Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å etterlyse bursdagsgave? Jeg fylte rundtall i sommer, og hadde familie selskap. Ingen av mine søsken hadde med gave. 3 av søskenene kunne ikke komme, bor langt unna.. men broren min kom. 

Jeg kjøper alltid gave til de, selv om de ikke feirer. Når jeg fyller rundtall forventer jeg gave tilbake. 

Sende en mld til de i dag og skrev hva jeg ønsket meg i 30 års gave. Og at de kunne spleise. Blir ca 300-400 på hver. 

Mer så lei av å legge mye i gaver til andre, og når jeg fyller stor dag så gidder de ikke engang å kjøpe gave. Og nei, de har ikke dårlig råd. 

Broren min har rundtall neste år, og det blir ikke kjøpt en dritt fra meg om jeg ikke får noe med han 

Anonymkode: 9865d...fe7

Du kan ikke etterlyse og kreve at noen skal kjøpe gave til deg! Herregud du er ikke ett barn, er du det?

Jeg kjøper gave til min lillesøster hvert eneste år. Men jeg får kanskje tilbake 1 gang hvert 5. År. Gjør absolutt ingenting det. At hun bare gratulerer med på dagen min holder i massevis det. 
så utrolig skam.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man minner da ikke andre på en gave. Det er jo helt vanvittig frekt. 

Selv har vi droppet gaver til voksne. Nå har vi et nært forhold både med søsken og venner, der vi snakker godt om ting. Og det er ikke tvil om at de fleste mener at gaver til voksne er en uting. Ikke bare er det et unødvendig stressmoment, det bidrar også til bruk-og-kast samfunnet. Er man invitert til selskap tar man med en oppmerksomhet. Helst noe som kan spises/drikkes/brukes. Men feirer man ikke sammen en gang er en telefonsamtale mer enn nok. 

Kanskje du bare skulle tatt en åpen prat med dine søsken om dette? Så får flertallet bestemme hvordan det løses fremover? 

Anonymkode: 47c74...b3c

• Liker 4
Skrevet

Er du seriøs Ts? Man etterlyser da aldri gaver! Med mindre man sliter med mangel på folkeskikk og sosiale antenner da. 

Anonymkode: a0617...39d

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har nok du et annet forhold til dine søsken enn det jeg har.. mine søsken stiller også krav til meg om hva de ønsker og pris 

Ok, men da er ikke dere normale. Å kreve gaver fra andre er småsjukt. 

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, FrodeF skrev:

Ok, men da er ikke dere normale. Å kreve gaver fra andre er småsjukt. 

Nå vet jeg ikke hvilke verden du lever i.. men i vår familie gir vi gaver til hverandre. Og ja.. vi er helt normale. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs Ts? Man etterlyser da aldri gaver! Med mindre man sliter med mangel på folkeskikk og sosiale antenner da. 

Anonymkode: a0617...39d

Sliter ikke med noen av delene. Men mine søstre ble superglad for at jeg minnet de på det. Vi har tette søskenbånd kanskje nettopp fordi vi tar opp alt med hverandre.. hvorfor sitte å være skuffet for å ikke fått gave når man kan si fra? 

Hadde mannen min hatt bursdag og jeg hadde droppet gave, så hadde han etterlyst den.. klart det! 

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv har vi droppet gaver til voksne. Nå har vi et nært forhold både med søsken og venner, der vi snakker godt om ting. Og det er ikke tvil om at de fleste mener at gaver til voksne er en uting. Ikke bare er det et unødvendig stressmoment, det bidrar også til bruk-og-kast samfunnet. Er man invitert til selskap tar man med en oppmerksomhet. Helst noe som kan spises/drikkes/brukes. Men feirer man ikke sammen en gang er en telefonsamtale mer enn nok. 

Kanskje du bare skulle tatt en åpen prat med dine søsken om dette? Så får flertallet bestemme hvordan det løses fremover? 

Hvorfor er det en uting? Bruk og kast? Jeg fikk en frisørtime inkl frisør hårprodukter med søstrene mine. Jeg ble kjempeglad. 

Mac svigerforeldrene mine fikk jeg en hel serie kremmer fra Elisabeth Arden. Kremmer jeg bruker hver dag. Hvordan kan du si at kremmer er «kast»? 

Vi kjøper gaver til hverandre hvert år. Slik er det i vår familie. Hva andre velger å gjøre må være opp til de. 

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Enten er dette bare løgn eller så juger de til deg. 

Jeg kan med hånda på hjerte si at hvis mitt søsken hadde sendt en sånn melding til meg så hadde det vært siste bursdagsgaven han/hun hadde fått. 

Anonymkode: 5516b...b70

Kjipeste søsken jeg har hørt om, du tåler ikke påminnelse når du har tabbet deg ut men vil heller at søsknene skal oppfatte deg dom likegyldig el gniten? 

Anonymkode: 4c3a8...b6c

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Blondie65 skrev:

Det er ingen som påstår at det ikke er noe som heter "rundt tall". Det påpekes at det ikke er noe som heter "rundtall" - altså i et ord og med en t. "Stordag" er heller ikke et ord - det heter "stor dag".

Var invitert til 30 årsdag til ei venninne for noen uker siden. Stort arrangement og 50 gjester. Der la hun ut ønskeliste på gruppa hva hun ønsket seg. Hun ønsket seg penger, for å kunne dra på tur. Helt tipp topp! Da vet vi hva vi skal gi, istedefor å bare gi noe hun ikke trenger. 

Er du invitert i bryllup ligger som regel gavelistene på nett. Da mange ønsker seg middagsservise, kan man kjøpe deler slik at brudeparet får et samlet servise. Helt topp! Etterhvert som folk kjøper blir det strøket av lista. 

Det er mer bruk og kast om en ikke sier hva en ønsker seg. 

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Skinnhellighet; hva er forskjell på en oppmerksomhet og en gave? Det er det samme og om det kan brukes opp, er det ikke mindre gave - det var jo der Ts fikk (hudkremer og frisørtime). Og nå var det jo rund dag og selskap - der de kom uten gave, eller uten en oppmerksomhet, om fu vil. Ikke veldig hyggelig, man vet jo i hod tid på forhånd når søsken har jubileum. 

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enten er dette bare løgn eller så juger de til deg. 

Jeg kan med hånda på hjerte si at hvis mitt søsken hadde sendt en sånn melding til meg så hadde det vært siste bursdagsgaven han/hun hadde fått. 

Anonymkode: 5516b...b70

Hadde du blitt fornermet om søsteren din hadde sendt deg en slik mld? Høres ikke ut som at dere har et godt forhold i utgangspunktet. 

Min søster kan ringe meg midt på natta å grine fordi hun har krangla med kjæresten. Mine søsken kan komme på døra og bare MÅ låne klær fordi har ingenting å ha på seg hvis de skal på en fest. Mine søsken kan komme å låne badekaret mitt når de trenger det. Vi passer barna til hverandre, vi stiller opp for hverandre. Jeg tok ut feriedag for to uker siden for å bli med tantebarnet mitt til byen da hun skulle ha oppkjøring på bil. Vi stiller opp for hverandre, støtter hverandre, utfordrer hverandre, krangler med hverandre, elsker hverandre. 

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Men altså. Det kan godt være hyggelig å få en gave, en liten oppmerksomhet, hvis det betyr at noen har tenkt på deg. Men nå fikk du jo ikke det. Hva er da vitsen med å mase seg til en gave? Er det TINGEN som er viktig? Kjøp den selv da. Det høres helt sykt ut å være så opptatt av å få gave.

Anonymkode: a2b85...8ee

Er vel like mye HANDLINGEN. Hyggelig å bli husket på.

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og likevel så selvopptatt. Ja ja.

Ja meg tippe. Du får lite gaver fra de rundt deg. Og du er for gnien til å gi gaver til andre. Du er en ensom ulv 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det en uting? Bruk og kast? Jeg fikk en frisørtime inkl frisør hårprodukter med søstrene mine. Jeg ble kjempeglad. 

Mac svigerforeldrene mine fikk jeg en hel serie kremmer fra Elisabeth Arden. Kremmer jeg bruker hver dag. Hvordan kan du si at kremmer er «kast»? 

Vi kjøper gaver til hverandre hvert år. Slik er det i vår familie. Hva andre velger å gjøre må være opp til de. 

Hvis du leser innlegget mitt en gang til, sakte, så ser du at vi gir gaver/oppmerksomheter som kan forbrukes. 

Som frisørtimer, og kremer. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser innlegget mitt en gang til, sakte, så ser du at vi gir gaver/oppmerksomheter som kan forbrukes. 

Som frisørtimer, og kremer. 

Men hva er forskjell på gave og en oppmerksomhet? Du skriver gaver er en uting? 

Skrevet

Jeg forstår fortsatt ikke HVORFOR du skulle ringe og "minne dem" på at du ikke fikk gave for et halvt år siden og deretter fortelle akkurat hva du vil ha. Hvis denne tingen er så viktig, hvorfor ikke bare kjøpe den selv? Når du pakker den opp, skal du spille glad, overrasket og takknemlig da eller - for en gave du nærmest truet deg til? Det du får  er jo ikke en gave, men et bestillings-oppdrag. Du skriver også at de "skylder deg" gave og middag. Herregud. Jeg kan ikke tenke annet enn at du må ha et utrolig trist liv som går og gnager på slikt i månedsvis. De fleste voksne jeg kjenner er ikke så opptatt av å "få og få", men heller å glede andre. 

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er forskjell på gave og en oppmerksomhet? Du skriver gaver er en uting? 

Vi tar med noe om vi er invitert til en feiring, middag, etc. Vi gir ikke gaver bare fordi det er bursdag. 

Som jeg skriver, "Helst noe som kan spises/drikkes/brukes"

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virker jo forresten ikke slik, ut i fra hva du skriver. 

Om dere har snakket om det, og er enige i at dere skal fortsette å gi gave, så forstår jeg man blir skuffet om det ikke skjer. Men på meg virker det som om dine søsken forsøker å fase ut dette gavestresset. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det virker jo forresten ikke slik, ut i fra hva du skriver. 

Om dere har snakket om det, og er enige i at dere skal fortsette å gi gave, så forstår jeg man blir skuffet om det ikke skjer. Men på meg virker det som om dine søsken forsøker å fase ut dette gavestresset. 

Nei de gjør ikke det. 

Skrevet

Er gaver eller mangel av sådanne det eneste båndet du har til ditt/dine søsken?

Slutt nå å manipulere dem med sutringen din

Anonymkode: b3cd2...def

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...