AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #1 Skrevet 2. november 2019 Jeg har i 20 år hatt kraftige hodepiner som kommer og går. Jeg har egentlig gått ut fra at det dreier seg om spenningshodepine, og har ikke fått noen gode råd når jeg har tatt det opp med lege (én mente det er migrene, en at det helt klart ikke er migrene) . Nå ligger jeg igjen utslått med vondt som ikke forsvinner med smertestillende (tatt 1g Paracet og 400 mg Ibux), og tenker at det burde finnes måter å håndtere dette bedre på? Hodepinen starter alltid om natten. Noen ganger våkner jeg med og svak murring i hodet og skjønner hva som er på gang. Noen ganger, som i dag, våkner jeg med kraftig hodepine og kvalme. Hodepinen blir svakere når jeg står opp, men alle bevegelser fører til dunking. I dag er jeg i tillegg hoven i ansiktet, spesielt under øynene (ser ut som jeg ikke har sovet på noen uker). Noen ganger blir jeg tett i nesa under hodepinen, og øynene blir såre og røde. Musklene i ansiktet og nakken blir vonde å ta på. Når jeg først har fått hodepine, tar det gjerne flere dager før det går over. Noen ganger kan jeg stoppe anfallet med smertestillende, men andre ganger (som i dag), er det ingenting som nytter. Fysisk aktivitet hjelper ikke heller. Jeg har akkurat kommet tilbake fra en tur i skogen i håp om lindring, med ender opp med å bli verre. Er det noen som kjenner igjen en sånn type hodepine? Og som har klart å skjønne mekanismene bak? Er det noe jeg kan gjøre for å forebygge? Lindre? Hvorfor blir jeg hoven i ansiktet av hodepine? Kan stramme muskler være problemet? Kan det være migrene? Jeg blir så frustrert av dette, og føler jeg kaster bort så mye tid! Anonymkode: 78255...a3f
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #2 Skrevet 3. november 2019 Kanskje det er forsøket verdt å ta en time hos kiropraktor? Anonymkode: 59ee9...b3b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå