Gå til innhold

Funnet noen på internett, hvordan ta kontakt?


Gjest Bare en mann

Anbefalte innlegg

Gjest Bare en mann

Har nå tilbragt noen timer (sikkert flere år til sammen) med internett, og spesielt de siste månedene har jeg også vært innom diverse møtesteder på nettet. Har en profil et par steder, og har surfa innom en god del profiler av jenter på min alder rundt der jeg bor. Men hvordan tar man steget videre? Hvordan tar man kontakt for første gang, hvor mye skal man skrive og hva skal man skrive? Vil jo gjerne bli bedre kjent med vedkommende, men vil jo ikke virke masete heller. Faen, kommunikasjon er ikke enkelt. Tips mottas med takk. (Er forresten singel fremdeles hvis noen skulle kunne tenke seg å bli bedre kjent med meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(Er forresten singel fremdeles hvis noen skulle kunne tenke seg å bli bedre kjent med meg.)
:ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
:ler:

Den var jo god da :ler:

til trådstarter: Så lenge man legger ut profil, så er det jo for å få kontakt! Skriv i vei du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Må vel bare begynne fra en kant. Jeg er usikker på hva man BØR si, men jeg vet et par ting du IKKE bør si...

- "moren min og jeg har et nært forhold"

- "eksen min..." og alt som evt måtte følge den starten på en setning...

- "liker tynne jenter som er like pene hele døgnet"

- "må ha med meg tippekampen"

etc etc... Neida... det er en klisjé, men du må bare være den du er, for da finner du noen på riktig grunnlag. Å være en annen enn du er vil føre til at du finner noen som ikke er en match. Men sånne ting er jo innlysende.

Foreslå kaffe. Det er akkurat passe uforpliktende; alle kan tørrprate gjennom tjue minutter på kafé, og det er lett å stikke av etterpå. Samtidig som det kan dra ut i timer og ende opp i middag hvis det er full klaff :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiona har et godt råd til deg. Du kan jo også søke litt på tråder på KG om sjekketriks for menn ;-)

Lykke til!

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er steder hvor det blir laget profiler, og ikke direkte kontaktannonser ville jeg tatt det rolig i svingene. Kvinnfolk merker når en mann er desperat.. Vedder for at de kan lukte det! Anyways, begynn med et "hei på deg [smilefjes]", eller "god morgen" eller hva enn som passer i gjesteboka til vedkommende du vil oppnå kontakt med. Sier du at vedkommende er sexy, fin, sjarmerende o.l. i første innlegg vil de nok synes du er desperat. Kvinner lukter det som sagt.. Men ta det rolig, og en ting av gangen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus

Hva var det som fanget interessen din ved profilen(foruten puppene på bildet og at du er kåt og vil gifte deg)? Kjenner du deg selv igjen i noe av profilen? Felles interesser? Etc? I så fall så har du et utgangspunkt der. Men ikke bare si at du også liker å gå måneskinnsturer og høre på Robbie Williams, så da må dere jo være en match made in heaven. Humor funker bra, og vi liker alle jenter med selvironi, så ser du muligheten til å kødde litt med henne, så gjør det. Liker hun ikke det er hun uansett kjip og selvhøytidelig.

Poenget er at du må vise at du faktisk har fattet interesse, samtidig som du ikke er fullstendig desperat og lost.

Jeg tipper en jente med bilde i sin profil får en 10-20 hei, fin profil :-) om dagen. Du må i så fall spamme mange for å satse på at det fører til kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffe?

Foreslå kaffe. Det er akkurat passe uforpliktende; alle kan tørrprate gjennom tjue minutter på kafé, og det er lett å stikke av etterpå. Samtidig som det kan dra ut i timer og ende opp i middag hvis det er full klaff :-)

Er det virkelig noen som tar dette med kaffe seriøst..alle jeg sier det til tror jeg mener noe helt annet...eller DE mener noe helt annet.....:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noen som tar dette med kaffe seriøst..alle jeg sier det til tror jeg mener noe helt annet...eller DE mener noe helt annet.....:roll:

Kaffe er trygt da...er når noen bringer frimerkesamlingen sin frem i lyset det burde begynne å ringe alarmklokker. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier som superlammet, er det ett sted med profiler, ikke kontaktannonser, så gå litt rolig frem!

