Gå til innhold

Forskjellig dimensjon på dekk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skifter dekk på bilen i helgen, og oppdaget nå at jeg har satt på noen gamle dekk. Disse dekkene fikk jeg av et verksted, i påvente av noen andre dekk. Disse dekkene har 2 forskjellige dimensjoner, 195/65 og 185/60. 

Mer det krise å kjøre med disse dekkene et par dager til, frem til jeg kan skifte til noen andre? 

Dekkene står forresten slik:

Forran 195/65

bak 185/60

Anonymkode: 8fd30...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være problematisk på noen få firehjulsdrevne biler, i alle fall på BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mannisinbestealder skrev:

Kan være problematisk på noen få firehjulsdrevne biler, i alle fall på BMW.

4 minutter siden, Mannisinbestealder skrev:

Hvilken bil er det?

Har Suzuki. 4 hjuls trekk er avslått stort sett hele tiden, med unntak av når det er såpeglatt. 

Skal få skifter dekk til de jeg egentlig skulle ha, men de er lagret 2 timer unna så det er ikke bare bare å reise å skifte igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dekkene er like på akslingen (foran vs bak), skal dette gå greit en liten stund. Men optimalt er det ikke. :)

Anonymkode: 8f3b8...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har Suzuki. 4 hjuls trekk er avslått stort sett hele tiden, med unntak av når det er såpeglatt. 

Skal få skifter dekk til de jeg egentlig skulle ha, men de er lagret 2 timer unna så det er ikke bare bare å reise å skifte igjen

Ikke bruk 4-hjulstrekken så går det bra ei stund. Men ulike egenskaper på dekkene når bilen har 4-hjulstrekk er ødeleggende for den. Vet om de som har gjort, og det gikk galt. Det er ikke snakk om noen få heller, som det sies over her.

Anonymkode: 7ac50...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...