Gå til innhold

Hjelp, plutselig stor mage.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har på få måneder fått betydelig mer fett på kroppen. Jeg er i utgangspunktet slank, 160 cm og 50 kg. Men nå føler jeg meg feit for første gang i mitt liv (vet ikke vekt). Jeg forstår ikke hva som har skjedd. Lever som før. Jeg prøver å la være å spise - blir litt sykelig opptatt av dette egentlig - men det nytter ikke. Jeg var gjennom en mageoperasjon i februar (kikkhull) om det kan være av betydning. 

Jeg bruker mye energi på å tenke på dette og lurer på hva jeg kan gjøre. Ingen rundt meg tar meg på alvor når jeg legger frem bekymringen min. De sier jeg er så tynn. Men de ser meg bare med klær. Jeg har bilder tatt uten klær fra etter operasjonen og nå, og det er stor forskjell. Jeg er over 30 år og har født flere unger. Men altså vært slank hele veien tidligere, så dette er nytt for meg. 

Noen som har erfaringer/tips å dele? 

Anonymkode: 44c7b...1c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at en stor mage, når du ellers er normal andre steder, kan være et tegn på insulinresistens og da skal man unngå sukker at all costs, altså, null sukker - det kropper trenger lager den selv fra karbohydratene som du tar inn. 

Anonymkode: e1113...c4c

Skrevet

Kjære trådstarter! 

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som har en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym

Alternativt kan du ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon. 

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...