Det ER faktisk ikke alle som legger ut profil som ønsker å gå på kafè eller møte ukjente mennesker uten engang å vite om man kan prate sammen på en oki måte.

hils, kom med en fleip eller noe som kan være enkelt og artig å svare deg på.

føl litt på om hun er interessert i å snakke videre med deg, er hun det, så fleiper hun sikkert tilbake. er hun ikke det så er hun enten kort eller svarer ikke i det hele tatt.

ikke skriv at hun virker perfekt for deg og når kan dere møtes, du ANER ikke om ett menneske er perfekt for deg kun utifra en profil på internett! og du aner ikke om du ønsker å møte vedkommende kun utifra å ha lest en profil og sett ett (noen) bilder!

kjemi er viktig, og den vet du ikke om dere har uten å ha pratet ihvertfall litt løst og fast om lette ting.

lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth

I et mylder av menn har jeg tro på å gjøre seg litt bemerket, finne en egen "stil". Jeg ser med forundring på alle (i mine øyne patetiske) "Hei, så søt du er ;)", "Titter innom og legger igjen et spor. Ha en flott aften"-meldinger i diverse gjestebøker på Blink. Men, har man en interessant profil, er vel det viktigste å gjøre seg bemerket, få hennes oppmerksomhet. Men jeg innbiller meg vel at fruentimmene etterhvert går lei disse sjeleløse frieriene, og at det muligens er noe å tjene på f.eks. humor. Men, liker de ikke trynet ditt, så sliter du jo åkke som, hihi.

En helt grei og uformell melding (b-post på Blink) er vel ofte å foretrekke, men å starte kommunikasjonen med å invitere på "date" er vel kanskje litt dristig? Min erfaring er at man vanligvis etablerer en samtale over en kort tidsperiode, før man til slutt finner ut at "denne personen kunne det vært hyggelig å møtt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann alle! er nå ny her inne jeg da...! :)

Er innom en side inne på nettet og har truffet en del venner gjennom der! Har prøvd å date ett par av mennene å, med ulikt hell/uhell!! hehehe... for guds skyld vær ærlig!!! En merker det det rimelig fort om profilen din er helt på uttur med hvordan du faktisk oppfører deg og de ting du sier "live" under en evt date!!! vær deg selv og ikke prøv å være bedre eller no anna enn det du er!!!

Jeg personlig har fått venner der inne som jeg har truffet og hatt mye moro med! Så det går nå faktisk an det å!!

Så jeg bare sier lykke til jeg!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre allerede har sagt; ikke foreslå kaffe i første meldingen!

Jeg synes nå det er litt meningsløst med disse som bare sier "hei" og ikke noe mer, eller som legger igjen telefonnummer i første meldingen. Det beste er å vise at du har lest profilen, og at du skriver en personlig melding til henne. Det er utrolig mange som helt tydelig sender samme ordlyd til en haug med damer, og det merker man jo fort.

Nå har du allerede fått mange gode tips her da - bare ta sjansen du!

(ikke enig med Fiona når det gjelder dette med å få med seg tippekampen - en mann kan godt skrive det til meg og få plusspoeng altså :wink: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ja, bruk humor. Jeg kan ikkeno av dette nettsjekkegreiene, men sånn ute i det virkelige liv er det ingenting som slår en med humor.

Trenger ikke være kjekk engang for min del da, bare man har humor, evner å ironisere og er sånn passe gentleman.

Jeg får noia av at folk nevner sex altfor fort, selv i en spøkefull kommentar (tror jeg hadde tenkt hjæææælp, voldtekt eller no).

Skriv noe gøy, vær med på notene og ta det derfra. Si fra når du har fått kontakt med henne da, og si hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ja, seriøst, det er bare å sende meg PM. Har registrert meg og nå så...

Men uansett så sier jeg takk for mange gode svar. Alt i alt så kan det vel sies at det ikke er noe idiotsikkert svar på dette. Om bare kvinner var like enkle å forholde seg til som en bil eller en MC...

Skal prøve litt mer, kanskje blir det resultater av det og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bare kvinner var like enkle å forholde seg til som en bil eller en MC...

:ler:

Lurer på hvor mange menn som har tenkt den tanken jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler:

Lurer på hvor mange menn som har tenkt den tanken jeg!

Å, er det flere som har vært inne på samme tanken altså? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Enig med Glow in the Dark. Skriv litt annerledes, men vær deg selv...

Men husk at vi kvinner også lyger på internet så vær litt obs på det. Selv bruker jeg ikke nett til å sjekke opp menn, men om andre gjør det, synes jeg det er helt ok. Siden du skal sjekke opp i nærmiljøet, er det jo bare å foreslå et møte etter en tids bekjentskap via f.eks. mail. Verre er det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...