Gå til innhold

~Sneglehuset~

Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oh lord have mercy!!!

Sitter her og prøver å lese noen artikler som i følge veileder kan være greie med hensyn på prosjektoppgaven vi skal skrive.

Skjønner lite, eller rettere sagt ingenting. Se her:

Mice deficient for programmed death-1 (PD-1), with transduces a co-inhibitory signal to activated T and B cells, develop arthritis in adittion to glomerulonephritis and vasculitis in the C56BL/6 background. Severe arthritis also spontaneously occurs in F1 offsprings of NOD mice crossed with KRN T cell receptor (TCR) transgenic mice, wich express transgenic TCR specific for a bovine ribonuclease peptide complexed with the I-Ak mulecule. The transgenic TCR in such KRN-C57BL/6xNOD (K/BxN) mice recognizes a peptide og glucose-6-phophoisomerase (G6PI), a ubiquitous enzyme og the glycolythic pathway, in context of NOD I-Ag7, and the mice spontaneously produce anti-GP6I antibody, wich is highly arthritogenic.

And so on....

hjælpe meg....

Det jeg forstod her var F1-offsprings, det er barna til to mus som blir parret. Det kan jeg fordi i katteverdenen, når en bengalkatt skal lages f.eks, så parrer de en tamkatt med en asiatisk leopardkatt. Da får du en F1, neste generasjon blir F2, neste F3 og så videre...

Så forstod jeg G6PI, fordi jeg hadde biokjemi på første året, og det er et av leddene i glykolysen (altså hvordan sukker blir til energi).

Og ut i fra teksten forstod jeg at ANTI-G6PI var ikke bra, for det fremmer leddgikt.

:hoho:

Hvordan skal dette gåååå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, besøk! :hoppe:

Jepp, tærme bærer ikke gnag lengre, hehe.

Av og til har jeg så teit og tørr humor, ikke alle som får det med seg en gang...huff. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får med meg all sånn teit og tørr humor, jeg, Sniglå!

Det er heeeeeelt i min gate med sånne ordspill og sånn. Elsker det! :hoho:

"Tærne bærer ikke gnag lengre!" :ler:

Jeg gir meg. VHF eksamen er nada i forhold til den greia du sitter og leser på. Uffameg, det var virkelig heavy greier! Lykke til! :overrasket:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til deg

Innom og leser midt oppi all hovedoppgave og annet skoletull. Da er dagboken din bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attedavakafornåkke? :klø:

:ler:

Ja, godt spørsmål!

Nei, Ninakanin tok likegodt med seg sine to pusefanter opp til meg, så det var fire spinnville katter på playdate i leiligheten her, samtidig som jeg disket opp hjemmelaget blomkålsuppe med brokkoli (phju!).

Det var egentlig ikke så mye mer komplisert enn det.

Underholdene var det i alle fall, tre kastrerte gutter, pluss Theo som er til de grader fertil.

De førstnevnte hadde det greit, de lekte og herja i klatrestativet og i sengeteppet, mens Theo satt på sidenlinjen og freste hvis noen kom for nær :ler:

Men tror de satte pris på litt action alle fire!

Får med meg all sånn teit og tørr humor, jeg, Sniglå!

Det er heeeeeelt i min gate med sånne ordspill og sånn. Elsker det! :hoho:

Det er ikke så mange av oss ;)

Jeg har fått det fra Pappa, når jeg er hjemme så sitter alltid vi to og humrer av sånne teite ting som ingen andre synes er morsomt. Av og til, hvis den rette tørr-humor-situasjonen er der, kan vi bare se lurt på hverandre og bare blæææh!! :Hehe: Mamma har gitt opp å følge med, hun bare rister på hodet mens vi ler oss skakke.

Navn som passer yrket og andre ordspill er en favoritt. :ler:

I dag er jeg dautrøtt. Sov skikkelig dårlig i natt, sovna seint og våkna hele tiden i løpet av natta. Og når jeg først sov så drømte jeg slitsomme drømmer, for eksempel så kjørte jeg buss med en bussjåfør som kjørte gris :ler:

I tillegg fikk jeg det supertravelt på skolen, det har gått i ett.

Heldigvis har jeg veldig greie pasienter. Har fått en ny pasient nå, hun er bare helt herlig. Snakketøyet går i ett, og i dag fisket hun en Lidl-reklame ut av veska og gikk gjennom hele greiene, pekte på hva som var skikkelig gode tilbud og anbefalte meg på det sterkeste å ta meg en tur dit!

På kirurgen i ettermiddag assisterte jeg på en autotransplantasjon. Det var jammen spennende! En gutt som manglet to tenner i underkjeven, agenesi hadde han. Så trakk vi to tenner oppe, og satte de inn nede.

Stilig ikke sant?

Helt utrolig hva som er mulig!

:blomst: til Ballerinaen, Alwa, Saeria, @nea, Væren, Linn3c og seffløglelig Ninakanin :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp kommet inn døra, var ute og luftet Tommy i kobbel.

Så nå er jeg den stolte eier av 1 stk verdensvant og überkul katt, og 1 stk superfornærma-fordi-jeg-måtte-være-alene-katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har nettopp kommet inn døra, var ute og luftet Tommy i kobbel.

Så nå er jeg den stolte eier av 1 stk verdensvant og überkul katt, og 1 stk superfornærma-fordi-jeg-måtte-være-alene-katt.

Og han gikk av seg selv? Eller ble det "hale etter seg på fire stive bein"-stilen? :mimrer til da jeg hadde katt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder å ha tålmodighet, det er ikke det samme som å gå tur med hund, nei!

Men han er ganske flink, sånn til å være katt synes jeg. Han kom (som regel) hvis jeg ropte på han, eventuelt så kastajeg noe rusk bortover som han da skulle tøffe seg og jakte på. Men det ble mye stilleståing da, sånn totalt sett, blant annet så mistet jeg kontakten med han når han så et par fugler som satt og kvitra i en busk...

Målet er å kunne gå rundt hele blokka uten å bruke så alt for lang tid, kom rundt halve i dag før jeg frøys og plukket han opp og bar han hjem igjen :ler:

Men nå var dette første turen i bånd for knotten da, så sånn sett synes jeg han var flink.

Til å begynne med var han veeeldig stolt da, måtte gni seg litt opp etter beina mine, og slang seg ned på asfalten for å rulle seg i sola et par ganger. Han fikk til og med hilse på en nabo som gikk forbi! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...