AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #41 Skrevet 4. november 2019 15 timer siden, NewInTown skrev: Ja, når alle ingrediensene ovnsbakes sammen. Både løken, hvitløken, krydderet og tomatene i oljen, så blir syns jeg smaken blir mye fyldigere enn når den bare kokes sammen i en kasserolle. Ferske ovnsbakte tomater vil alltid smake mye bedre enn hermetiske. Selv om de bakes alene. Løk bør alltid stekes blank i steikepanne. Hvitløk tilsettes rå og kokes opp sammen med sausen. Eller stekes lett sammen med løk. Årsaken er at både løk og hvitløk forandre smak fullstendig når den bakes. Bakt løk passer ikke til pasta etter min smak. Til kjøtt som biff og grillmat passer den ypperlig. Anonymkode: 6f397...a8b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #42 Skrevet 4. november 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man bake hermetiske tomater også? Anonymkode: 94fb7...d3e Klart du kan! Men jeg er usikker på om det gjør smaken noe bedre. Det er bare å prøve. Men i utgangspunktet så vil jeg tro at det blir det samme som å la den putre i en kasserolle til smaken setter seg. Greia med baking i ovn er at alle aromaene i tomatene blir beholdt da de putrer hele i ovnen med skallet i behold. Det vil si de koker ikke. De baker. Anonymkode: 6f397...a8b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #43 Skrevet 5. november 2019 En god mengde rødvin oppi og koke minst 3 timer. Anonymkode: 5b518...ab6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå