Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller. Faktisk det er litt større å bli 20 enn 30.20 er slutten av tenåringstiden og det er lov å kjøpe sprit og man kommer inn på flere utesteder. 30 er liksom... Det skjer ikke noe nytt pga 30

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men altså. Det kan godt være hyggelig å få en gave, en liten oppmerksomhet, hvis det betyr at noen har tenkt på deg. Men nå fikk du jo ikke det. Hva er da vitsen med å mase seg til en gave? Er det TINGEN som er viktig? Kjøp den selv da. Det høres helt sykt ut å være så opptatt av å få gave.

Anonymkode: a2b85...8ee

Å mase seg til gave? Jeg minnet de på det, noe de ble svært glad for. Søsteren min minnet meg på gave forrige uke til datteren sin som hadde bursdag som jeg hadde glemt.. ble glad for det jeg. Klart tantejenta skal få gave. Det er veldig stas å få gave, det synes alle. 

Anonymkode: 9865d...fe7

• Liker 2
Skrevet

Jeg fylte 30 i fjor, fikk kun gave av mamma, søster og bror + stefar glemte meg. Mamma sa vi skulle feire meg når vi var i Kroatia, men det ble glemt det også... så egentlig skylder de meg både en middag og tre gaver!

Anonymkode: d3217...fc4

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Eller. Faktisk det er litt større å bli 20 enn 30.20 er slutten av tenåringstiden og det er lov å kjøpe sprit og man kommer inn på flere utesteder. 30 er liksom... Det skjer ikke noe nytt pga 30

Er ikke alle 20 åringer som er Happy for å få lov å kjøpe sprit 😅 men mangler er. er ikke noen regel på hva som er stort eller ei. I min familie er rundtall stort. I din familie er det kanskje ikke det? 

På jobben min får alle sammen gavekort på 1000 kr når det er rundt tall.. uavhengig om du er 30 - 40 eller 60. Så ja rundtall er stort hos oss hvertfall  

Skrevet

La meg gjette... Du er yngst og du har ikke egne barn... Og du kan egentlig ikke helt akseptere at det er kommet en generasjon etter deg?

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette... Du er yngst og du har ikke egne barn... Og du kan egentlig ikke helt akseptere at det er kommet en generasjon etter deg?

Hææ? Hvor vil du med dette? Kan legge til at jeg er gift og har 3 barn. Vi må av og til minne hverandre på gave til barna, selv om vis fort sett husker det. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hææ? Hvor vil du med dette? Kan legge til at jeg er gift og har 3 barn. Vi må av og til minne hverandre på gave til barna, selv om vis fort sett husker det. 

Og likevel så selvopptatt. Ja ja.

• Liker 4
Skrevet

Hva med det at det er større lykke å gi enn å få?

Skjønner ikke greien med å må ha en gave akkurat denne dagen. Og om du vet hva du får, hva er gøy med det?

Samme greiene med de som omtrent bare bytter penger i julegave. 

Da kan man la vær tenker jeg og gi ved en annen anledning, når man kan gi av hjerte ikke av plikt. 

Anonymkode: e3fdc...2a0

• Liker 2
Skrevet

For et fælt og materialistisk land vi bor i. Gavehysteri.

Anonymkode: d93f2...5ce

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At TS eventuelt skulle ha vært yngst og uten barn burde ikke ha noe som helst å si!

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og likevel så selvopptatt. Ja ja.

Hva får deg til å skrive så negativt og stygt til andre mennesker? 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At TS eventuelt skulle ha vært yngst og uten barn burde ikke ha noe som helst å si!

Har 3 barn. Vi avtaler julegaver også. Hvor mye vi skal ligge på til barna osv. Funker veldig bra for oss som er så stor familie. Slik at det blir likt 

Skrevet

Nei jeg er jo ikke dement.

Anonymkode: b3cd2...def

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)
8 timer siden, Lita_go skrev:

Å til deg som absolutt påpeker at det ikke er noe som heter rundt tall, det er det her hvor jeg bor å det er likegyldig om du blir 30 eller 90 da begge er stordag😊

Det er ingen som påstår at det ikke er noe som heter "rundt tall". Det påpekes at det ikke er noe som heter "rundtall" - altså i et ord og med en t. "Stordag" er heller ikke et ord - det heter "stor dag".

Endret av Blondie65
Skrevet

Du kan ikke kreve at noen gir deg bursdagspresang, bare fordi du gir bursdagspresang til dem. Bare stopp med det, og kjøp en presang til deg selv heller med de pengene.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg ser poenget til TS og det er ikke artig å bli glemt av, problemet her er at man må være mer slu når det kommer til sånt, pga man kan hurtig bli en stor stygg ulv som krever og krever og bryter sosiale koder når man gjør sånt som TS gjorde.

Jeg ville ha kommet tomhendt til neste bursdag og hvis det ble noe snakk om det, gaveoppakking eller noe sånt så ville jeg bare ha sagt noe sånt som:

"Jeg trodde vi hadde sluttet med gavegivning med hverandre, siden ingen av dere gav til meg på min store dag i fjor". 

Ingen som kan si noe på det. 

På denne måten får man inn poenget både ved at man alltid selv har gitt, er lei seg pga man ikke blir gjort stas på selv, og ikke finner seg i det, på en fin måte.

For dette blir mye godt samme problemstilling som en tråd vi hadde for noen uker siden, hvor en bruker var lei seg pga hun ikke ble husket på jobben da hun hadde fått barn og fylt 30 år samme år, mens andre kollegaer hadde fått både før og etter.  Du har noen der som gir og gir og aldri blir husket på tilbake. De andre derimot regner med at man prøver å være en bedre mann (eller kvinne i dette tilfellet) og bite det i seg og fortsatt gi til dem. 

Endret av O.G.
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enten er dette bare løgn eller så juger de til deg. 

Jeg kan med hånda på hjerte si at hvis mitt søsken hadde sendt en sånn melding til meg så hadde det vært siste bursdagsgaven han/hun hadde fått. 

Anonymkode: 5516b...b70

Jeg hadde fått dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 53db9...53d

• Liker 2
Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde etterlyst noen bursdagsgave. Noe så lavmål!

Anonymkode: 95a53...88f

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri i verden om jeg hadde etterlyst noen bursdagsgave. Noe så lavmål!

Anonymkode: 95a53...88f

Hvorfor det? Alt ordnet seg jo helt fint for ts og familien. De foretrakk at hun sa fra. Ikke noe lavmål å snakke om her.

Anonymkode: b55e3...bb7

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, krenkende innlegg og svar til dette.

Kragebein, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...