Gå til innhold

Dere som har fått tydelig større rumpe med trening, hva er ditt program for rumpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og del gjerne noen eventuelle aha-opplevelser som gjorde at treningen begynte å gi resultater 😊

Jeg har trent et par måneder, men foreløpig ikke sett noe størrelsesendring selv om jeg kan ta 90kgx4 i hip thrust nå. Jeg prøver å fokusere på god form i alle øvelsene (Squat, deadlift, kabel-kickback osv), men kan definitivt trenge noen tips. 

Anonymkode: da69b...c52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vil anbefale deg å fokusere på hele kroppen når du trener, det merket jeg ga resultater. Jeg har få isolerte øvelser for rumpe, og den har løftet seg veldig på de siste fire månedene. I overkropp bruker jeg blant annet trx-tau, noe som gjør at jeg strammer hele kroppen når jeg trekker opp armene i ulike øvelser. 

Det jeg har i ett av programmene tror jeg er en av grunnene for at rumpa begynner å ta veldig form. Jeg går i trappemaskin på slutten av dagen jeg har leg-day. Jeg har i mitt program:

10 Min elipse for å varme opp / squats/ romanian deadlift / hipthrust/ beinpress / utfall med manualer / trappemaskin i 20 min 

Har også tenkt på å legge til et par andre øvelser, som liggende sideløft med beina, legg-maskin og en øvelse kun for gluts med strikk. 

Dette programmet har til nå gitt gode resultater for rumpa (igjen, 4 måneder trening). 

Og, hva du får i deg spiller også en rolle, spiser du bra? :)

Anonymkode: 06d6b...e92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei!

Jeg vil anbefale deg å fokusere på hele kroppen når du trener, det merket jeg ga resultater. Jeg har få isolerte øvelser for rumpe, og den har løftet seg veldig på de siste fire månedene. I overkropp bruker jeg blant annet trx-tau, noe som gjør at jeg strammer hele kroppen når jeg trekker opp armene i ulike øvelser. 

Det jeg har i ett av programmene tror jeg er en av grunnene for at rumpa begynner å ta veldig form. Jeg går i trappemaskin på slutten av dagen jeg har leg-day. Jeg har i mitt program:

10 Min elipse for å varme opp / squats/ romanian deadlift / hipthrust/ beinpress / utfall med manualer / trappemaskin i 20 min 

Har også tenkt på å legge til et par andre øvelser, som liggende sideløft med beina, legg-maskin og en øvelse kun for gluts med strikk. 

Dette programmet har til nå gitt gode resultater for rumpa (igjen, 4 måneder trening). 

Og, hva du får i deg spiller også en rolle, spiser du bra? :)

Anonymkode: 06d6b...e92

Ts her. Tusen takk for tips! 

Jeg har alltid vært tynn og litt småspist, men har blitt bedre på å feks drikke sunne smoothier som jeg kan stappe næring og kalorier i. Spiser også alltid ganske sunn middag. 

Anonymkode: da69b...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Tusen takk for tips! 

Jeg har alltid vært tynn og litt småspist, men har blitt bedre på å feks drikke sunne smoothier som jeg kan stappe næring og kalorier i. Spiser også alltid ganske sunn middag. 

Anonymkode: da69b...c52

Hei igjen, meg som skrev over her. Ønsker du å få større rumpe og er naturlig tynn, er det kanskje annerledes enn for meg. Jeg har normalt bygd kropp, med naturlige former, som gjør det enkelt å forme den. Øvelsene jeg har tatt fungerer for meg, så du får se om det kanskje kan være andre metoder for en med en annen kroppsfasong.

Angående mat, er det viktig å få i seg nok proteiner og karbohydrater. De skal helst komme fra sunne kilder. Jeg spiser mye fisk, grønt og kylling. Unngår sukker og usunt fett. Jeg bruker også whey proteinpulver, vet ikke om det skulle være aktuelt for deg. Men les gjerne opp på det og se om noe der kunne bidratt for å øke muskelmasse (kun for å få i seg de proteiner man trenger for at kroppen skal få i seg nok).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var først når jeg spiste nok mat at jeg fikk størrelse på rumpa. Putter litt ekstra olje på salaten, ekstra smoothie til dessert, nøtter som mellommåltid osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...