Gå til innhold

Sjalue venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt noen venner helt siden barndommen og de var der når jeg ble mobbet og alt. Nå er jeg en artist og har begynt å bli kjent og vennene mine blir stadig mer Sjalue og irriterte føler jeg. De er jo stolte men f.eks at jeg aldri er ledig lenger og at folk kjenner meg igjen osv at jeg ikke lenger er den jeg var som ikke liker å være blant mange osv. Men jeg må jo forandre meg litt og satse osv og når noen kjenner meg igjen må jeg hilse osv hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 38f45...77a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert mye jantelov. Og de er sikkert sjalu for du har mer talent enn de. Bare fortsett å vær deg selv og gjør akkurat de du vil. Mulig nye venner dukker opp. Bare tenk positivt og ikke gi opp❤️❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ikke ut som de er sjalue i det hele tatt. Det høres ut som du har forandret deg til det verre (i deres øyne). At du selv tolker dette som at de er sjalu på deg synes jeg også sier sitt. 

Anonymkode: a47c8...4aa

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Cinnamondiva skrev:

Det er sikkert mye jantelov. Og de er sikkert sjalu for du har mer talent enn de. Bare fortsett å vær deg selv og gjør akkurat de du vil. Mulig nye venner dukker opp. Bare tenk positivt og ikke gi opp❤️❤️

Tusen takk❤

Anonymkode: 38f45...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres jo ikke ut som de er sjalue i det hele tatt. Det høres ut som du har forandret deg til det verre (i deres øyne). At du selv tolker dette som at de er sjalu på deg synes jeg også sier sitt. 

Anonymkode: a47c8...4aa

Ja men de må jo støtte meg at jeg ikke har like mye tid lengere osv 

Anonymkode: 38f45...77a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja men de må jo støtte meg at jeg ikke har like mye tid lengere osv 

Anonymkode: 38f45...77a

De må støtte deg?????

De må sånn sett ingen verdens ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja men de må jo støtte meg at jeg ikke har like mye tid lengere osv 

Anonymkode: 38f45...77a

Eh nei, jeg har også venner som knapt har tid lenger og da dør vennskapet litt ut. Jeg løper ikke etter folk som ikke har tid. Høres ut som om du har blitt litt høy på deg selv.

Anonymkode: ed461...664

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt forsiktig nå, så du ikke mister disse vennene. At du må satse og leve litt annerledes sier seg vel selv, men sett av tid til dem! Du vil trenge dem kanskje mer enn før.

Så er det jo også det at en ikke bare ser hvem ens venner er når en er nede. En ser også hvem ens venner er når en har fremgang og suksess.

Noe sier meg at dine er ekte venner. Ta vare på dem! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt noen venner helt siden barndommen og de var der når jeg ble mobbet og alt. Nå er jeg en artist og har begynt å bli kjent og vennene mine blir stadig mer Sjalue og irriterte føler jeg. De er jo stolte men f.eks at jeg aldri er ledig lenger og at folk kjenner meg igjen osv at jeg ikke lenger er den jeg var som ikke liker å være blant mange osv. Men jeg må jo forandre meg litt og satse osv og når noen kjenner meg igjen må jeg hilse osv hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 38f45...77a

Du har ikke tid til dem lengre. 
Det er ikke noe nytt at vennskap kan dø ut når en ikke lengre har tid og prioriterer andre ting enn vennene. De høres ikke sjalu ut, kanskje mer at dere har vokst fra hverandre. Du har fått andre interesser og andre prioriteringer. 

Det høres ut som om at du forventer og krever at vennene skal tåle alt av deg. Jeg tror også jeg ville blitt litt lei, om jeg skulle gått på gaten med en venn, som til stadighet avbrøt samtalen for å hilse på noen mer eller mindre ukjente mennesker. Du må jo ikke hilse på alle. Og du skriver også at du aldri er ledig lengre, så hvordan kan du forvente at vennene skal prioritere deg når du vil det når du ikke prioriterer dem? Hvorfor skal det du foretar deg være viktigere enn vennene dine? Du tar nå valg rundt karriere, og da må du også leve med konsekvensene. 
 

Nei, dette høres ikle ut som sjalusi og misunnelse eller janteloven som en skriver lengre oppe. Det er helt naturlig, som følge av ulike livssituasjoner og prioriteringer.

Anonymkode: 54f9b...95a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, O.G. skrev:

De må støtte deg?????

De må sånn sett ingen verdens ting. 

Wow, hvorfor er folk så bittre egentlig? Hvorfor unner man ikke vennene sine suksess? Synes det sier en del om disse vennene.

Noen ganger vokser man fra venner, rett og slett. Kanskje får du bedre venner som er i lignende situasjon som deg selv om vennene dine ikke talker det. 

