AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #1 Skrevet 3. november 2019 Erfaringer, fordommer, tanker og tips om skabb Anonymkode: 0ba08...74c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #3 Skrevet 3. november 2019 9 minutter siden, Meadow skrev: At det er vanskelig å bli kvitt... Ja, har hørt det ja :// Anonymkode: 0ba08...74c
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #4 Skrevet 5. november 2019 Skambelagt, men veldig vanlig. Blir ofte definert som en STD da den smitter gjennom nærhet. Noen får det lett andre kan ligge i samme seng i ukesvis som en vertskropp uten å bli smittet. Anonymkode: 52b4c...0ce 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #5 Skrevet 5. november 2019 Lett å få, vanskelig å bli kvitt. Ingens feil om de får det. Anonymkode: ed17d...32c 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #6 Skrevet 5. november 2019 Jobber innen helse med brukere vi er tett på, litt som om man skulle jobbe i en barnehage. Så vi kommer ikke unna lang nok hudkontakt til å slippe unna utbrudd av forx skabb. Har aldri hatt det og ville nok skrapt av huden hvis det skjedde. Ikke fordi skabb er skambelagt, eller noe annet enn at kryp i huden er jeg rett og slett ikke typen til å takle. i 2019 vet vel de aller fleste hvordan visse "sykdommer" kommef. Ergo heller ikke noe galt i å få lus, skabb, herpes mm. Anonymkode: 331d5...5d8 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #7 Skrevet 7. november 2019 Noen som har noen tips til hva man bør gjøre for å være sikker på at man blir kvitt det? Det sies jo av leger at det skal være lett å bli kvitt, men mange opplever det jo ikke på denne måten. Anonymkode: 0ba08...74c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #8 Skrevet 7. november 2019 På 4.11.2019 den 0.18, AnonymBruker skrev: Erfaringer, fordommer, tanker og tips om skabb Anonymkode: 0ba08...74c Skabb har jeg ikke noe forhold til. Ønsker heller ikke å ha noe personlig forhold til eller nærkontakt med skabb. Hvorfor spør du ts? Anonymkode: 87c55...59a
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #9 Skrevet 7. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skabb har jeg ikke noe forhold til. Ønsker heller ikke å ha noe personlig forhold til eller nærkontakt med skabb. Hvorfor spør du ts? Anonymkode: 87c55...59a Spurte fordi jeg lurte på om jeg hadde fått det. Og har nå fått greie på at jeg faktisk har det. Så da hadde det vært greit med tips - ts Anonymkode: 0ba08...74c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #10 Skrevet 7. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spurte fordi jeg lurte på om jeg hadde fått det. Og har nå fått greie på at jeg faktisk har det. Så da hadde det vært greit med tips - ts Anonymkode: 0ba08...74c Legen din og apoteket har vel gitt deg den infoen de er pålagt å gi deg? Ellers er det grunn til skabb bekymring. Anonymkode: 87c55...59a
Badesåpe Skrevet 7. november 2019 #11 Skrevet 7. november 2019 Fikk skabb av å sove i en hytte (sommer, stor gjennomtrekk av turister, var på kjøretur). Klødde som faen et par uker etterpå, med det typiske utslettet på hender og overalt. Fikk et middel av legen å smøre på, som svei som bare pokker. Tok 4-5 uker før det var helt borte. Så ja, det er noe dritt men med veldig god klesvask, rengjøring (hyggig sengetøyskifte under behandling) og tålmodighet så går det fint. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå