AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #1 Skrevet 3. november 2019 Jeg har det helt forferdelig nå. Klarer ikke slutte å gråte og har vært langt nede nå i flere uker. Kort og enkelt fortalt så skal jeg delta på et arrangement i neste uke. Dette er et arrangement jeg har visst om siden jul i fjor, med andre ord har jeg hatt nesten ett år på meg. På dette arrangementet har jeg en sentral rolle som vil gi meg mye oppmerksomhet, også i lokal media (men ikke sånn VG osv, heldigvis). Jeg har slitt med alvorlig depresjon de siste årene og har lagt på meg mange kilo, her snakker vi 20-30 kg. I fjor når jeg fikk vite om dette arrangementet fant jeg ut at jeg må gå ned i vekt nå som "søkelyset" skal være på meg, og alle jeg kjenner, ekser osv vil se meg. At jeg må passe på å bli fin til dette eventet. Dessverre klarte jeg ikke gå ned i vekt, jeg er like tykk som før og jeg føler meg så utrolig dårlig og redd. Under dette arrangementet skal jeg også holde en tale, og jeg er så nervøs at jeg har mest lyst til å utsette meg for noe slik at jeg slipper å delta på dette. Dessverre har jeg ikke noe valg, jeg MÅ..... Dette skulle være min tid, jeg skulle stråle og være selvsikker, men ikke pokker om jeg klarte det. 😢 Jeg er så sint og bitter på meg selv at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg har ikke engang funnet antrekk til dette arrangementet fordi jeg føler meg så stygg, jeg tør knapt se meg i speilet. Jeg skjemmes så inderlig. Alle får se hvor stor jeg har blitt og hvor mye jeg har ødelagt meg selv. Verste er at folk tenker bare at jeg er lat og stygg, ingen som skjønner hvor mye jeg har slitt med meg selv og hvor vondt jeg har hatt det, og at jeg har spist følelsene mine... Vet ikke helt om det var en positiv vending at jeg valgte bort alkoholen og heller gikk for mat når jeg var lei meg. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Det er jo helt og holdent min egen feil, jeg skulle gått inn for å gå ned i vekt, men det har vært så vanskelig når jeg ikke har brydd meg om meg selv i det hele tatt. Bare det å dusje èn gang i uka har vært et ork i perioder. Jeg gremmes så ille... Anonymkode: 60eae...834 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #3 Skrevet 3. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ♥️ Anonymkode: 57878...af7 ❤️❤️❤️ Anonymkode: 60eae...834 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #4 Skrevet 3. november 2019 Leit å høre og skjønner at du er frustrert og ha det vondt. Det er lov, føl det og la det komme ut, slik at det blir lettere å gi slipp på følelsene. Så snart du kan, snu tankene og ikke bebreid deg selv, gjort er gjort og skjedd er skjedd, nå handler det om øyeblikket og fremover. Ta deg selv og ditt velvære på alvor. Vi MÅ ingenting her i livet. Hvis du ikke ønsker å gjennomføre, avlys! Det er viktig at du tar dette valget bevisst, og ser at du alltid har et valg! For at dette skal bli best mulig må du enten velge avlysning fullt og helt, med de konsekvenser det vil ha, eller, fullt og helt gå inn for å gjennomføre med andre utfordringer og konsekvenser. Du skal velge det alternativet som er best for deg selv i denne situasjonen. Det verste du kan gjøre nå er å ikke velge og bare flyte med. Anonymkode: cddb0...5e3 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #5 Skrevet 3. november 2019 Vet du hva? Det er den selvforakten som fikk meg til å ta grep og gå målbevisst inn for saken. Jeg gikk ned 25 kg på 6 mnd. Når jeg kom over første kneika så var det egentlig ikke så mye jobb og har det mye bedre med meg selv. Det er lett å være aktiv når man er lett. Du rekker ikke å bli slank til dette arrangementet desverre. Tiden har rent ut. Du må velge å gå og se forbi vekten eller å gjemme deg hjemme. Men det er aldri for sent å gå ned i vekt. Om alle ser deg tykk nå og du går ned mye i vekt så vil du møte overraskelse og gode tilbakemeldinger fra alle du møter som har sett deg tykk og etterpå slank. Det er mye bra komplimenter å høste for å gå mye ned i vekt. Og det er bra for selvtilliten. For å klare slikt er en bragd som krever deg. Å ha klart det er enda viktigere enn selve kiloene. Anonymkode: 66715...e42 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #6 Skrevet 3. november 2019 Hold in tøy og en flatterende kjole er din venn. Lim på deg midlertidig selvtillit så klarer du dette. This to shall pass. Anonymkode: 72f48...ab4 8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #7 Skrevet 3. november 2019 Kampen mot vekten har ødelagt mitt liv også. Anonymkode: 33d16...930 1
Gjest RoNo Skrevet 3. november 2019 #8 Skrevet 3. november 2019 Uff da. Men at du ikke gikk ned i vekt betyr ikke at du ikke kan se fabelaktig ut. Som nevnt, flott kjole og bra undertøy. Få hjelp av betjening, og ikke vær redd for farger og kroppsnære klær. I tillegg ta deg en tur til frisøren og frisk opp frisyren. Kroppsholdning og et stort smil kan man komme langt med. Utrolig mange flotte kvinner som bærer på noen kilo ekstra.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #9 Skrevet 3. november 2019 Jeg føler med deg❤️ Det er en evig kamp for oss kvinner dette med vekten😢 Anonymkode: 9d579...560 3
Gjest Familytree Skrevet 3. november 2019 #10 Skrevet 3. november 2019 Hvis folk syntes du var lat og stygg, ville du ikke ha en viktig rolle i arrangementet. Jeg tror du fornedrer din innsats. Cheer up, du trenger en drakt og alt blir bra👍❤
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #11 Skrevet 3. november 2019 Du skal ikke avlyse. Du skal rocke denne eventen! Nå bruker du de kommende dagene til å ta så godt vare på deg selv som du overhode kan! Sov godt, spis mat som gir deg energi, gi huden din litt glød, kur håret og stell neglene. Så forbereder du deg mentalt på eventen. Vær rak i ryggen, smil, bær deg selv med den verdigheten du fortjener, uansett vekt! Etter eventen kommer du til å høste lovord for innsatsen din og for talen din. Ta til deg HVERT lovord og kjenn mestringsfølelsen. Den mestringsfølelsen tar du med deg videre og bruker den til å fortsette å ta vare på deg selv. Om noen måneder så skal du se at du har det bedre med deg selv og at du som et resultat av dette også har starter å gå ned i vekt. Jeg heier på deg!! Anonymkode: a09c7...67a 2
Mt3 Skrevet 3. november 2019 #12 Skrevet 3. november 2019 En med 20-30 kilo for mye kan allikevel se smaching ut, alt er avhengig av riktig holdning, utstråling, bekledning og sminke. Du har hatt det tøft, men kommet igjennom DET er en stor bragd, så får du begynne å jobbe med å ta vare på deg selv når du klarer det. Men start å si gode positive ting til deg selv nå, hver dag, til du faktisk tror det. Som en annen skriver TA styring, du må avgjøre om du vil fullføre eller om du vil melde avbud (for ja det er en mulighet, uten å måtte skade seg selv) Men tenk hvilken seier det er å gjennomføre, selv om det skremmer deg. Selv de som du ser på som tynne og vellykkede får lyst til å melde avbud til å være midtpunkt på ett stort arrangement, alle får kalde føtter iblandt. Det å være fryktløs er ikke det samme som å være tøff/modig, det er bare de som gjennomfører til tross for at angsten banker på som er det. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #13 Skrevet 4. november 2019 Se på Erna Solberg for inspirasjon! Hun rocker jo politikken på 7 året som statsminister og hun er jo ingen lettvekter rent fysisk sett. Hvis Erna og Grande (Grande, lol) kan så kan du. Det er dessuten sikkert du selv som henger deg mest opp i dette med vekta di. Om ikke du er UberGrose så er dette nok litt storm i vannglass. Lykke til! Anonymkode: 65c0e...d04
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #14 Skrevet 4. november 2019 Selv om du ikke har gått ned i vekt skriver du at du "er like tykk som før". Jeg tolker det som at du har holdt vekten stabil i nesten ett år, og det er en seier i seg selv det. Selv om det ikke ble helt slik du så for deg er det en god start for videre vektnedgang. Så må jeg jo også skyte inn her at du antakeligvis hadde for høye forventninger til deg selv da du fikk høre om dette arrangementet. Alvorlig depresjon er ikke noe å spøke med (jeg er der nemlig selv), og selv om en målsetning er mulig i teorien kan det bli helt urealistisk over så kort tid med denne lidelsen. Det at man ikke klarer å oppnå det gjør at man føler seg enda dårligere med seg selv. Det at du i det hele tatt skal delta på et arrangement der du skal holde en tale er også en stor seier i depresjonens mørke - samme med at du har lagt bort alkoholen. Har du oppfølging av helsevesenet fremdeles? Hvis ikke synes jeg du skal bestille time hos fastlegen nå. Det er viktig at du får hjelp til å se de små trinnene dine til å bli friskere og ikke gå ned i kjelleren når det ikke går helt slik du hadde tenkt (tro meg, jeg trenger mye hjelp til dette selv). I tillegg kan du få hjelp til videre vektnedgang. Og husk: det er mye man kan gjøre med seg selv, men det er også voldsomt hvor stor innvirkning alvorlig depresjon har på ens liv. Jeg blir hele tiden fortalt av helsevesenet at jeg må roe ned de forventningene jeg har til hvor fort det skal gå for meg å bli frisk og komme meg ovenpå igjen, og selv om jeg har blitt fortalt det titalls ganger er det vanskelig for meg å ikke legge lista så høyt. Anonymkode: 24f6d...736
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #15 Skrevet 4. november 2019 Jeg er helt, helt overveldet. Fy faen så fine dere er! Tusen takk for de gode svarene deres, jeg gråter av glede her. Trodde ikke jeg skulle få en slik respons, hadde forventet kjeft og "jaja sånn går det life goes on" kommentarer. Virkelig, takk!!! Jeg skal bruke de kommende dagene til å ta vare på meg selv ja, preppe meg til dette arrangementet og selv om jeg er altfor tung skal jeg klare dette. Det er ikke for sent å gå ned i vekt (prøver fortsatt), og jeg klarer det nok en dag, når jeg har blitt bedre fra depresjonen... Jeg går til psykolog så jeg får hjelp. ❤️ Skal til frisøren i morgen og har kjøpt meg en kjole jeg syns ser bra ut. Skal innom Change i morgen for å finne bra shapewear. Igjen, tusen takk dere, jeg trengte virkelig dette. Skal lese tråden hver dag frem til arrangementet (kan hende jeg får stygge kommentarer senere men de skal jeg ignorere). ❤️ Anonymkode: 60eae...834 3
Gjest RoNo Skrevet 4. november 2019 #16 Skrevet 4. november 2019 Å så bra å høre. Jeg var på Change når jeg ikke var fornøyd med meg selv. Hjelpen jeg fikk var enestående og det så ut som jeg hadde gått ned 10 kg. Utrolig hva riktig undertøy kan gjøre. Lykke til! Jeg er skikkelig imponert over deg.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #17 Skrevet 4. november 2019 Jeg syns du skal snu fokuset vekk fra deg selv og til det arrangementet handler om. Jeg antar at de som kommer kommer pga saken, ikke pga deg. Da er det neppe ditt utseende de bryr seg om. De tankene er dine. Det er du som skammer deg over deg selv. Det er lov! Men andre bryr seg ikke om vekta di på samme måte som deg. Vær heller den strålende dama du er! Den dama som har fått oppdraget fordi hun er dyktig og alle de andre grunnene til at de har valgt deg til å være arrangementets ansikt utad. Så heier jeg på deg når det kommer til å bli frisk fra depresjonen. Frisk. Husk at det er dét som er viktig. Anonymkode: 30401...d28 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå