Gå til innhold

Hold in: Kjole eller body?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg noe hold in, men er litt usikker på om jeg skal gå for body eller kjole, altså en av disse typene:

99991980103 99992580302

Det er fordeler og ulemper ved begge stiler, så jeg tenkte kanskje noen av dere som har erfaring med å bruke dette kunne ha noen gode råd. Jeg skal primært bruke det under skjørt og kjoler, men bodyen vil jo gi mulighet for å bruke under bukser og, det er ikke utenkelig at jeg vil gjøre det i ny og ne. Noen tanker/tips? Noe jeg burde tenke på eller vite?

Anonymkode: a36cf...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal bruke strømpebukse, og vil at den ikke skal lage valker under holdinsaken, så ville jeg gått for den med ben. 

Hvor er disse fra? 

Anonymkode: e8d68...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal bruke strømpebukse, og vil at den ikke skal lage valker under holdinsaken, så ville jeg gått for den med ben. 

Hvor er disse fra? 

Anonymkode: e8d68...bba

TS her.

Takk for svar. Jeg skal nok som regel bruke strømpebukse, ja. Jeg har lurt litt på det med strømpebukse faktisk. Under hold in-kjolen er det jo åpenbart at jeg tar strømpebuksen under, men jeg er usikker på om det er greiest/penest å ha den over eller under en body.

De to bildene jeg la ut er fra Change. Usikker på om jeg går for en av dem eller noe jeg bestiller fra Zalando, men jeg har vært innom og prøvd dem, og jeg likte dem :) 

Anonymkode: a36cf...f3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hva hovedproblemet ditt er? Kjole passer best til mine ridebukselår + at det nok er bittelitt stress med den med ben når du skal på do, hvis ikke den har noen finurlige løsninger da.

Anonymkode: 5ed3c...572

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer jo an på hva hovedproblemet ditt er? Kjole passer best til mine ridebukselår + at det nok er bittelitt stress med den med ben når du skal på do, hvis ikke den har noen finurlige løsninger da.

Anonymkode: 5ed3c...572

Den fra Change hadde faktisk hull mellom bena ;)

Men godt poeng med hva den skal brukes til. For meg er det mest mageområdet, altså alt mellom brystene og venusberget. Rumpa blir dessverre skvist flat i hold in uansett, selv om jeg gjerne skulle hatt den løftet og formet litt 😛 Det pleier jeg å få til med strømpebukse, men tror nok enhver hold in vil motvirke den effekten.

Anonymkode: a36cf...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig erfaring med at den første varianten glir opp, eller er ubehagelig å gå med om den er så trang at den ikke glir sakte oppover. 

Og den andre varianten synes godt om kjolen er ettersittende - kant på lårene. 

Og at alt som går så høyt blir for flatt i front. 

Jeg foretrekker varianten som løfter bak, ikke går ned over lårene, og stopper rett under brystet. 

Så dette er veldig individuelt. Avhengig av hva man skal ha over, og hvordan kroppen er. 

Anonymkode: 36983...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare husk at du må kunne tisse uten å kle deg naken. 

Anonymkode: b4d6c...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med kjole,  er at den kryper oppover,  og til slutt har du den rundt magen!  Magen blir ikke mindre av det! Det virker som de er designet bare for å stå rett opp og ned i,  for når man beveger seg,  sklir de opp.  Jeg har prøvd flere,  og den fra Change er håpløs.  

Body holder seg på plass,  men det er tungvint å kle av seg alt for å gå på do.  

Det jeg liker best,  er hold in truse.  Men kjøp den på et sted du får hjelp.  Det er veldig lett å bomme på størrelsen. Noen ruller seg da nedover ,  og det er heller ikke pent.  Noen lager valker akkurat i kanten,  og det er både stygt og ubehagelig. Derfor,  gå et sted du får veiledning!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en (lett) hold-in kjole, den glir ikke opp og føles sexy på ;) . Kjøpt på change. Sånne med ben på føler jeg meg så usexy i..da er det bedre med en body uten ben. Det har jeg faktisk akkurat bestilt meg i går.

Anonymkode: 90a05...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten den modellen med blonder hos change som jeg har, ser jeg. Til 899,-.

Anonymkode: 90a05...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dårlig erfaring med at den første varianten glir opp, eller er ubehagelig å gå med om den er så trang at den ikke glir sakte oppover. 

Og den andre varianten synes godt om kjolen er ettersittende - kant på lårene. 

Og at alt som går så høyt blir for flatt i front. 

Jeg foretrekker varianten som løfter bak, ikke går ned over lårene, og stopper rett under brystet. 

Så dette er veldig individuelt. Avhengig av hva man skal ha over, og hvordan kroppen er. 

Anonymkode: 36983...579

Hva mener du med dette?

Anonymkode: a36cf...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdin kjole gjør rumpa paddeflat, body er bedre men man blir våt når man tisser fordi åpningen er for liten og det er stor jobb og ta av hele hver gang.  En pants med høyt liv og litt lange ben er bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med dette?

Anonymkode: a36cf...f3a

Denne går over puppene. Det er aldri heldig. Med store pupper tyter de over, med mindre blir de paddeflate. 

Ingen har hofter-mage-pupper som passer perfekt inn i denne. 

Anonymkode: 36983...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har droppet denne typen hold in, fordi rumpa trykkes flat og alt på magen på en måte trykkes sammen, så man nesten ser litt gravid ut. Jeg har heller kjøpt noen gode strømpebukser med høyt liv (helt opp til like under brystene), som løfter rumpa og gir mer naturlig mage, selv om det er hold i, og jevner ut. 

Anonymkode: 8ddeb...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2019 den 17.10, AnonymBruker skrev:

Denne går over puppene. Det er aldri heldig. Med store pupper tyter de over, med mindre blir de paddeflate. 

Ingen har hofter-mage-pupper som passer perfekt inn i denne. 

Anonymkode: 36983...579

Jeg kan ikke ha noen som går over puppene, nei, da trykkes de flate. Ser ut som jeg har på sports-BH 😛 

På 3.11.2019 den 17.13, AnonymBruker skrev:

Jeg har droppet denne typen hold in, fordi rumpa trykkes flat og alt på magen på en måte trykkes sammen, så man nesten ser litt gravid ut. Jeg har heller kjøpt noen gode strømpebukser med høyt liv (helt opp til like under brystene), som løfter rumpa og gir mer naturlig mage, selv om det er hold i, og jevner ut. 

Anonymkode: 8ddeb...258

Jeg har ganske flat mage fra før, så at magen trykkes inn og sammen er det jeg ønsker. Hvilke strømpebukser har du funnet? Jeg kunne nøyd meg med en god hold in-strømpebukse, men jeg har ikke funnet noen som rekker helt opp til puppene, og jeg trenger at den klumpen under puppene (over magen) holdes inne.

Anonymkode: a36cf...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til holdin-strømpebukse, med holdin-truse eller body over... føler meg litt som en superheltinne i så mye spandex! 🤭😂

Anonymkode: f1855...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...