt (i en annen farge) , så da kan den jo brukes på nytt. Så tror egentli jeg har lysst til å gå for den løsningen.

Vi får se. Jeg kommer ikke til å selge den med det samme ihvertfall.

Skrevet

Jeg skal beholde min. Har faktisk kjøpt den brukt selv.

Men - jeg skal ha den og enten kan jeg få sydd dåpskjole av den om vi får barn, eller jeg skal bare ta den frem og seeeee på den innimellom :P .

Mamma har beholdt sin i 40 år og jeg synes alltid det var stas å kunne kikke på hennes brudeting. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...