Anonymkode: c85dc...b07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
På 1.11.2019 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt noen venner helt siden barndommen og de var der når jeg ble mobbet og alt. Nå er jeg en artist og har begynt å bli kjent og vennene mine blir stadig mer Sjalue og irriterte føler jeg. De er jo stolte men f.eks at jeg aldri er ledig lenger og at folk kjenner meg igjen osv at jeg ikke lenger er den jeg var som ikke liker å være blant mange osv. Men jeg må jo forandre meg litt og satse osv og når noen kjenner meg igjen må jeg hilse osv hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 38f45...77a

Du er helt sikker på at de ikke er litt lei av å støtte deg hele tiden? Først i barndommen og så nå. Har du vært der for dem, kanskje noen trenger deg nå, men du ikke ser det, fordi du gjør så mye annet? 

Selv om det er veldig fint at du får suksess, kan det kanskje hende at du har sett litt for mye deg selv, og ikke vennene dine. Skjønner du har det travelt og vil satse nå som det gjelder, men det er svært viktig å tenke på andre enn seg selv hele tiden. Hjelper ikke å sitte på toppen hvis du ikke har noen som kan ta deg i mot den dagen du ramler ned igjen. 

Så prøv å sett av litt tid til vennene dine, alt handler ikke om hva du trenger og deg, du er ikke noe viktigere enn vennene dine, selv om du kanskje føler at det du gjør nå er viktig for deg. Men det er ikke sikkert vennene dine føler det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow, hvorfor er folk så bittre egentlig? Hvorfor unner man ikke vennene sine suksess? Synes det sier en del om disse vennene.

Noen ganger vokser man fra venner, rett og slett. Kanskje får du bedre venner som er i lignende situasjon som deg selv om vennene dine ikke talker det. 

Anonymkode: c85dc...b07

De unner sikkert TS all suksess. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du spør hva du kan gjøre, og først og fremst tenker jeg at du kan legge bort misunnelseskortet. Kanskje de er misunnelige, kanskje ikke, men om de er venner du setter pris på, så vis dem det.

Selv er jeg lillesøster til en musiker som er middels kjent, og han forandret seg ekstremt med én gang han begynte å smake en bit av berømmelse. Jeg var der for ham som barn da han ble mobbet, og jeg var der for ham da kona var utro mot ham, og jeg prøvde å være der for ham da han begynte å henge i artistmiljøet. Men han ble en annen, snakket og skrøt og la ut om sitt "fantastiske liv", og én gang beskyldte han meg for å være misunnelig på livet hans. Jeg kunne virkelig ikke fatte det; han var alkoholisert, hadde konstant søvnmangel, og levde for å slikke ræv i musikkbransjen. Selv hadde jeg et stabilt familieliv jeg alltid hadde drømt om, jeg har aldri ønsket meg noe annet enn det. Så da han slang frem misunnelseskortet, alkoholisert og sliten musiker som han var, så takket jeg for meg i den relasjonen. Det tok mange år før vi snakket igjen, og det var kun pga konfirmasjoner og familieselskaper. Snakker litt nå og da, og forholdet begynner å repareres, men det er kun fordi han klarer å se at han var en innbilsk drittsekk over en lengre periode. 

Anonymkode: 8424e...9dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner selv noen musikere som ikke ble snakkende til da de ble litt "kjent", så det er ikke sikkert TS er noen dans på roser å ha i vennekretsen for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2019 den 2.05, AnonymBruker skrev:

Det høres jo ikke ut som de er sjalue i det hele tatt. Det høres ut som du har forandret deg til det verre (i deres øyne). At du selv tolker dette som at de er sjalu på deg synes jeg også sier sitt. 

Anonymkode: a47c8...4aa

Du er bare misunnelig og tåler ikke at folk skriver at de er på vei oppover! 

Anonymkode: 7069c...8ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, O.G. skrev:

Jeg kjenner selv noen musikere som ikke ble snakkende til da de ble litt "kjent", så det er ikke sikkert TS er noen dans på roser å ha i vennekretsen for tiden.

Tror ikke hun ville laget dette innlegget dersom hun ikke brydde deg. Virker som enkelte er veldig ivrige på å dra folk som er på vei opp ned igjen. "Bitches be like crabs in a bucket" 

Anonymkode: c85dc...b07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke hun ville laget dette innlegget dersom hun ikke brydde deg. Virker som enkelte er veldig ivrige på å dra folk som er på vei opp ned igjen. "Bitches be like crabs in a bucket" 

Anonymkode: c85dc...b07

Enig med deg! Merker det er mange her inne som har opplevd mye svik og som får ut alt sinnet sitt på andre brukere her inne 

Anonymkode: 7069c...8ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke hun ville laget dette innlegget dersom hun ikke brydde deg. Virker som enkelte er veldig ivrige på å dra folk som er på vei opp ned igjen. "Bitches be like crabs in a bucket" 

Anonymkode: c85dc...b07

Brydde meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Boodelooap skrev:

Værsåsnill! Det heter misunnelig ikke sjalu.

Fingrene av tastaturet og gå å legg deg 

Anonymkode: 7069c...8ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...