AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #1 Skrevet 2. november 2019 Hvilke julekaker skal du bake i år? har du noen plan? Hvor lenge før jul starter du? Jeg baker mest for gøy egentlig, så baker så mye jeg har tid og lyst til før jul. Tenker egentlig bare å holde meg til syltetøykjeks, berlinerkranser, sjakkruter og delfiakake. Ellers tror jeg ikke det blir så mye annet. Kanskje havreflarn med sjokolade om jeg får god tid. Anonymkode: b2eec...b00
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #2 Skrevet 3. november 2019 Kanskje ikke en typisk julekake men skal lage Rockey road. Anonymkode: bb66c...a92
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #3 Skrevet 3. november 2019 Berlinerkranser og lussekatter (hvis sistnevnte kan kalles julekaker, men hører iallefall til den). Og så blir det sikkert litt pepperkaker med ungene. Ikke de store kakespiserene, så litt usikker på om det blir så mye mer! Får vi besøk i julen blir det som regel middagsbesøk sámedikki dessert så det går ikke så mye kaker til gjester heller! Anonymkode: 32c00...391
kissi Skrevet 3. november 2019 #4 Skrevet 3. november 2019 Blondekaker, tykklefse, og så har jeg tenkt å prøve tynnlefse også i år. Blir sikkert noen risboller også, ellers har jeg ikke bestemt meg for om det blir noe mer enda.
Brunhilde Skrevet 3. november 2019 #5 Skrevet 3. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje ikke en typisk julekake men skal lage Rockey road. Anonymkode: bb66c...a92 Samme her, tenker jeg, og så har jeg kjøpt en sånn "dugnadsboks". Jeg gidder ikke bruke verken tid eller penger på å lage noe som ikke blir spist. Legger heller litt ekstra ressurser i maten vi skal spise.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #6 Skrevet 3. november 2019 Fattigmann, smultringer, krumkaker, sirupsnipper, sandkaker, havrekjeks, colakaker og goro. Anonymkode: 3318f...141
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #7 Skrevet 3. november 2019 Krumkaker, havremakroner, danske kransekakestenger og en krydret fruktkake med valnøtter og dadler. Anonymkode: e4cf9...606
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #8 Skrevet 3. november 2019 Veganske sandnøtter,kardemommepinner,havreflarn,kokosmakroner og risboller Anonymkode: 07eec...a28
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #9 Skrevet 3. november 2019 Jeg sluttet å bake julekaker når ungene ikke lenger var interessert i hverken å delta eller å spise dem. Pleier å kjøpe en eller to "dugnads-esker" av unger i nabolaget så jeg har noe å slenge på bordet når noen stikker innom for en kaffekopp -Og så kjøper jeg meg av og til noen nylagde smultringer hvis jeg kommer over det. Anonymkode: eecc1...1c0
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #11 Skrevet 3. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Krumkaker, havremakroner, danske kransekakestenger og en krydret fruktkake med valnøtter og dadler. Anonymkode: e4cf9...606 Hva er forskjellen på norske og danske kransekakestenger? Har du evt en oppskrift på de danske? 😃 Anonymkode: ef8d5...f6c 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #12 Skrevet 3. november 2019 Jeg har sluttet å bake så mange julekaker. De blir som oftes bare kastet likevel. Jeg har begynt å lage ulike typer konfekter, de blir spist opp. Men jeg lurer på å bake kokosmakroner og lefser. Anonymkode: 3db0c...92f
Hmmmmmm Skrevet 3. november 2019 #13 Skrevet 3. november 2019 Drømmer, elsker de kjeksene, enkle å lage i tillegg. Sara bernard langpanne. Risboller og peppekaker. Kanskje karameller. Begynner vel to uker før tenker jeg. 1
Prague Skrevet 3. november 2019 #14 Skrevet 3. november 2019 Drømmer, havreflarn, krumkaker blir det iallfall 😄 Kanskje sarah bernard og kolakaker også
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #15 Skrevet 3. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er forskjellen på norske og danske kransekakestenger? Har du evt en oppskrift på de danske? 😃 Anonymkode: ef8d5...f6c De danske lages av marsipan. Viktige å finne en marsipan med høyest mulig mandelinnhold, helst 60-70 %. Her er et par oppskrifter: https://www.valdemarsro.dk/kransekage/ , https://www.bt.dk/mad-og-vin/her-er-opskriften-verdens-bedste-kransekage Om man lager med mandler+ marsipan skal det være skoldede mandler. Anonymkode: e4cf9...606
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #16 Skrevet 3. november 2019 Disse: https://www.oppskrift.no/oppskrift/baker-samsons-tranebaerkjeks De er bare nydelige! Forsvant som dugg for solen. Anonymkode: cad19...bc3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #17 Skrevet 3. november 2019 Pepperkaker, havreflarn, kokosmakroner, kakemenn, peppernøtter, sjokoladecookies og trøfler med forskjellig innhold. Anonymkode: 985d3...32c
Søgni Skrevet 3. november 2019 #18 Skrevet 3. november 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Søgni, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #19 Skrevet 3. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: De danske lages av marsipan. Viktige å finne en marsipan med høyest mulig mandelinnhold, helst 60-70 %. Her er et par oppskrifter: https://www.valdemarsro.dk/kransekage/ , https://www.bt.dk/mad-og-vin/her-er-opskriften-verdens-bedste-kransekage Om man lager med mandler+ marsipan skal det være skoldede mandler. Anonymkode: e4cf9...606 Tusen takk! Disse skal prøves 👍😃. Anonymkode: ef8d5...f6c 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #20 Skrevet 4. november 2019 Pepperkaker er den eneste jeg "må" lage. Bruker også å lage noe med safran, gjerne biscotti. Og karameller og kandiserte nøtter. Mulig jeg slår til med noen sjakkruter også, vi får se 😊 Anonymkode: acadf...408
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå