Gå til innhold

Hvilken jakke bruker du gjennom vinteren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruker litt forskjellige jakker gjennom vinteren (ingen nye, alle de jeg bruker har jeg hatt lenge, minus duffelcoat som jeg kjøpte i fjor)

Duffelcoat i ull 

Ullfrakk

Sort ullkåpe til penere bruk 

Oilskinjakke fra Barbour til  turbruk f.eks når jeg er på tur med hunden 

Goretexjakke+bukse til fjellturer/skiturer 

Og ønsker meg en varm anorakk/jakke fra fjellreven til skikkelig kalde dager

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ullkåpe og parkas

Anonymkode: ae70f...d50

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ullkåpe og parkas

Anonymkode: ae70f...d50

 

3 timer siden, skruf skrev:

Bruker litt forskjellige jakker gjennom vinteren (ingen nye, alle de jeg bruker har jeg hatt lenge, minus duffelcoat som jeg kjøpte i fjor)

Duffelcoat i ull 

Ullfrakk

Sort ullkåpe til penere bruk 

Oilskinjakke fra Barbour til  turbruk f.eks når jeg er på tur med hunden 

Goretexjakke+bukse til fjellturer/skiturer 

Og ønsker meg en varm anorakk/jakke fra fjellreven til skikkelig kalde dager

 

Jeg har lurt litt på å kjøpe en ullkåpe men har aldri hatt det før. Hvordan er det ifht varme og isolasjon? Holder det om vinteren når det er kaldt? 

Anonymkode: bcd93...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Jeg har lurt litt på å kjøpe en ullkåpe men har aldri hatt det før. Hvordan er det ifht varme og isolasjon? Holder det om vinteren når det er kaldt? 

Anonymkode: bcd93...78e

Frakk/kåpe/duffelcoat i ull er veldig god og varm, men det er viktig at du sjekker merkelappen og kjøper et produkt som består av ull. Enkelte plagg blir betegnet som f.eks ullfrakk, mens det på merkelappen står f.eks 10% wool og 90% polyester. Da er den ikke særlig varm. 

Plagg som er 100% ull er endel dyrere enn de som er mest syntetisk, men på sikt så vil det lønne seg å legge pengene i et kvalitetsplagg. Må nødvendigvis ikke være et dyrt merke som f.eks Hugo Boss for at det skal være kvalitet, men kjøp heller etter hva merkelappen viser hva jakka består av. Ullkåpen min kjøpte jeg på zalando for over 8 år siden, og er like fin enda. Ikke falmet i fargen eller blitt nuppete, har bare sydd knappene litt bedre fast. Duffelcoaten min kjøpte jeg i fjor fra ASOS, betalte ca 1500kr tror jeg. 

Kan også lønne seg å sjekke ut bruktmarkedet som f.eks Tise eller Finn, bra for miljøet og bra for lommeboka (barbour-jakka mi og ullfrakken er kjøpt brukt). Hvis du velger å kjøpe brukt så be selger ta bilde av merkelappen sånn at du får sett ullprosenten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en CG jakke som jeg har brukt hver vinter i mange år og kommer nok til å bruke den i mange år enda.

Anonymkode: 8fe1a...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.11.2019 den 12.43, AnonymBruker skrev:

 

 

Jeg har lurt litt på å kjøpe en ullkåpe men har aldri hatt det før. Hvordan er det ifht varme og isolasjon? Holder det om vinteren når det er kaldt? 

Anonymkode: bcd93...78e

Det duger vel ikke når det regner og blåser? 

Anonymkode: bcd93...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en svart kåpe uten ull, da jeg er allergisk mot ull.

Lurer på om jeg skal kjøpe en dunkåpe i år og, da jeg fryser en del allerede. 

Anonymkode: 41c8c...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert 25 jakker og kåper (minst), som jeg varierer mellom. Avhengig av humør, lyst, vær, anledning  og det andre jeg har på meg den dagen. 

Anonymkode: 4ec8e...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...