AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #1 Skrevet 3. november 2019 PLIS SVAR MEG For over et halvt år siden ble jeg dumpet for første gang av eksen min. Han bruke meg i etterkant for sex å ville ha meg for seg selv. Men jeg sier at i var sammen i ca. 1-1,5 år men mye av det er "uten tittelen". Han såret meg veldig å fikk mange til å gå mot meg på en indirekte måte. I tillegg var han mitt første kyss, min første sex osv... Etter mye så kom en ny gutt inn i livet mitt og jeg startet å få følelser, selv om dette ikke var mer enn 3 måneder etter ting hadde endt med eksen min. Nå er jeg sammen ed han "nye" og har vært det i 3 måneder og er så glad i han og føler meg ekstremt trygg rundt han. Noen ganger dukker min eks opp i hodet. Dette er aldri når jeg er med han jeg er med nå, men enten om jeg ser et bilde av han, eller at jeg tenkte på en opplevelse jeg delte med han. Da kommer det vonde følelser (tror jeg) og det knytter seg i magen. Det jeg da lurer på er om jeg egentlig har kommet meg over eksen min, eller om jeg ikke har det? Og hva burde jeg gjøre med det, og si til han jeg dater nå? Håper dette gir mening. Anonymkode: c52c1...e46
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #2 Skrevet 3. november 2019 Hvor mange steder skal du legge ut dette innlegget? Anonymkode: ff453...74f
Jenny3221 Skrevet 3. november 2019 #3 Skrevet 3. november 2019 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange steder skal du legge ut dette innlegget? Anonymkode: ff453...74f Endret 3. november 2019 av Jenny3221
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #4 Skrevet 3. november 2019 Jeg lurer på det samme. Jeg tror ikke du burde ende det du har nå, men kanskje snakke med han om dette? Anonymkode: c52c1...e46 1
Gjest ByeByeLove Skrevet 3. november 2019 #5 Skrevet 3. november 2019 Hvis du lurer på om du har kommet over eksen, så har du ikke det.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #6 Skrevet 3. november 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: PLIS SVAR MEG For over et halvt år siden ble jeg dumpet for første gang av eksen min. Han bruke meg i etterkant for sex å ville ha meg for seg selv. Men jeg sier at i var sammen i ca. 1-1,5 år men mye av det er "uten tittelen". Han såret meg veldig å fikk mange til å gå mot meg på en indirekte måte. I tillegg var han mitt første kyss, min første sex osv... Etter mye så kom en ny gutt inn i livet mitt og jeg startet å få følelser, selv om dette ikke var mer enn 3 måneder etter ting hadde endt med eksen min. Nå er jeg sammen ed han "nye" og har vært det i 3 måneder og er så glad i han og føler meg ekstremt trygg rundt han. Noen ganger dukker min eks opp i hodet. Dette er aldri når jeg er med han jeg er med nå, men enten om jeg ser et bilde av han, eller at jeg tenkte på en opplevelse jeg delte med han. Da kommer det vonde følelser (tror jeg) og det knytter seg i magen. Det jeg da lurer på er om jeg egentlig har kommet meg over eksen min, eller om jeg ikke har det? Og hva burde jeg gjøre med det, og si til han jeg dater nå? Håper dette gir mening. Anonymkode: c52c1...e46 Du er ikke helt over eksen, men du er på vei. Du trenger ikke gjøre noe eller si noe. Det er bare kroppen din som bearbeider minnene dine. Anonymkode: 7069c...cd6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #7 Skrevet 4. november 2019 7 timer siden, Kognosøren skrev: Hvis du lurer på om du har kommet over eksen, så har du ikke det. Men er det da dårlig av meg å være i et nytt forhold? Anonymkode: c52c1...e46
Gjest ByeByeLove Skrevet 4. november 2019 #8 Skrevet 4. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Men er det da dårlig av meg å være i et nytt forhold? Anonymkode: c52c1...e46 Det blir ikke riktig overfor din nye partner dersom du ikke har kommet deg videre og har følelsene dine hos eksen.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #9 Skrevet 4. november 2019 39 minutter siden, Kognosøren skrev: Det blir ikke riktig overfor din nye partner dersom du ikke har kommet deg videre og har følelsene dine hos eksen. Enig med deg i det. Dårlig gjort mot ny kjæreste. Anonymkode: 64aa7...97d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #10 Skrevet 5. november 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg i det. Dårlig gjort mot ny kjæreste. Anonymkode: 64aa7...97d Det der tror jeg skjer ganske ofte. Ikke så mange som tar seg den tiden det tar å komme over noen før de hopper på noe nytt. Er man dumperen skjønner jo at de føler seg lettet for å ha dumpet og føler seg fri og slår ut håret.... det tar ca 1 mnd eller 2 kanskje lengre hvis du og din eks hadde ett greit brudd at han begynner å lure på hvordan du har d og hva du gjør, For deg er værste tiden rett etter bruddet... men jeg tror ikke du er helt ferdig med din eks enda. Men nå er du i ett nytt forhold og jeg syns ikke du behandler din nye kjæreste dårlig. Det er ofte en menneskelig reaksjon å være redd for å bli alene etter ett brudd. Noe du hadde i livet ditt har plutselig blitt borte. Det utløser frykt for å bli alene og ensom. Men det riktige er å snakke med din nye kjæreste om det slik at han er klar over det. Tror riktig person vil vise deg forståelse. Kanskje har han vært der sjøl. De fleste har en eks i bakhodet. Det jeg lurer på er hvordan vil du reagere hvis din eks sender deg en mld om hvordan du har det?? Vær 100% ærlig med deg selv. Hvis det skjedde akkurat nå.. hvordan hadde du reagert? Hadde du blitt irritert? Hadde hjertet gjort ett hopp? Og ville du ha svart?? Anonymkode: ec142...fbe
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #11 Skrevet 5. november 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der tror jeg skjer ganske ofte. Ikke så mange som tar seg den tiden det tar å komme over noen før de hopper på noe nytt. Er man dumperen skjønner jo at de føler seg lettet for å ha dumpet og føler seg fri og slår ut håret.... det tar ca 1 mnd eller 2 kanskje lengre hvis du og din eks hadde ett greit brudd at han begynner å lure på hvordan du har d og hva du gjør, For deg er værste tiden rett etter bruddet... men jeg tror ikke du er helt ferdig med din eks enda. Men nå er du i ett nytt forhold og jeg syns ikke du behandler din nye kjæreste dårlig. Det er ofte en menneskelig reaksjon å være redd for å bli alene etter ett brudd. Noe du hadde i livet ditt har plutselig blitt borte. Det utløser frykt for å bli alene og ensom. Men det riktige er å snakke med din nye kjæreste om det slik at han er klar over det. Tror riktig person vil vise deg forståelse. Kanskje har han vært der sjøl. De fleste har en eks i bakhodet. Det jeg lurer på er hvordan vil du reagere hvis din eks sender deg en mld om hvordan du har det?? Vær 100% ærlig med deg selv. Hvis det skjedde akkurat nå.. hvordan hadde du reagert? Hadde du blitt irritert? Hadde hjertet gjort ett hopp? Og ville du ha svart?? Anonymkode: ec142...fbe Nå er ikke jeg ts, men du understreker poenget mitt. Det skjer ofte. Mange som helt sikkert hadde hatt godt av å være alene, hopper inn i noe nytt for bekreftelse og oppmerksomhet. Ja, kanskje de også er genuint forelsket. Men den emosjonelle delen av dem som fortsatt bærer på en sorg blir skjøvet til siden. De river ikke av plasteret selv, får vondt, men leger på egenhånd. Nei, de blir avhengige av et annet menneske for å få nye plastere på såret sitt. Du kan ikke la andre lege deg, fordi det alltid er en sjanse for at den nye kjæresten også gjør det slutt. Og da sitter man der også må gjenta hele mønsteret. Jeg sier ikke at det alltid er slik, men det skjer ganske ofte. Og jeg synes ikke det er rettferdig mot en ny partner. Hvem vil ha noen som bruker deg for å få bekreftelse? Har vært der selv, og blir eksen nevnt titt og ofte ER man ikke over vedkommende. For det man har surrende rundt i tankene på jevnlig basis kommer alltid til uttrykk gjennom ord. Og mange er heldige og har en forståelsesfull kjæreste. Men det er likevel ikke greit, mener jeg. Anonymkode: 64aa7...97d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #12 Skrevet 5. november 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke jeg ts, men du understreker poenget mitt. Det skjer ofte. Mange som helt sikkert hadde hatt godt av å være alene, hopper inn i noe nytt for bekreftelse og oppmerksomhet. Ja, kanskje de også er genuint forelsket. Men den emosjonelle delen av dem som fortsatt bærer på en sorg blir skjøvet til siden. De river ikke av plasteret selv, får vondt, men leger på egenhånd. Nei, de blir avhengige av et annet menneske for å få nye plastere på såret sitt. Du kan ikke la andre lege deg, fordi det alltid er en sjanse for at den nye kjæresten også gjør det slutt. Og da sitter man der også må gjenta hele mønsteret. Jeg sier ikke at det alltid er slik, men det skjer ganske ofte. Og jeg synes ikke det er rettferdig mot en ny partner. Hvem vil ha noen som bruker deg for å få bekreftelse? Har vært der selv, og blir eksen nevnt titt og ofte ER man ikke over vedkommende. For det man har surrende rundt i tankene på jevnlig basis kommer alltid til uttrykk gjennom ord. Og mange er heldige og har en forståelsesfull kjæreste. Men det er likevel ikke greit, mener jeg. Anonymkode: 64aa7...97d Jeg forstår deg veldig godt, men det er ikke så enkelt som bare det. Jeg mener at hvert forhold er annerledes. Min eks ser jeg bilder av av og til med at personer som er i samme området som han sender bildet av han. Da kjenner jeg at jeg får et stikk i hjertet, men dette er fordi jeg ble så såret av han. Han brukte med for sex, sprette rykter om meg, vendte vennene mine imot meg og fikk meg til å få selvmordstanker. Når jeg og min nåværende kjæreste fant tonen følte jeg det var tidlig og jeg var usikre spå om det var for tidlig, men samtidig så føltes det het riktig. Akkurat nå for tiden så har jeg en veldig tøff periode, hvor alle mine tanker om eksen min kommer. Inne non av de gode tankene, men alle de vonde tankene som gjorde meg så lei meg. Men det som er, er at min nåværende kjæreste vet hvordan jeg hadde det med eksen min. Han vet at jeg tenker på han, og at jeg er såret av han. Jeg vet ikke om jeg har kommet meg over han. Eller jeg har kommet meg over han, men jeg vet ikke om jeg har kommet meg over det han gjorde. I tillegg så var han min første, og det er ikke alltid det blir glemt så fort har jeg hørt. Jeg har hørt at han alltid vil ligge i underbevisstheten din. Og med det du sier om hva jeg hadde gjort hvis han hadde skrevet til meg. Vi har hatt en samtale etter jeg fikk en ny. Den samtalen fikk meg bare til å føle meg dårlig, og fikk det til å føle meg dritt i mange dager. Dette sa jeg da til han jeg er med nå, og han forstod det veldig godt. Anonymkode: c52c1...e46
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #13 Skrevet 5. november 2019 Jeg ville ikke ventet på å komme over eksen. Da kan du bli sittende der i flere år. Den beste måten å komme over noen på, er å komme seg videre, bli kjent med nye folk. Eksen blir værende og gnage på deg mye lengre om du skal vente. Anonymkode: 4f689...85b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #14 Skrevet 5. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår deg veldig godt, men det er ikke så enkelt som bare det. Jeg mener at hvert forhold er annerledes. Min eks ser jeg bilder av av og til med at personer som er i samme området som han sender bildet av han. Da kjenner jeg at jeg får et stikk i hjertet, men dette er fordi jeg ble så såret av han. Han brukte med for sex, sprette rykter om meg, vendte vennene mine imot meg og fikk meg til å få selvmordstanker. Når jeg og min nåværende kjæreste fant tonen følte jeg det var tidlig og jeg var usikre spå om det var for tidlig, men samtidig så føltes det het riktig. Akkurat nå for tiden så har jeg en veldig tøff periode, hvor alle mine tanker om eksen min kommer. Inne non av de gode tankene, men alle de vonde tankene som gjorde meg så lei meg. Men det som er, er at min nåværende kjæreste vet hvordan jeg hadde det med eksen min. Han vet at jeg tenker på han, og at jeg er såret av han. Jeg vet ikke om jeg har kommet meg over han. Eller jeg har kommet meg over han, men jeg vet ikke om jeg har kommet meg over det han gjorde. I tillegg så var han min første, og det er ikke alltid det blir glemt så fort har jeg hørt. Jeg har hørt at han alltid vil ligge i underbevisstheten din. Og med det du sier om hva jeg hadde gjort hvis han hadde skrevet til meg. Vi har hatt en samtale etter jeg fikk en ny. Den samtalen fikk meg bare til å føle meg dårlig, og fikk det til å føle meg dritt i mange dager. Dette sa jeg da til han jeg er med nå, og han forstod det veldig godt. Anonymkode: c52c1...e46 Du er ikke over sviket. Du får selv vurdere om dette er noe du må jobbe med alene. Bra du er ærlig med kjæresten din. Hadde jeg vært din kjæreste hadde jeg nok valgt å gå fra deg. Men det kommer litt an på hva slags konsekvenser det hadde fått for forholdet også. Jeg ønsker ikke en fraværende og utilgjengelig kjæreste som ikke er ferdig med tidligere kjærester. Alle har en fortid, men om fortiden påvirker en i særlig negativ grad og dette går utover forholder, synes jeg ikke det er fair. Om man kan finne tilbake til hverandre senere får tiden vise. Anonymkode: 64aa7...97d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #15 Skrevet 5. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke over sviket. Du får selv vurdere om dette er noe du må jobbe med alene. Bra du er ærlig med kjæresten din. Hadde jeg vært din kjæreste hadde jeg nok valgt å gå fra deg. Men det kommer litt an på hva slags konsekvenser det hadde fått for forholdet også. Jeg ønsker ikke en fraværende og utilgjengelig kjæreste som ikke er ferdig med tidligere kjærester. Alle har en fortid, men om fortiden påvirker en i særlig negativ grad og dette går utover forholder, synes jeg ikke det er fair. Om man kan finne tilbake til hverandre senere får tiden vise. Anonymkode: 64aa7...97d Takk!! Men jeg vil ikke si at dette har noe konsekvenser for forholdet. Det går ett mer utover meg enn det gjør for han. Anonymkode: c52c1...e46
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #16 Skrevet 5. november 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk!! Men jeg vil ikke si at dette har noe konsekvenser for forholdet. Det går ett mer utover meg enn det gjør for han. Anonymkode: c52c1...e46 Ja, du må vurdere konsekvensene selv. Kanskje har det ikke konsekvenser nå, men på sikt kan kjæresten din kanskje føle at det blir vanskelig, eller en byrde. Du får snakke med han om han tror han kan takle at det kommer til å være slik for en periode. Anonymkode: 64aa7...97d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå