Gå til innhold

Jeans for slank midje og brede hofter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever ofte at bukser som passer i lårene er alt for vide i livet, og bukser som passer sånn nogenlunde i livet er litt for trange i lårene. Har altså slank midje, brede hofter og store lår. Er normalvektig og har veldig muskuløse lår...

Er det noen her som sliter med det samme, og har dere i så fall noen konkrete tips til jeansmodeller som passer en sånn kropp? 

Av de jeg har prøvd, så er Levi's favoritten så langt - har flere modeller fra Levi's som har masse stretch og sitter ganske fint på (men de skulle gjerne også vært litt trangere øverst...).  Foretrekker high waist-jeans. 

Anonymkode: b1425...38d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hedda fra Gina Tricot.  De er faktisk fine på rumpa også, der er jo ALDRI highwaist-bukser.  Litt store og lave lommer.  Håper den kommer i slitt svart også.  Har den i mørk blå og grå men den grå er litt for lys syns jeg. 

Her er de på salg.  Obs, litt små i str.  

https://www.zalando.no/gina-tricot-hedda-original-jeans-skinny-fit-gid21n01m-k12.html?size=40&wmc=SEM470_NB_GO._8547063993_702781650_40354031007.&opc=2211&gclid=Cj0KCQjwr-_tBRCMARIsAN413WQ9Gt_RyJZOge9J1wUWLVo6QOjr6ZTRkqb05dKGN5_8ZkNtil0izuYaAjtIEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Skrevet

Jeg har samme kroppsfasong og er også på leting etter olabukser. For å gjøre det enda vanskeligere for meg selv liker jeg ikke skinny fit, ønsker vanlige bukser som er svakt utsvinget i beina men det er nesten umulig å finne. Håper dette bedrer seg nå som skinny-buksene endelig begynner å gå av moten. 

Anonymkode: 596ab...bbf

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjøpte nylig en fra Bik Bok som jeg tror heter Peachy eller noe sånt. Den var laget spesielt med ekstra vidde over rumpa. Stretchy 👍

Anonymkode: bb393...2af

Skrevet

Jeg har vært fornøyd med Tiger, Whyred og Karve, men det er veldig avhengig av modell og hvilken vask! Noen er helt håpløse, noen er gode.

Anonymkode: 4aee5...de6

Skrevet

Vintage bukser fra 70 og 80 tallet har høy trang midje med rom, som regel. Jeg har brede hofter og handler klær brukt. Bruktbutikkene er stappa med nye moderne klær uansett.

Skrevet

Jeg har vært superfornøyd med highwaist jeans fra Lewis! Du får kjøpt de på carlings :) Jeg er 70 rundt livet og 100cm rundt hoften/rumpa og de sitter som støpt! 

• Liker 1
Skrevet

Levi's ribcage er gull for oss med denne fasongen 😍

Anonymkode: 42919...3fb

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg er veldig glad i buksene fra Days like this.
Eneste buksene jeg ikke trenger belte på da jeg er smal i livet og har hatt samme problemet som deg når det gjelder jeans.

De skal jo legge ned, så har hamstret et par bukser. 
Nettbutikk er lagt ned, men er du rask kan du gå å prøve i fysisk butikk.
Gode tilbud også da de selger ut butikkene.

Endret av Elfy
Skrevet

Jeg kjøpte nylig Karve Jeans fra Carlings, high waist skinny jeans! 😍 Kjempefornøyd, og jeg har over 30 cm differanse på midje vs hofter. 

De er av øko bomull også, så bedre for miljøet også! :)

Anonymkode: 9cc07...d43

• 2 uker senere...
Skrevet

Mile high skinny fra Levis er favoritten min. Hvis du vil prøve ut en litt løsere passform vil ribcage-modellen passe fint. Før brukte jeg highwaist-bukser fra Bikbok, men de blir avfarget alt for fort. 

Anonymkode: 78aab...f8b

• Liker 1
Skrevet

Peachy fra Bikbok<3

Anonymkode: 9d187...13b

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
På 1.11.2019 den 22.17, SupaWoman skrev:

Hedda fra Gina Tricot.  De er faktisk fine på rumpa også, der er jo ALDRI highwaist-bukser.  Litt store og lave lommer.  Håper den kommer i slitt svart også.  Har den i mørk blå og grå men den grå er litt for lys syns jeg. 

Her er de på salg.  Obs, litt små i str.  

https://www.zalando.no/gina-tricot-hedda-original-jeans-skinny-fit-gid21n01m-k12.html?size=40&wmc=SEM470_NB_GO._8547063993_702781650_40354031007.&opc=2211&gclid=Cj0KCQjwr-_tBRCMARIsAN413WQ9Gt_RyJZOge9J1wUWLVo6QOjr6ZTRkqb05dKGN5_8ZkNtil0izuYaAjtIEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Synes ikke de så ut til å svinge inn øverst, hverken på modellen eller produktbildet? Fine jeans, for all del, men langt unna det jeg ser etter...?

På 4.11.2019 den 4.03, Litteraturtruse skrev:

Jeg har vært superfornøyd med highwaist jeans fra Lewis! Du får kjøpt de på carlings :) Jeg er 70 rundt livet og 100cm rundt hoften/rumpa og de sitter som støpt! 

På 17.11.2019 den 21.47, AnonymBruker skrev:

Mile high skinny fra Levis er favoritten min. Hvis du vil prøve ut en litt løsere passform vil ribcage-modellen passe fint. Før brukte jeg highwaist-bukser fra Bikbok, men de blir avfarget alt for fort. 

Anonymkode: 78aab...f8b

Som nevnt i førsteinnlegget har Levis vært favoritten, inkludert mile high-buksene (som jeg har flere av), men nå har jeg egentlig konkludert med at de ikke passer så bra likevel... når de passer i lårene/hoftene er det så god plass rundt livet at jeg egentlig bør/må bruke belte for å holde buksa på plass. Når jeg ser på Levis sin size guide, så skulle jeg hatt intet mindre enn TRE størrelser mindre hvis jeg går etter «waist» i stedet for «hip»!

Kanskje det ikke er nye jeans jeg burde kjøpe, men en symaskin 🥴

Anonymkode: b1425...38d

• 1 måned senere...
Skrevet
På 3.11.2019 den 15.11, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte nylig en fra Bik Bok som jeg tror heter Peachy eller noe sånt. Den var laget spesielt med ekstra vidde over rumpa. Stretchy 👍

Anonymkode: bb393...2af

Hvordan er den i størrelsen? :)

Anonymkode: 18e4c...b1a

Skrevet

Pulz og Mos Mosh 🤩

Skrevet

FitJeans

De er smale i livet, og tilpasset lår og rumpe :)

Anonymkode: 9cd49...5a4

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg liker Ivy modellen fra Lee 

Anonymkode: 937a3...4cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...