Gå til innhold

Deres forhold til skabb

Fremhevede innlegg

Skrevet

Erfaringer, fordommer, tanker og tips om skabb 

Anonymkode: 0ba08...74c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det er vanskelig å bli kvitt... 

Skrevet
9 minutter siden, Meadow skrev:

At det er vanskelig å bli kvitt... 

Ja, har hørt det ja :// 

Skrevet

Skambelagt, men veldig vanlig. Blir ofte definert som en STD da den smitter gjennom nærhet. Noen får det lett andre kan ligge i samme seng i ukesvis som en vertskropp uten å bli smittet.

Anonymkode: 52b4c...0ce

• Liker 2
Skrevet

Lett å få, vanskelig å bli kvitt. Ingens feil om de får det. 

Anonymkode: ed17d...32c

• Liker 1
Skrevet

Jobber innen helse med brukere vi er tett på, litt som om man skulle jobbe i en barnehage. Så vi kommer ikke unna lang nok hudkontakt til å slippe unna utbrudd av forx skabb. 

Har aldri hatt det og ville nok skrapt av huden hvis det skjedde. Ikke fordi skabb er skambelagt, eller noe annet enn at kryp i huden er jeg rett og slett ikke typen til å takle.

i 2019 vet vel de aller fleste hvordan visse "sykdommer" kommef. Ergo heller ikke noe galt i å få lus, skabb, herpes mm.

Anonymkode: 331d5...5d8

• Liker 1
Skrevet

Noen som har noen tips til hva man bør gjøre for å være sikker på at man blir kvitt det? Det sies jo av leger at det skal være lett å bli kvitt, men mange opplever det jo ikke på denne måten. 

Skrevet
På 4.11.2019 den 0.18, AnonymBruker skrev:

Erfaringer, fordommer, tanker og tips om skabb 

Skabb har jeg ikke noe forhold til. Ønsker heller ikke å ha noe personlig forhold til eller nærkontakt med skabb. 

Hvorfor spør du ts? 

Anonymkode: 87c55...59a

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skabb har jeg ikke noe forhold til. Ønsker heller ikke å ha noe personlig forhold til eller nærkontakt med skabb. 

Hvorfor spør du ts? 

Spurte fordi jeg lurte på om jeg hadde fått det. Og har nå fått greie på at jeg faktisk har det. Så da hadde det vært greit med tips :) 

- ts 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spurte fordi jeg lurte på om jeg hadde fått det. Og har nå fått greie på at jeg faktisk har det. Så da hadde det vært greit med tips :) 

- ts 

Legen din og apoteket har vel gitt deg den infoen de er pålagt å gi deg? Ellers er det grunn til skabb bekymring.

Skrevet

Fikk skabb av å sove i en hytte (sommer, stor gjennomtrekk av turister, var på kjøretur). Klødde som faen et par uker etterpå, med det typiske utslettet på hender og overalt. Fikk et middel av legen å smøre på, som svei som bare pokker. Tok 4-5 uker før det var helt borte. 

Så ja, det er noe dritt men med veldig god klesvask, rengjøring (hyggig sengetøyskifte under behandling) og tålmodighet så går det fint.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...